Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
mkusmic
Level 1

Kaartnummer in ontvanger komt niet overeen met kaartnummer in mijnziggo

Sinds enkele dagen krijg ik een E16 melding. Nu blijkt dat het nummer op mijn smartcard niet overeenkomt met het nummer zoals vermeld op mijn ziggo. Hierdoor krijg ik de E16 melding niet opgelost. De kaart heeft tot voor kort al jaren we gewerkt met alle kanalen. Ik heb voor zover ik weet nooit een tweede kaart gehad. Kan Ziggo e.e.a. corrigeren?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Uitgelicht
Jiri
Oud Community Moderator

Hey @mkusmic

Het is het grappig dat je begint over "illegaal verkregen goederen", want dat is exact de manier waarop jij jouw kaartje kwijt geraakt bent 😉

Dit apparatuur is verouderd en dit wordt dan ook niet meer gecontroleerd en of uitgezocht bij de afdeling waar alles binnen komt. 

Daarnaast is het natuurlijk ook maar de vraag:
- Of deze klant nog gebruik maakte van haar/zijn smartkaart 
- Of dat deze al een mediabox/smartkaart in bruikleen had.
- Of deze wel naar ons geretourneerd is

- Wanneer deze geretourneerd is. 


Zoals je merkt is dit niet meer te controleren of te achterhalen. Het spijt me, maar we kunnen je niets anders aanbieden dan een kaart/ontvanger in bruikleen bij je abonnement.

0 Kudos
13 Reacties 13
Karel.
Level 17

Bij mij zie ik in de Mijn Ziggo App in eerste instantie een serienummer. Als je dan op details klikt dan zie je het smarcard nummer verschijnen. Probeer gewoon in de app bij “probleem met de smartcard oplossen” de “zenders opnieuw ophalen” uit te voeren. Eigenlijk is het niet opnieuw zenders ophalen maar de actuele abonnementsgegevens op de smartcard plaatsen.

 

Mijn Ziggo App -> Producten -> Televisie -> Smartcard -> Meer info -> Details -> Smartcard nummer

Mijn Ziggo App -> Producten -> Televisie -> Smartcard -> Meer info -> Probleem met je smartcard oplossen -> Zenders opnieuw ophalen

 

Als het niet in de Mijn Ziggo App lukt of goedstaat kan je ook nog altijd via https://www.ziggo.nl/mijn-ziggo/producten/

 of https://www.ziggo.nl/nieuw-mijn-ziggo/producten/televisie proberen of controleren.

 

0 Kudos
mkusmic
Level 1
Topicstarter

Dank je Karel voor de tip, maar het smartcardnummer bij details komt niet overeen met het nummer op mijn kaart en het serienummer ook niet. Misschien dat deze kaart ooit in een lang verleden verwisseld is met iemand anders, misschien dat Ziggo mij kan vertellen bij wie de kaart hoort die ik wel in mijn ontvanger heb zitten zodat ik weet wie ik moet vragen om te kijken of hij/zij mijn kaart misschien heeft. Ik heb zelf volgens mij nooit een tweede kaart gehad aangezien ik ook geen tweede TV heb of heb gehad.

0 Kudos
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Goedemorgen @mkusmic en een warm welkom op de Community,
 

Super dat je dit forum gevonden hebt voor he stellen van je vraag! Ik begrijp uit je bericht dat je sinds enkele dagen een E-16 foutmelding te zien krijgt op een van je ontvangers/CI+ met bijbehorende smartcard. Je geeft ook al aan in Mijn Ziggo gekeken te hebben en ziet dat het smartcardnummer niet overeenkomt. We kijken natuurlijk graag voor je na wat hier aan de hand is. Zie je kans om jouw Community profielgegevens aan te vullen met je postcode en huisnummer? Zet dan in een van de tekstvelden dan ook de serienummers v.d. smartcards die op dit moment niet werken. Aan de hand van jouw adresgegevens en serienummer(s) van de smartcard(s) kan ik dan e.e.a. voor je controleren. 

0 Kudos
mkusmic
Level 1
Topicstarter

Dank je Paul, ik heb de gegevens aangevuld.

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Bedankt voor de aanvullende gegevens @mkusmic ! Ik ben op onderzoek uitgegaan en het lijkt erop dat de smartcard op een heel ander adres in Maastricht actief stond. Een paar dagen geleden is deze smartcard daar opgezegd, vandaar dat hij niet meer werkt.

Omdat het om een eigen gekochte smartcard gaat, kan het heractiveren van de smartcard wat anders gaan dan een smartcard in bruikleen. Tegenwoordig activeren we namelijk geen eigen gekochte smartcards meer. Maar omdat deze opzegging zo kort geleden is gebeurd, heb ik toch een verzoek ingediend om deze smartcard onder jouw adres te heractiveren. Als dit verzoek wordt goedgekeurd, staat de smartcard doorgaans binnen 3 werkdagen actief. 

mkusmic
Level 1
Topicstarter

Bedankt Erik, is er nog iets uitgekomen? Ik heb nog niets zien veranderen.

0 Kudos
Meindert
Community Moderator
Community Moderator

Hallo @mkusmic , helaas heb ik nog geen update voor je. Zo te zien hebben mijn collega`s toch wat meer tijd nodig om dit goed te verwerken voor je. Zo te zien is de grootste stap inmiddels al afgerond. Nu is het enkel wachten op het activeren van de smartcard op je eigen account.
 

Uiterlijk binnen 3 werkdagen zou je hierover meer moeten horen. Sorry dat wij nog even een beroep moeten doen op je geduld.

0 Kudos
Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @mkusmic,

Ik heb inmiddels terugkoppeling gekregen op het verzoek om de smartcard op je eigen account te activeren. Helaas heb ik geen goed nieuws: het verzoek is afgewezen.

Ik was er al wat bang voor, want eigen gekochte smartcards worden al meerdere jaren niet geactiveerd. Het lastige hierbij is dat we ook niet weten waarom de smartcard die niet meer werkt op een ander adres actief stond. 

Sorry voor dit slechte nieuws!

0 Kudos
youriy
Level 17

Dus ts heeft nu een abo voor gecodeerde zenders maar geen smartcard om de gecodeerde zenders te kunnen ontvangen. Mooi verdienmodel voor ziggo.

mkusmic
Level 1
Topicstarter

Dank je Erik, ik ben even wat punten met elkaar aan het verbinden. Een kennis van me vertelde me dat hij onlangs zijn moeder verhuisde naar een verzorgingstehuis. Dat andere adres, was dat toevallig op de Daemslunet in Maastricht? Ergens in een ver verleden (dan praten we over 10 jaar geleden of zo) heb ik mijn ontvanger een keer gebruikt om voor hem op een evenement TV te ontvangen. Wellicht dat toen mijn kaart verwisseld is met een kaart die hij heeft meegenomen? Hij beweert dat dat niet zo is, maar ik zou niet weten hoe het anders moet zijn gebeurd. Ik heb hem gevraagd wat hij met de ontvanger van zijn moeder gedaan heeft, maar hij zegt dat hij die heeft teruggestuurd naar Ziggo. Het klinkt wellicht wat flauw, maar als het adres klopt dan zou ik graag mijn kaart terug ontvangen van Ziggo aangezien deze nog altijd mijn eigendom. Ik neem aan dat Ziggo graag te boek wil staan als een partij die 'illegaal' verkregen goederen bij de rechtmatige eigenaar retourneert.

0 Kudos
Tjeerd85
Level 14

@mkusmic  schreef:

Dank je Erik, ik ben even wat punten met elkaar aan het verbinden. Een kennis van me vertelde me dat hij onlangs zijn moeder verhuisde naar een verzorgingstehuis. Dat andere adres, was dat toevallig op de Daemslunet in Maastricht? Ergens in een ver verleden (dan praten we over 10 jaar geleden of zo) heb ik mijn ontvanger een keer gebruikt om voor hem op een evenement TV te ontvangen. Wellicht dat toen mijn kaart verwisseld is met een kaart die hij heeft meegenomen? Hij beweert dat dat niet zo is, maar ik zou niet weten hoe het anders moet zijn gebeurd. Ik heb hem gevraagd wat hij met de ontvanger van zijn moeder gedaan heeft, maar hij zegt dat hij die heeft teruggestuurd naar Ziggo. Het klinkt wellicht wat flauw, maar als het adres klopt dan zou ik graag mijn kaart terug ontvangen van Ziggo aangezien deze nog altijd mijn eigendom. Ik neem aan dat Ziggo graag te boek wil staan als een partij die 'illegaal' verkregen goederen bij de rechtmatige eigenaar retourneert.


Je hebt dus zelf een humax terug gestuurd met een verkeerde kaart erin en verwacht dat dit nu nog te achterhalen is en terug te sturen is? En wat is er illegaal verkregen aan als je als klant het zelf retour stuurt? Is dit lang geleden dan kan je er wel naar fluiten ben ik bang... 

0 Kudos
Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @mkusmic

Het is het grappig dat je begint over "illegaal verkregen goederen", want dat is exact de manier waarop jij jouw kaartje kwijt geraakt bent 😉

Dit apparatuur is verouderd en dit wordt dan ook niet meer gecontroleerd en of uitgezocht bij de afdeling waar alles binnen komt. 

Daarnaast is het natuurlijk ook maar de vraag:
- Of deze klant nog gebruik maakte van haar/zijn smartkaart 
- Of dat deze al een mediabox/smartkaart in bruikleen had.
- Of deze wel naar ons geretourneerd is

- Wanneer deze geretourneerd is. 


Zoals je merkt is dit niet meer te controleren of te achterhalen. Het spijt me, maar we kunnen je niets anders aanbieden dan een kaart/ontvanger in bruikleen bij je abonnement.

0 Kudos
mkusmic
Level 1
Topicstarter

Vandaar de haakjes om het woord illegaal. Ik begrijp natuurlijk dat Ziggo niets verwijtbaars heeft gedaan, maar je zou ook gewoon het goede kunnen doen toch? Je zou hopen dat men ergens enige coulance heeft richting een klant die bij elkaar (vodafone/ziggo combined) maandelijks EUR 195,- achter laat. Dit nog los van het milieuaspect van het feit dat ik nu geacht wordt enn perfect werkende Humax in de kliko te werpen, of 2 euro per maand voor een CI+ interface (met kaart ?) moet gaan betalen terwijl ik geen CI+ interface nodig heb. (ter info er hangt een beamer aan de Humax ontvanger)

@Tjeerd, ik heb die ontvanger niet teruggestuurd en ik heb mijn kaart ook niet aan iemand anders gegeven en ik ben wel in de pen gekropen om zaken uit te zoeken toen duidelijk werd dat er iets niet klopte.

@Jiri het beleid is dus dat er geen controle is op of de geretourneerde artikelen wel eigendom zijn van.... ok.

Enfin. Ik zal gedwee het 'commerciële model' van Ziggo volgen, maar sta dan ook niet raar te kijken als ik mijn abo's een tandje terug schroef om het voor mijn eigen financiën nog te kunnen verantwoorden. Ik ben blij dat ik zelf een klein bedrijf heb waar je wel nog maatwerk kunt leveren.

Dank alle community leden voor het meedenken.

0 Kudos