1
Vraag
2
Reacties
zonvraag

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

JVC th-a75 van analoog naar digitaal

Ik heb een JVC th-a75 systeem. Sinds kort geen analoog signaal meer beschikbaar via Ziggo.

Ik heb daarnaast een humax 5200c voor decodering van het (TV) signaal.

Hoe kan ik het digitale signaal ook gebruiken op de JVC installatie voor radio?

 

Alvast dank

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@zonvraag  Op de jvc zit ook een optische aansluiting (optical in) deze zou je ook kunnen gebruiken.

 

Teun.

Bekijk in context

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Een mediabox stuurt nooit uit in DTS, maar wel in Dolby Digital 2.0 (stereo) of 5.1. Zoals ook in de beschrijving staat, kies je normaal gesproken voor Auto/PCM. Een receiver o.i.d. 'ziet' dan zelf welk signaal er binnenkomt en zal daarnaar overschakelen. 

Maar heb je de mogelijkheid de optische ingang op de set te testen met een ander apparaat zoals bv. een DVD/Blu ray speler o.i.d? Je zou de mediabox in ieder geval wel op Dolby in kunnen stellen, want dat ondersteund je set sowieso. 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De audio via tulp uit wit/rood naar je tulp ingang op je JVC wit/rood.

 

Kies op de Humax afstandsbediening radio/TV en de radio kanalen zijn er vanaf kanaal 800:

Radiozenderoverzicht | Ziggo

 

En kies op de JVC de gebruikte ingang om weer te geven.

 

Bert_0-1638199069586.png

 

Bert_1-1638199122001.png

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @zonvraag, we hebben het analoge radio signaal omgezet naar digitaal signaal. Ik zie dat @Bert je al goed advies heeft gegeven. Kom je er zo uit? 

zonvraag
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Eerst op zoek naar een paar tulp stekkers, dan proberen. Iig bedankt alvast voor de tip

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@zonvraag koop dan bv. deze:

 

WillemA1_0-1638376808825.jpeg

Of, als je dat te duur vindt, deze:

WillemA1_1-1638376859049.jpeg

Gebruik zeker niet de goedkoopste uitvoeringen. Deze staan beide op www.allekabels.nl maar daar gaat iets mis waardoor ik geen link naar de kabels kan plaatsen. Ik heb overigens zomaar een lengte gepakt.

Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

 

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@zonvraag  Op de jvc zit ook een optische aansluiting (optical in) deze zou je ook kunnen gebruiken.

 

Teun.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Inderdaad @Teun , ik lijk daar een stukje van te zien. Is dan ook nog een optie. 

Top gezien boy! 😃

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Willem-A1 . Had het typenummer even gegoogeld. 

 

Teun.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dank @Teun Ik twijfelde of dat een optische ingang was.

zonvraag
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo allemaal, tot zover bedankt voor alle tips. Ik heb inmiddels geprobeerd om via een optische kabel de aansluiting tot stand te brengen. Geprobeerd, want helaas nog zonder succes.
Ik heb de instellingen (STB) op de JVC aangepast volgens de instructie in de gebruikers handleiding 

zonvraag_0-1638807437383.pngzonvraag_1-1638807472170.pngzonvraag_2-1638807600950.png

 

Helaas knippert het "dts" symbool op de display van de de JVC. Alleen kan ik niet achterhalen hoe ik dit probleem dan kan oplossen.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Een mediabox stuurt nooit uit in DTS, maar wel in Dolby Digital 2.0 (stereo) of 5.1. Zoals ook in de beschrijving staat, kies je normaal gesproken voor Auto/PCM. Een receiver o.i.d. 'ziet' dan zelf welk signaal er binnenkomt en zal daarnaar overschakelen. 

Maar heb je de mogelijkheid de optische ingang op de set te testen met een ander apparaat zoals bv. een DVD/Blu ray speler o.i.d? Je zou de mediabox in ieder geval wel op Dolby in kunnen stellen, want dat ondersteund je set sowieso. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

PS: als de Humax op Dolby staat ingesteld, stuurt deze altijd in de maximum output uit. Staat deze op stereo, dan is die sterkte afhankelijk van het volume/de uitgangssterkte op de Humax. 

Ik mag hopen dat je wel de dopjes van de uiteinden van de optische kabel hebt verwijderd? 

zonvraag
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ah, vroeg me al af waarom ik een hamertje moest gebruiken om het passend te krijgen.

 

maar thx allemaal, ik heb weer geluid !!

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Mooi dat het voor elkaar is @zonvraag ! Maar je wilt niet weten hoe vaak ik destijds die dopjes in apparaten zag zitten. Dus ik bedoel maar... 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic