Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet?  Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.

 

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

 

Aanvullende info: (optioneel)

 

 

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

 

1.862 Reacties 1.862
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Maar 5 minuten opgenomen, programma is om onbegrijpelijke reden gesplitst.

 

Steefb_1-1633794458267.png

Steefb_2-1633794638364.png

 

 

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

Bij mij ook, thanks Ziggo!! En Replay ook niet mogelijk 

3158FA4A-41AC-4FEF-A7DD-4021C7789A7A.jpeg

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

Over mislukte opname The Gift.

Hier ook mislukt, slechts vijf minuten dus, al lijkt het in de TV Gids alsof alles opgenomen is.

AoxoMoxoA_0-1633815210642.png

Dit verschijnsel van gesplitste programma's is al vaker gemeld, maar kan kennelijk nog steeds voorkomen.

Ik zou zo graag constructief willen zijn.

Triest... triest... triest....

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

opnames die kapot zijn gegaan

 

zondag 19-9 bbc1 Vigil aflevering 5
woensdag 22-9 bbc1 22:35 gossip girl aflevering 5

2 series in 4 dagen allebei op bbc 1 en allebei aflevering 5
Gaat ziggo dit nog toelichten ?
Gaat ziggo dit nog uitleggen wat hier gebeurt is ?

hboufouss

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Mark,

 

Al een aantal maanden loopt mijn EPG regelmatig niet goed en neemt hij ook verscheidene programma's niet op, omdat EPG aangeeft dat er geen informatie is over het programma. Ik kan hier, helaas, alleen voorbeelden van geven zonder tijd data enz. 

Het programma, Married at first sight, heeft vaak dit probleem gehad. Dit programma werd geloof ik op RTL8 uitgezonden (ma, di, wo) in juni/juli/augustus. Het stomme hiervan is is dat alle afleveringen door elkaar staan, terwijl deze op volgorde uitgezonden zijn, ik mis hierdoor veel opnames daarvan (aflevering 1, aflevering 3 t/m 13) daarna lijkt deze weer stabiel te lopen. 

Het gekke is ook dat hij zegt dat er geen aflevering is om op te nemen, terwijl die aflevering dan bezig is, toch nam hij op welke manier dan ook de aflevering op, omdat de data bij de aflevering allang geweest zou zijn, maar dat is niet zo, die aflevering was geen herhaling. Ze staan, data, kriskras, terwijl ze dus netjes achter elkaar zouden moeten zijn. 

Voorbeelden (foto's) hiervan zal ik later toevoegen. 

hboufouss

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
 
Pluisje12

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

neem elke week vrschillende programma,s op waar onder taggert op tv zender ons.

neemt nu elke keer niet op en dan komt er te staan verwijder opname of programmering is gewijzigd.

heidals

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Helaas zijn de opnames van 28 Up Millennium Generation niet meer af te spelen (zowel 29 september en 6 oktober, BBC One, melding “Deze video kan niet worden afgespeeld.”)

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

@AoxoMoxoA  schreef:

Over mislukte opname The Gift.

Hier ook mislukt, slechts vijf minuten dus, al lijkt het in de TV Gids alsof alles opgenomen is.

[...KNIP...]


 

Hier meerdere malen gemeld en het is nu een week verder en... nog steeds is het een opname van vijf minuten in plaats van anderhalf uur, zoals had gemoeten.

 

Triest... triest... triest...., ook voor de moderators, die dit intern braaf blijven melden.

julia-1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik had de serie "boerderij van Dorst" opgenomen en wilde gaan kijken maar was verdwenen!

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5191Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

@julia-1 inderdaad. Is hier ook weg. Het moet niet gekker worden. Een hoop icons zijn leeg dat is nog daar aan toe maar opname series die ineens verdwijnen is weer nieuw.

Ik verwacht wel dat het terug komt. Dit "foutje" zal Ziggo zelf ook wel opgemerkt hebben en er een heel team opgezet hebben.

Als ze ook maar aan een oplossing werken in plaats van vergaderen.

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@heidals  schreef:

Helaas zijn de opnames van 28 Up Millennium Generation niet meer af te spelen (zowel 29 september en 6 oktober, BBC One, melding “Deze video kan niet worden afgespeeld.”)


Ai, deze zijn allebei stukgegaan in de overzetting naar de opname server zie ik. Er wordt uitgezocht wat er misgegaan is, maar daarmee zijn de opnames helaas niet te herstellen @heidals😞

 

 


@AoxoMoxoA  schreef:

@AoxoMoxoA  schreef:

Over mislukte opname The Gift.

Hier ook mislukt, slechts vijf minuten dus, al lijkt het in de TV Gids alsof alles opgenomen is.

[...KNIP...]


Hier meerdere malen gemeld en het is nu een week verder en... nog steeds is het een opname van vijf minuten in plaats van anderhalf uur, zoals had gemoeten.


De oorzaak hierachter is bekend @AoxoMoxoA, nu de oplossing nog. Daar wordt aan gewerkt (is geen software update oid voor nodig, kan worden aangepast in achterliggende systemen).

 

 


@julia-1  schreef:

ik had de serie "boerderij van Dorst" opgenomen en wilde gaan kijken maar was verdwenen!


Vreemd, ik zou ook zo niet weten hoe dit kan gebeuren @julia-1 en @bloemen64 . Ik meld deze aan voor verder onderzoek.

heidals

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

@Mark Bedankt voor de reactie. Ik ben wel benieuwd hoe het zo vaak mis gaat bij opnames van BBC 1, ik zie dat ook mijn opname van Ridley Road van 10 oktober mislukt is, evenals Gossip Girl, aflevering 5 op 22 september (al eerder genoemd door iemand anders). Extra zuur, omdat er geen andere opties zijn om BBC programma’s terug te kijken.

hansson

Level 6
  • 108Posts
  • 2Oplossingen
  • 33Likes

Datum uitzending: 9 oktober

Tijdstip uitzending: 23:35

Zender: BBC 1

Programma: film Game Night

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: ja, maar eerst stond dat uitroepteken er niet!

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

 

Aanvullende info: (optioneel)

 

Maanmonster

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

- Type content: opname
- Zender/kanaal: BBC1
- Programma naam: Global Citizen Live (Shawn Mendez).
- Bij replay of opnames; wat is het tijdstip van de originele uitzending: Zondag 26 september 01.00 (mogelijk britse tijd).

 

Ik heb deze opname gedeeltelijk bekeken & toen ik verder wilde kijken, kon dat niet. Er staat nu een uittoepteken bij en de enige optie is deleten 😕

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Maanmonster Ziggo verplaatst graag programma's naar een andere server met dit als gevolg.

Wat het doel is van dat gejojo, geen idee.

Hoop dat ze het voor je kunnen herstellen.

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

en weer een kapotte opname op bbc1

zondag 10 oktober 22:00 Ridley Road

Was goed en nu is het kapot

 

Op de 3 gevallen in september heeft ziggo nooit gereageerd. Krijgen we nu wel een reactie  ?

 

ATTWOOD

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Datum uitzending: Wed 13 Oct

Tijdstip uitzending: 23:35

Zender: BBC1

Programma: The Earthshot Prize - repairing our planet

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Ja

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee

 

Aanvullende info: (optioneel)  Er is alleen maar een optie om te deleten en geen optie om te kijken.

 

Dit is meermaals gebeurd, ik denk altijd met programmas op BBC1 tot nu toe, het kan toeval zijn - ik kijk veel BBC. De andere verloren programmas heb ik al gedelete.

Het is heel irritant om een episode van een serie te missen, of de tweede deel van een tweedelig programma.

Patrick99

Level 5
  • 53Posts
  • 1Oplossingen
  • 11Likes

Datum uitzending: dinsdag 21 september 2021

Tijdstip uitzending: 22.00u.

Zender: BBC 1

Programma: Silent Witness Seizoen 24 aflevering 6

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."? Nee

Aanvullende info: De aflevering is wel opgenomen, maar is door Ziggo verwijderd.

 

Datum uitzending: maandag 27 september 2021

Tijdstip uitzending: 22.00u.

Zender: BBC 1

Programma: Silent Witness Seizoen 24 aflevering 7

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Ja

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."? Nee

 

Datum uitzending: dinsdag 5 oktober 2021

Tijdstip uitzending: 22.00u.

Zender: BBC 1

Programma: Silent Witness Seizoen 24 aflevering 10

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Ja

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."? Nee

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hi allemaal,

We zien sinds vorige week veel meldingen van mislukte opnames op BBC 1 (~9 dagen na uitzending). Het onderzoek hiernaar loopt, maar nieuwe voorbeelden blijven altijd welkom!

 

Verzoek: Verwijder de mislukte opname nog niet! Anders kan ik hem ook niet meer opzoeken in onze systemen en dus ook niet gebruiken als voorbeeld voor het onderzoek.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic