Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet?  Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

Aanvullende info: (optioneel)

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

1.910 Reacties 1.910
DON PAPA

Level 17
  • 3857Posts
  • 61Oplossingen
  • 3288Likes

Ja en met dank aan de oplettende klant, want anders had Ziggo gewoon de informatie die ze van de zender hebben gehad gebruikt, ze hebben alleen geen idee waar alle andere EPG's wel de juiste info vandaan hebben gehaald, want ziggo gebruikt echt alleen de informatie van de zender, als je ze moet geloven... 🙃🤪

Hans LeJeune

Level 6
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

De EPG is nog steeds @#$$%, al jaren....

Hans LeJeune

Level 6
  • 104Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Opname lukt nu. Maar eerst slapen (dat is ook een van de ideeën achter programma's opnemen nietwaar)

mdpeters124

Level 15
  • 1321Posts
  • 3Oplossingen
  • 743Likes

sorry verkeerd discussie onderwerp dus bericht verwijderd door mij zelf

CreativeS

Level 13
  • 828Posts
  • 16Oplossingen
  • 166Likes

Datum uitzending: 15.03.2024

Tijdstip uitzending: 21.59u

Zender: Veronica

Programma: Overtreders

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?:  Nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee

Aanvullende info: Het programma is gewoon niet toe te voegen als 'serieopname' via de Next. Individuele afleveringen kunnen wel opgenomen worden, maar niet als zijnde serie. Dit gedrag vond ook plaats bij S10E01 en S10E02.

mdpeters124

Level 15
  • 1321Posts
  • 3Oplossingen
  • 743Likes

mdpeters124_0-1710943779906.png

@Alex @Lycke @Paul @Hendrik Jan 

afl 3 is dus voor een 2e keer opgenomen terwijl de 1e opname er nog staat

dus gekloot met object id en geen controle over serie beheer

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9020Posts
  • 1063Oplossingen
  • 4022Likes

Hi @CreativeS, gek dat het niet lukt! Als je bij de enkele aflevering die is opgenomen kiest voor 'Annuleer de hele serie', lukt het daarna wel om de opname in te plannen (Deze workaround wordt dan toegepast).

@mdpeters124 Ik zie dat we in november aflevering 3 hebben aangepast, omdat die destijds niet klopte. Ik vermoed dat daarom iets mis is gegaan met de herkenning van deze aflevering. Ongelukkig inderdaad, maar gelukkig niet als gevolg dat er iets niet opgenomen wordt. Dank voor de melding!

CreativeS

Level 13
  • 828Posts
  • 16Oplossingen
  • 166Likes

@Alex  schreef:

Hi @CreativeS, gek dat het niet lukt! Als je bij de enkele aflevering die is opgenomen kiest voor 'Annuleer de hele serie', lukt het daarna wel om de opname in te plannen (Deze workaround wordt dan toegepast).

Uiteraard hebben we die optie al toegepast. We moeten het elke week handmatig opnemen. Vanavond ook weer.

mdpeters124

Level 15
  • 1321Posts
  • 3Oplossingen
  • 743Likes

@Alex  @Paul @Hendrik Jan @Lycke 

en weer opname die onterecht eindigt op einde reclameblok

NB 2 afleveringen achter elkaar en het eindpunt van de 1e aflevering (einde reclameblok) is NIETgelijk aan beginpunt van 2e aflevering (oftwel beginpunt 2e aflevering is correct)

Hoe kan het dat 2 aflevering achter elkaar niet aaneensluitend zijn ?

Dan is er toch iets heel erg gaar in jullie algoritme dat begin/eindpuint aanpast !

gaat om the irrational afl 7 en 8 13 maart 20:00 op star channel

13-3 20:00 20:55 49 minute voor de opname
13-3 20:55 21:50  55 minuten voor de opname

zoals je al ziet aan de opname duur komt dit bij de 1e afleverfing niet overeen met begin en eindtijd
en de de 2 opnames sluiten dus niet op elkaar aan

NB dit fenomeen heb ik al meerdere keren gemeld en het gebeurd vooral op zenders star channel en comedy central. De zenders die reclamebloikken niet tonen in de tijdbalk.

Wanneer gaat ziggo dit probleem nu eens erkennen en oplossen ?

Dokie

Level 10
  • 500Posts
  • 3Oplossingen
  • 219Likes

@mdpeters124Weet je zeker dat het afl 7 en 8 betreft want ik ben dat even gaan nakijken, maar per opname heb ik elke aflevering gewoon compleet en zie geen probleem. Of zal er al iets aangepast zijn?
Ik heb hier even snel naar gekeken omdat ik de serie nog moet starten met kijken.

mdpeters124

Level 15
  • 1321Posts
  • 3Oplossingen
  • 743Likes

@Dokie@Alex @Paul @Lycke @Hendrik Jan 

Het is afl7 en 8. Maar je kunt alles zien omdat einde reclameblok bij afl7 dicht bij het einde van het programma zit. Dus de 7 minuten na het reclameblok passen in de uitloop

Het grote punt is dat eindpunt afl7 niet het beginpunt is van afl 8  (zie je ook als je volgende aflevering doet wanneer einde van afl 7 er is)

Dus aaneensluitende opnames sluiten niet aan.

Nogmaals je kunt nu alles zien maar dit gaat gewoon een keer goed mis en ziggo moet dit aanpakken voordat het uit de bocht vliegt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9020Posts
  • 1063Oplossingen
  • 4022Likes

Helder! Dank voor je signaal @mdpeters124!

mdpeters124

Level 15
  • 1321Posts
  • 3Oplossingen
  • 743Likes

@Alex @Hendrik Jan 

Klinkt leuk maar ik heb dit al meerdere keren doorgegeven en er verandert niets.

Dus heeft ziggo dit nu op een bug list staan en is er een indicatie wanneer dit opgelost gaat worden ?

We praten niet over een OS/.bios voor hardware maar over een opname procedure die op de servers van jullie 3e partij draait

mdpeters124

Level 15
  • 1321Posts
  • 3Oplossingen
  • 743Likes

@Alex @Paul @Hendrik Jan @Lycke 

en in het kader van problemen al jarenlang melden

net5 26-3 01:49 - 05:50  magnum pi

een programma van 1 uur wat dus 4 uur duurt

En ziggo kan deze flaters nog steeds niet voorkomen

en er zijn meer recente voorbeelden en die mogen jullie zelf opzoeken

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9020Posts
  • 1063Oplossingen
  • 4022Likes

Hi @mdpeters124 - Erg opvallend, in de gids staat het op dit moment goed, maar ik begrijp dat de opname dus toch deze lange afspeelduur heeft. We gaan het onderzoeken!

mdpeters124

Level 15
  • 1321Posts
  • 3Oplossingen
  • 743Likes

@Alex 

mdpeters124_0-1711457012413.png

en dat was van vanochtend !  (ie edge was vanochtend opnieuw opgestart)

mdpeters124

Level 15
  • 1321Posts
  • 3Oplossingen
  • 743Likes

@Alex @Hendrik Jan 

En misschien hebben jullie het wel naar aanleiding van mijn melding aangepast

Punt is dit had op moment van inladen bij jullie 3e partij opgepikt moeten worden

hier nog een ander voorbeeld van 23 maart 01:48 op net5

mdpeters124_1-1711457356995.png

CreativeS

Level 13
  • 828Posts
  • 16Oplossingen
  • 166Likes

@Alex  schreef:

Ik heb de handeling nogmaals uitgevoerd... want zoals gewend irriteerde het mij enorm. Net heb ik alsnog dezelfde stappen doorlopen en nu is het wel goed ingepland. Ik hou de oorzaak maar in het midden waarom het vorige week niet lukte.

mdpeters124

Level 15
  • 1321Posts
  • 3Oplossingen
  • 743Likes

@Alex @Paul @Hendrik Jan 

in ziggogo.tv (browser ms edge)

ga naar mijn lijsten en verwijder een programma

ipv dat in mijn lijsten blijft springt hij naar "voor jou"

erg onhandig/onbruikbaar

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9020Posts
  • 1063Oplossingen
  • 4022Likes

@mdpeters124 - Ik zie het inderdaad! Weet je of je eerder wel terugkeerde naar het overzicht bij het verwijderen van losse opnames? Afgelopen nacht is er namelijk een update geweest voor de website, dus mogelijk is het daar aan gerelateerd.

@CreativeS - Erg vreemd en vooral hinderlijk. Ik durf ook het verschil tussen nu en vorige week niet te zeggen. Ondanks dat dit probleem al ontzettend lang kan spelen, blijft er aandacht hiervoor. Dus de voorbeelden blijven ook welkom. Fijn dat het nu alsnog is gelukt de gehele serie op te nemen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic