Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?:
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?:
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?:
Aanvullende info: (optioneel)
< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Hendrik Jan Ik moest dus vragen om de feedback. dit is dus weer een voorbeeld van trage/geen feedback. Hoe vaak krijgen we te horen "we zetten het door" en dat het daar stopr ?
di 24 okt op kanaal 11 Fox om 20:00 Lepard skin in geprogrammeerd (neem de hele serie op)
om 22:00 ontdekt dat alleen deel 1 en 2 zijn opgenomen de rest niet .
bij opnieuw in programmeren van 5(dan huidige uitzending) (4 is al afgelopen) krijg ik wel weer de mogelijkheid tot hele serie opnemen en komt boven aan in beeld uw opname is gepland . ( heb daarna ok weer de mogelijkheid om opname te annuleren uiteraard niet gedaan).
Echter bij controle bij opname staan alleen 1 en 2
een foto bij geleverd na inprogrameren van hele serie.
zaterdag 28 okt komt de herhaling van deel 1 tm 8.
ook hier staat alleen deel 1 en 2 gepland. Hele serie opnemen is niet mogelijk. Nu wel ontdekt dat een voor een de afleveringen wel mogelijk is.
( kan echter niet de bedoeling zijn).
hoop voldoende te hebben geïnformeerd
gr Geert
Hi @GeBu,
Dank voor je melding! Wat een gekke gewaarwording. Als ik op dit moment de serie opneem, pakt hij alle afleveringen mee. Zowel via Ziggo GO als via een Mediabox. Elke aflevering heeft ook een eigen "ID". Het is mogelijk dat er in de tussentijd iets is aangepast (in de periode dat jij deze in wilde plannen en nu) en dit eerst niet goed stond.
Ik raad in dat geval aan toch de huidige opnames en geplande te verwijderen/annuleren, en er een nieuwe in te zetten. Hij zou dan alles mee moeten pakken van aanstaande zaterdag.
hallo Alex,
fijn dat je reageerde.
ik heb zojuist (vrijdag 27 ok 21,22 uur alle uitzendingen gewist en bij de eerst aflevering zaterdag 28 okt om 21:00 in geplant met optie hele serie, en het werkt. Wat er dus fout is geweest weet ik ook niet. Een eigen ID kan ik niet zien( eigenlijk gezegd weet ik niet wat het is 😉
gr Geert
opnames op comedy central maandag avond 30-10
achter elkaar 2x ghost en dan graham norton show
ghost gaat goed maar graham norton show begint pas na het 1e reklameblkok
dus opname begint niet bij het begin van het programma om 21:30
Je ziet dat ook met replay
Ik heb een variant hierop al eerder gemeld en dat is dat opnames soms eindigen op einde 2e reklameblok
Wanneer gaat zggo dit nu eens oplossen ?
Dat loopt inderdaad scheef. Gelukkig is het op te lossen. Het eerste deel van the Graham Norton show is te bekijken na de 2e aflevering van Ghosts. Maar goed, het klopt natuurlijk niet. Ik neem het mee, bedankt!
Datum uitzending: 31-10
Tijdstip uitzending: 01:40
Zender: Fox
Programma: The Net Promised Land afl. 2.
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Ja
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Ja
Aanvullende info: Ik dacht dat er alleen een probleem was met afl. 4. Dit is al de tweede incomplete serie in drie dagen tijd. (Eerste was za Blackwater van VRT Canvas). Ga zo verder.
@LyckeWel met replay maar niet met de opnames. Opnames hebben kortere uitloop dan replay.
Dus deze keer mazzel dat er replay is, maar die is er niet altijd
Dus de vraag blijft waarom sluiten de opnames niet aan ? Ik gok jullie aanpassing van begintijd/eindtijd door reclameblokken in de war raakt.
En wanneer lossen jullie dit op want dit heb ik al meerdere keren gemeld, ik gok zeker al 1 jaar geleden
Ai. Dit is niet goed gegaan, inderdaad. Hier is van alles door de war geraakt, verdorie 😞
Een aflevering in de toekomst (2-11) stond verkeerd (heette in de EPG aflevering 2, maar moest 7 zijn). We hebben doorgegeven dat dit aangepast moest worden. Maar wat nu gebeurd lijkt, is dat de aflevering 2 van afgelopen nacht, veranderd is naar aflevering 7. In naam dan, want 2 zal wel zijn aangegeven. Je kunt met replay nog wel de aflevering zien, maar ik ben bang dat een opname niet meer hersteld gaat worden. Ik zet het wel door, uiteraard.
En weer is er maar één helft van het vrouwenvoetbal opgenomen 😡
Ik snap ook wel dat @Alex geen achtergrond informatie kan/wil geven over de problemen rond "The Net", want dit prutswerk is ook niet meer uit te leggen. Het trieste van het hele verhaal is alleen dat Ziggo dit prutswerk al jaren niet opgelost krijgt, en wij klanten met de gebakken peren blijven zitten, en er ook nog elk jaar meer voor moeten gaan betalen.
Wat dat betreft klopt de reclame wel van het jongetje die het beeld stil zet met zijn toverstafje, hij heeft alleen de rest bij Ziggo ook al jaren lang stil gezet, waaronder het oplossen van alle fouten in het EPG & opnamen systeem 😡😜
Maar wie weet, gaat er ooit een belletje rinkelen bij Ziggo, nu ze in het derde kwartaal ook weer 39.200 vaste internet-klanten zijn kwijtgeraakt....
@Alex@Hendrik Jan ach jullie zouden kunnen beginnen met goede kwalitatieve controles tijdens de dataverwerking en ook achteraf. En gezien het feit dat ziggo niet zelf de dataverwerking doet (ik neem aan dat dit door de 3e partij gedaan word). Moet ziggo de datacontroles op het eindresultaat doen en dan zouden ze niet meer hoeven te leunen op oplettende klanten.
Maar dit zeg ik al jaren tegen ziggo en ze blijven hardleers
@Alex Schreef: Deze is inderdaad niet meer uit te leggen en gaat van slecht naar slechter.
Weet je wat nog het ergste is van dit?? Dat ik er niet eens meer van op kijk, zowel het niet willen/kunnen uitleggen, als het nog erger maken van een fout die wordt gemeld voor verbetering. En nog durft Ziggo al jaren te beweren dat de issues over de EPG en het opnamen systeem de hoogste prioriteit heeft binnen Ziggo, nou dat zegt volgens mij wel genoeg over de prutsers die daar dan al jaren mee bezig zijn binnen Ziggo.... 😡
@Alex > Ik dacht dat er in de huisregels van jullie stond, wees respectvol naar andere, maar blijkbaar telt dat niet voor moderators. Want ik stel je een aantal vragen, maar daar geef je totaal geen reactie meer op. Maar Ziggo sluit nu wel snel de topic, terwijl wij eerst ruim 1,5 maand hebben moeten wachten op Ziggo over een besluit wat jullie met deze topic zouden gaan doen. Ik heb het al vaker gezegd, als er moeilijke vragen worden gesteld dan steekt Ziggo zijn kop in het zand, en verdwijnen ze de doofpot in.
Maar ik zal ze hier nogmaals stellen, in de hoop dat je nu wel een antwoord zal geven.
@Alex Schreef: Het systeem was inderdaad tijdelijk uitgezet om aan een issue te werken, maar is daarna (binnen +-1.5 week) weer aangezet. Dat is nog steeds het geval.
Hier snap ik dan even helemaal niks meer van, Ziggo zegt dus eerst in deze topic tegen ons "Achter de schermen zijn we heel druk bezig geweest om de goede mensen te verzamelen zodat we beter kunnen communiceren over issues en we meer achtergrondinformatie kunnen geven." vervolgens sluit Ziggo nu deze topic omdat er volgens Ziggo niks te melden zou zijn over issues waaraan gewerkt zou worden, maar nu blijkt dat Ziggo gewoon verzuimd om te communiceren over issues waaraan gewerkt wordt. Want Ziggo heeft nooit verteld wat ze nu hebben gedaan om het probleem met het "begin & eindtijden systeem" op te lossen, terwijl juist deze topic daarvoor gemaakt was.
Kan Ziggo mij dan uitleggen waarom er eerst een hele groep mensen bij elkaar gezocht is om beter te communiceren met ons over issues waar aan gewerkt wordt, en er vervolgens 0,0 informatie geven wordt als er wel degelijk wat te melden valt? Want door dat niemand uit die hele groep iets meld, wordt nu wel deze topic gesloten voor ons.
En wat ik mij ook meteen afvraag, is hoe vaak zal er verzuimd zijn iets te melden, terwijl er wel degelijk wat te melden was aan ons?
@Alex we kijken uit naar je antwoord 😉
Nee, daar kan ik geen goede uitleg over geven, want ik snap dat je het niet met elkaar kan rijmen. Het tijdelijk uitzetten waardoor begin- en eindtijden minder goed kloppen heeft logischerwijs wel meer impact dan het aanzetten waardoor de tijden weer goed/beter zijn, maar dat neemt absoluut niet weg dat een bericht op zijn plaats was geweest bij de afmelding (of tussentijdse status van het probleem) hiervan.
Hi all,
Door een probleem bij de aanlevering van programma's voor de EPG, zijn er helaas meerdere opnames mislukt.
Het gaat om uitzendingen van donderdag 9 november en in ieder geval om Nieuwsuur, Per seconde wijzer, 2Doc kort, Zembla en Binnenstebuiten.
De opnames kunnen helaas niet hersteld worden, dat spijt ons enorm. Door de opname te verwijderen, kun je de uitzendingen wel binnen 7 dagen via Replay TV terugkijken.
echt er moet wat gebeuren in jullie systeen dat opnames wel hersteld kunnen worden zeker omdat we als klanten hier op het forum al jaren opname problemen ervaren
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.