Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet?  Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.

 

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

 

Aanvullende info: (optioneel)

 

 

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

 

1.862 Reacties 1.862
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark of @Alex Jullie schrijven wel doodleuk in de begin posting "Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen." Maar ik heb 3 weken geleden in deze topic een melding gedaan over het programma "Het roer om" op RTL8 waar bij de opnames toen geen seizoen & afleveringsnummer bij vermeld werden. Ik heb toen ook aangegeven dat het lopende seizoen afgelopen was, maar dat er weer een nieuw seizoen... Jullie voelen het waarschijnlijk al aankomen, er is inmiddels een nieuw seizoen begonnen maar er staan weer geen aflevering nummers bij de opnames van dit nieuwe seizoen. Ik vraag mij dan ook oprecht af wat onze meldingen nog voor nut hebben als er toch niks mee gebeurt. Je zou verwachten dat dit soort series (na een foutmelding) extra in de gaten gehouden zouden worden, om te controleren of het bij het nieuwe seizoen wel goed gaat. Maar blijkbaar interesseert het Ziggo geen ene ruk en is de klant weer de dupe  😡

 

20210927_092256.jpg

 

Het moet trouwens ook geen seizoen 6 zijn wat Ziggo je hierboven je wilt doen geloven, want het is seizoen 5 zoals het ook in alle andere EPG's goed vermeld staat 😡

 

Schermafbeelding 2021-09-27 095318.jpg

 

Ik ben inmiddels begonnen om alle aantoonbare fouten te verzamelen (ook uit de oude opnamen & EPG topic) en door te spelen naar de consumentenbond, hopelijk kunnen zij Ziggo straks is goed wakker schudden, want ons (klanten) lukt het al jaren niet...

 

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@DON PAPA stop er niet te veel tijd in. Jou bericht hierboven zou genoeg moeten zijn. Enige dat mist is dat het niet een enkel los geval is. Dat wordt wel aangetoond met de grootte en lengte van deze nieuwe topic.

 

Enige dat ik zou willen weten is wat de bron van de nieuwe EPG leverancier is en waarom die niet in staat is om zijn data te crosschecken met TVgids of KPN bijvoorbeeld. Dat hebben we al vaak aangedragen maar blijkbaar is dat te moeilijk.

Ik check het in ieder geval niet meer. Opnames gaan af en toe fout op serie nummer. Dan staat er 1 aflevering bij een andere serie. Voornaamste is dat hij opgenomen is.

Ik heb al maanden geen uitroepteken meer gezien. Wat dat betreft is er wel iets verbeterd voor mijn gevoel. Andere zaken die niet goed werken gaan zo tergend langzaam dat ik niets zie gebeuren. Voorbeeld is het nog steeds te vroeg melden dat iets bekeken is of niet melden dat het al deels bekeken is. Alleen de laatste serie opnemen ipv alle series. Dat speelt al meer dan een jaar. Dat toont mij dat de interesse/wil er niet is om iets aan te passen.  Misschien omdat het bedacht is door heren die vinden dat het gewoon goed werkt zoals bedacht.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Het is lang goedgegaan met de uitroeptekens

Deze echter volgens mij enige tijd na de verplaatsing naar de opname server pas fout gegaan (sinds gisteren?)

 

Steefb_0-1632816970188.png

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@Steefb ik had het ook niet moeten noemen dat er geen ! meer zijn geweest de laatste tijd😇

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Geen veranderingen in het schema geweest . Toch als reden opgegeven.

 

Steefb_0-1633017870041.png

Steefb_1-1633017925395.png

Steefb_2-1633018116685.pngSteefb_3-1633018199426.png

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark of @Alex Het is echt te zot voor woorden, maandag maak ik melding dat het weer fout gaat bij de serie "Het roer om: de verbouwing van een Frans kasteel" en wat gebeurt er, jullie passen het aan maar totaal fout. Ik snap hier werkelijk helemaal niks van, waarom controleert niemand iets als er aanpassingen gedaan worden? Wij wilde deze serie graag volgen, maar op deze manier is er geen touw aan vast te knopen. Jullie hebben het zelfs nog erger gemaakt dan dat het al was 😞

 

Dit is bijvoorbeeld aflevering 3 van seizoen 5

20211001_080238.jpg

En dit zijn eigenlijk aflevering 1 en 2 van seizoen 5

20211001_082052.jpg

En wat er hier fout gaat mogen jullie zelf gaan uitzoeken, want ik ben echt helemaal klaar met dat pruts werk van Ziggo.

20211001_082217.jpg

 

Ik mag straks eerst wel tot 100 gaan tellen als iemand van Ziggo mij gaat bellen over een compensatie regeling voor al deze ellende, want anders zou het wel eens heel vervelend gesprek kunnen gaan worden voor de persoon aan de andere kant van de lijn. 😞

MikeCroy

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Datum uitzending: Zon 17 sept

Tijdstip uitzending: 22:00

Zender: BBC1

Programma: Vigil - S 1, Afl 5

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Ja

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee

 

Alle andere afleveringen zijn wel goed opgenomen.

hlrutten

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Deze serie was bij mij helemaal goed gegaan. Wij keken meestal de volgende dag en op maandag 20 september hebben we dus aflevering 5 nog gewoon kunnen zien. Nu staat er inderdaad bij aflevering 5 van zondag 19 (!) september een uitroepteken. Ik snap dat dit het raadsel alleen maar groter maakt, maar ik maak er volledigheidshalve toch melding van.

MikeCroy

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@hlrutten dank hiervoor - goed om te weten dat het ieg dat het beschikbaar is geweest. 

 

Misschien een probleem met het overzetten van een server naar de andere.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@hlrutten @MikeCroy Inderdaad, dat overzetten naar een andere server; dat beaamde Mark een tijdje terug ook al.

Wat dat gegoochel tussen servers voor nut heeft, geen idee.

Stel, dat een collega op je werk een voor jou belangrijke file ergens anders plaatst en je kunt er niet meer bij. 

Die mag dan gaan herstellen en kan bij een volgende keer een stevig gesprek verwachten.

Zo niet Ziggo, ze doen maar wat dus blijft het probleem terugkomen.

Tjals500

Level 3
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Datum uitzending:  3 oktober 

Tijdstip uitzending: 18:55

Zender: sbs6

Programma: Vt Wonen weer verliefd op je huis

 

Helemaal niet opgenomen. Komt doordat de Ziggo Epg er seizoen 1 van gemaakt (gepruts) heeft, terwijl het gewoon seizoen 15 zou moeten zijn. Een ding meegegeven het afleveringnummer en info klopt wel. 

 

Natuurlijk wist elke andere tv gids bron wel dat dit seizoen 15 moest zijn, dus de zender zal dit wel weer verkeerd hebben aangeleverd of de Amerikaanse seizoen volgorde is gebruikt natuurlijk aangehouden /sarcasme off

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Staat vanaf vandaag als mislukt.

 

Steefb_0-1633291564825.png

 

ChielOver

Level 8
  • 211Posts
  • 0Oplossingen
  • 64Likes

Nou, dat klopt behoorlijk wat Ziggo doet. Zondag begonnen ze met seizoen 1 (herhaling van herhaling van herhaling) en er waren inderdaad terugblikafleveringen (Specials) en het laatste seizoen was vast nummer 6.  

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@ChielOver Op welke posting reageer je nu, want dat is niet echt duidelijk zo, ging dat om mijn posting over "het roer om"?

ChielOver

Level 8
  • 211Posts
  • 0Oplossingen
  • 64Likes

ChielOver_0-1633354872618.png

 

Nou, dat klopt behoorlijk wat Ziggo doet. Zondag begonnen ze met seizoen 1 (herhaling van herhaling van herhaling) en er waren inderdaad terugblikafleveringen (Specials) en het laatste seizoen was vast nummer 6.  

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@ChielOver Schreef: Nou, dat klopt behoorlijk wat Ziggo doet. Zondag begonnen ze met seizoen 1 (herhaling van herhaling van herhaling) en er waren inderdaad terugblikafleveringen (Specials) en het laatste seizoen was vast nummer 6. 

 

Misschien moet je deze serie eens opnemen zetten, ben benieuwd of je dan nog zegt dat het behoorlijk klopt wat Ziggo doet? Vind je dan nog dat het wel aardig klopt wat Ziggo er straks van maakt met seizoen 1 afl3 & afl4 ?

20211004_160256.jpg

En dan seizoen6 en specials, ook dat klopt niet, zelfs als ze de informatie gebruiken van originele uitzendingen klopt er nog niks van. Dit zijn namelijk de originele uitzendingen en uitzenddatums geweest van seizoen 6.

Schermafbeelding 2021-10-04 162139.jpg

 En dit van de extra "specials" (waar Ziggo er twee van in de map seizoen 6 zet en 1 ervan in de map specials)

Schermafbeelding 2021-10-04 162042.jpg

Snap je nu waarom ik zeg dat er straks geen touw meer aan vast te knopen valt als je de juiste afspeel volgorde wilt weten, als je deze serie eerst helemaal op wilt nemen en daarna pas wilt bekijken?

 

En wat ik er gewoon niet van snap, is dat Ziggo niet gewoon de volgorde aanhoudt die ook alle andere EPG's in Nederland aanhouden. Ziggo heeft altijd aangegeven dat ze de informatie aangeleverd krijgen van de zenders, maar ze zijn wel de enige in heel Nederland die totaal iets anders zeggen dan alle andere EPG's in Nederland. En het is mij inmiddels wel duidelijk dat Ziggo helemaal niet de informatie van de zenders gebruikt die deze zenders voor de Nederlandse markt beschikbaar stellen. Maar dat willen ze niet toegeven, omdat dan al hun mooie praatjes uit het verleden niet meer kloppen die ze ons steeds voorhielden in de oude topic 😉

 

Hier nog even het voorbeeld wat je dan krijgt als je andere informatie gebruikt dan de rest van Nederland

 

Ziggo zegt een special:

Schermafbeelding 2021-10-04 163538.jpg

En de rest van de Nederlandse EPG's hebben het over seizoen 5

KPN:

Screenshot_20211004-163411.jpg

TVGids.nl:

Schermafbeelding 2021-10-04 111707.jpg

TVGids.tv:

Schermafbeelding 2021-10-04 165300.jpg

Het is ook niet voor niks dat Ziggo helemaal geen reactie geeft, want ze weten zelf ook niet meer hoe ze deze ellende nog langer recht moeten praten. 

sourcy

Level 3
  • 20Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Datum uitzending: 4 oktober 2021, meerdere dagen hierna ook

Tijdstip uitzending: 19:00 en 23:00

Zender: RTL Z

Programma: RTL 7 Darts

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: De 23:00 uur opname ontbreekt, dit wordt als een herhaling van 19:00 gezien, maar is dat niet! Ik zie dit vaker bij programma’s die langer dan 4 uur duren, deze worden dan opgesplist maar zorgt ervoor dat het laaste deel niet opgenomen wordt, maak er dan 2 verschillende edities van zodat dit niet als herhaling wordt gezien.

ChielOver

Level 8
  • 211Posts
  • 0Oplossingen
  • 64Likes

@DON PAPA Wat een agressie! Bereik je daar ooit iets mee? Bij mij niet in ieder geval..

 

Ik heb de serie opgenomen, alles gezien. Perfect. En RTL zond wat maanden terug de specials ook uit NA de reguliere serie (dus na seizoen 2021). De Vlaamse tv ook. Verkeerde volgorde dus. Nu is alles toch gewoon uitgezonden van 2015 tot 2019?

 

En seizoen 2016 tot 2018 heb je al gekeken/sowieso niet opgenomen? Dan is dat ook geen probleem. Kun je vanaf nu (seizoen 1 afl 1 was zondag op tv) na de derde herhaling in 1 jaar tijd alsnog beginnen met aflevering 1. Of was het doel met seizoen 2019 te beginnen?

 

Dat ze beginnen na seizoen 2019 met weer seizoen 2016 lijkt me kwalijker, maar daar kan Ziggo weer niks aan doen. En dat ze in verkeerde mappen staan is super irritant; klopt. 

 

Ik zou persoonlijk die knip en plak afleveringen ook niet als een seizoen tellen dus vandaar dat ik vind dat het wel aardig klopt. 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@ChielOver Schreef: Wat een agressie! Bereik je daar ooit iets mee? Bij mij niet in ieder geval..

 

Kun je mij aangeven waar ik agressief ben tegen je in mijn posting? Ik vraag je gewoon of je nog steeds van oordeel bent dat Ziggo zijn werk wel goed doet als je mijn voorbeelden bekijkt (waarin ik onderbouw dat de volgorde zoals Ziggo die nu neerzet niet klopt en dat er bij sommige afleveringen nog steeds geen afl-nummers staan waardoor je het overzicht van volgorde straks kwijt bent).

 

@ChielOver Schreef: En dat ze in verkeerde mappen staan is super irritant; klopt. 

 

Precies en daar ging het mij om, want dat is iets heel anders dan "Nou, dat klopt behoorlijk wat Ziggo doet." zoals je eerder aangaf 😉 En dat ik dit Ziggo kwalijk neem is omdat ik ze al een maand geleden heb gewaarschuwd en dat daar dus helemaal niks mee is gebeurd. Ik heb de vorige keer ook al deze serie willen opnemen, maar toen had Ziggo er ook al een puinhoop van gemaakt, dus ik had juist alles verwijderd en hoopte nu ze weer met seizoen 1 begonnen met herhalen, de serie nu wel goed te kunnen opnemen, maar dat is Ziggo nu ook weer aan het verpesten (zie mijn vorige voorbeelden), en daar laat ik het maar bij...

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

Mislukte opname Gossip Girl op Bbc1  op 22-9 23:55

 

Zag het vandaag pas dus ik weet niet exact wat er toen gebeurd is maar ik mis nu aflevering 5

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic