Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?:
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?:
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?:
Aanvullende info: (optioneel)
<< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven >>
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik mis de opname van de crimenacht van vrijdag 6 juni.
Datum uitzending: 6 juni
Tijdstip uitzending: 23:40 tot 04:40
Zender: NPO1
Programma: Crimenacht 2025 van de KRO-NCRV
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja, geen opname gevonden.
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: n.v.t.
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: n.v.t.
Aanvullende info: Opname staat wel in de geplande opnames omdat ik heb geklikt op serie-opname, die wacht nu op de volgende aflevering. Dit geeft wel aan dat ik de Crimenacht 2025 heb geprogrammeerd, anders staat deze niet in de geplande opnames.
Een andere oorzaak kan zijn dat ik de serie heb gedeleted en dat juist kan ik mij echt niet voorstellen, daar ga ik altijd zorgvuldig mee om.
1 troost, ik heb een NPO-Plus abonnement, dus de serie kan ik daar kijken.
Hey @dunster .
Oef, dit is een beetje een lastige. De uitzending is al een tijdje terug, waardoor ik sowieso niets kan terughalen van wat er toen gebeurd is. Ik durf hier dus ook niet helemaal te zeggen wat er speelde. Iets waar ik aan denk; er kan voor dit blok gestemd worden op wat er uitgezonden word. Ik denk dat het wellicht fout kan gaan wanneer een opname ingepland is vóór daadwerkelijk het programma gevuld wordt. Maar ik weet dit absoluut niet zeker. Ook zou het kunnen dat je toch per ongeluk de opname verwijderd hebt (of eventueel iemand anders, via de mediabox of via je Ziggo GO. Dat is mij al eens overkomen met mijn man, haha).
Fijn dat het je lukt via NPO-Plus alsnog de uitzending te bekijken. En bedankt voor je melding!
Ik heb destijds toevallig gezien wat er gebeurd is. In eerste instantie stond het in de EPG als 6 afleveringen van "Crimenacht 2025 van de KRO-NCRV" (of iets dergelijks). Enkele dagen voor de uitzending werd dit vervangen door 6 afleveringen van "After the Flood", het programma dat had gewonnen. Dit had toen alleen natuurlijk nog niet bekend moeten zijn voor het publiek. Mijn oorspronkelijke geplande opname was verdwenen (zelfs uit de lijst van series die momenteel geen aflevering hebben maar wel staan ingesteld om in de toekomst op te nemen indien er weer een aflevering komt). Ik heb toen ingesteld dat "After the Flood" zou worden opgenomen. Op de dag dat dit zou gaan gebeuren stond die ineens niet meer in de opname lijst, want in de EPG was het weer veranderd naar 6 afleveringen van "Crimenacht 2025 van de KRO-NCRV". Die moest ik toen weer instellen om op te nemen (ondanks dat ik deze in de eerste versie zeg maar nooit heb geannuleerd).
Ooh, wat fijn dat je dit nog even met ons deelt, @Lucy91 . Dan zit het hem dus inderdaad in de aanpassing van het programma, zo. Mysterie in elk geval opgelost. Bedankt!
Dat moet het zijn.
Ik herinner mij nog tijdens het programmeren (ongeveer 5 dagen ervoor) dat het er 1 groot opname blok stond van de totale tijd. Die heb ik geprogrammeerd, geen rekening houdend met naamverandering omdat kort voor de uitzending de definitieve uitzending pas bekend werd.
Dit zou inderdaad niet mogen.
Maar goed, ik heb NPO Plus en hou er in de toekomst rekening mee dat bij zoiets de naam veranderd kan worden.
Bedankt.
Datum uitzending: 24 juni 2025
Tijdstip uitzending: 19.50
Zender: NPO 2
Programma: Per Seconde Wijzer
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja.
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Nee
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee.
Ik wil Serie Programmeren, hetgeen niet lukt. Ik moet eerst aflevering Programmeren, die eruit halen en dan kan ik Serie Programmeren.
Loopt dit soort probleem nog steeds?
Is al Oplossing voor?
Datum uitzending: 24 juni 2025
Tijdstip uitzending: 21.30
Zender: NPO 1
Programma: Rijdende Rechter.
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Nee
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee
Ik wil Serie Programmeren, hetgeen niet lukt. Ik moet eerst aflevering Programmeren, die eruit halen en dan kan ik Serie Programmeren.
Loopt dit soort probleem nog steeds?
Is al Oplossing voor?
"Serieopname is niet te programmeren / plannen (workaround)."
Waarom is deze Topic afgesloten.
Mij lijkt deze vragen in dit Topic kan behandeld worden.
Hi @SRF - Ja, dit probleem kan in bepaalde situaties helaas nog steeds voorkomen. Fijn dat je in ieder geval op de hoogte was van de workaround. Ik zie inderdaad dat het topic onterecht in het archief was beland, ik heb het topic inmiddels weer open gezet. Dank voor de meldingen!
@Alex ga deze onderwerpen nog naar Topic "Serieopname is niet te programmeren / plannen (workaround)" overzetten.
Verder zitten er Oplossingen aan te komen?
Op dit moment is er geen concreet vooruitzicht. Gezien de looptijd van het probleem, heb ik weinig vertrouwen in een definitieve oplossing op korte termijn. Ik verwacht dat hiervoor aanpassingen aan het gehele platform nodig zijn.
Datum uitzending: 28 juni
Tijdstip uitzending: 21:50 - 22:50
Zender: VRT 1
Programma: De jaren 80 voor tieners (S1 E10)
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: ja
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee
Aanvullende info: Deze serie is een herhaling. Ik had de serie al eens opgenomen maar die bleek verdwenen uit 'mijn opnames'. Een paar weken terug maar opnieuw een serie opname gepland (blij met de herhaling dus). Maar daar blijkt dus niets van opgenomen! Ik geef dus nu opnieuw de opdracht. Alles verloopt goed, tot en met de melding 'alle opnames zijn gepland' (rechtsboven in het scherm). Maar er wordt wederom niets opgenomen!
Ook staat het 'replay tv' symbool in beeld. Maar je kunt geen afleveringen terugkijken, alleen de aflevering die nu te zien is. Die van vorige week, en eerder, niet
@Hans LeJeune Kijk hier,
Serieopname is niet te programmeren / plannen (wor... - Pagina 3 - Ziggo Community
of bij de vorige opmerkingen
Het is dus een Ziggo fout? Mag hopen dat er plannen zijn om dit op te lossen. Maak veel gebruik van 'serie opnamen', tot dit gebeurde zonder problemen. Serie opname als alternatief vaak voor een 'reminder', reminders kunnen alleen nog per aflevering en niet meer voor een hele serie tegelijk, zoals vroeger wel kon! Vooruitgang he!
Ik heb dit ooit ook een keer opgemerkt. Wat ik hiervan zelf merkte was dat als je het bij de eerste probeerde in te stellen deze niet en alle volgende wel opgenomen werden. Dus ik doe het met een kleine wijziging. Eerst de serie inplannen daarna de eerste als gewone aflevering.
Dan werkt het bij mij (ook) wel.
@Hans LeJeune Het is volgens mij niet echt een fout maar meer een service. Heel veel series worden meerdere malen uitgezonden (zeker in de zomermaanden is dit al jaren gebruikelijk). Om nu te voorkomen dat een al eerder opgenomen serie nogmaals opgenomen wordt, wordt in je profiel onthouden dat je een (aflevering van een) serie als eens opgenomen hebt.
Als je een serie toch wil opnemen dan moet je inderdaad de 'truc' gebruiken. En wat dan bijna altijd werkt is 1 aflevering programmeren, die vervolgens weer compleet verwijderen en dan vervolgens de serie weer opnieuw inplannen. En natuurlijk na het inplannen van een serie altijd even controleren f het ook gelukt is.
@Dirkie schreef:
@Hans LeJeune Het is volgens mij niet echt een fout maar meer een service. Heel veel series worden meerdere malen uitgezonden (zeker in de zomermaanden is dit al jaren gebruikelijk). Om nu te voorkomen dat een al eerder opgenomen serie nogmaals opgenomen wordt, wordt in je profiel onthouden dat je een (aflevering van een) serie als eens opgenomen hebt.
Als je een serie toch wil opnemen dan moet je inderdaad de 'truc' gebruiken. En wat dan bijna altijd werkt is 1 aflevering programmeren, die vervolgens weer compleet verwijderen en dan vervolgens de serie weer opnieuw inplannen. En natuurlijk na het inplannen van een serie altijd even controleren f het ook gelukt is.
@Dirkie dit is geen service. Er wordt niets onthouden door Ziggo.
Als je een serie opname hebt geprogrammeerd en die zelfde serie wordt opnieuw uitgezonden dan worden ze gewoon weer in de opname lijst gezet.
Daarom is er de optie "alleen nieuw" bij gekomen.
Dit issue komt voort uit een oude bug die verkeerde info heeft geprogrammeerd bij bepaalde serie opnames in een bepaalde periode. De bug is opgelost. De ontstane fouten niet. Die moet je zelf oplossen door de corrupte serie programmering te verwijderen en opnieuw erin zetten.
Daarom is er de optie "alleen nieuw" bij gekomen.
En die werkt ook niet lekker. Ik heb al een paar keer een aflevering gemist, omdat daar de "nieuw" indicatie niet bij was gezet / er afgevallen was.
Als je dat niet snel in de gaten hebt, ben je de aflevering kwijt.
Ik neem nu maar weer "alles" op en filter zelf wel wat ik al gezien heb.
Ik had de hele serie opgenomen, zoals ik al zei, en die was verdwenen uit mijn opnames. Op zich al vreemd (nee, had niet niets met de datum te maken).
Toen ik dat zag heb ik meerdere malen geprobeerd de serie, die herhaald werd, op te nemen. Dit lukt dus niet. Kan niet eens een 'losse' aflevering opnemen.
Bij andere opnamen, serie of niet, is niets aan de hand...
En als er een 'truc' nodig is, is er dus iets fout. Lijkt me dat je dat als Ziggo wilt herstellen...
En nu ik er toch weer ben, nog maar eens de vraag: waarom is de mogelijkheid om voor een hele serie herinneringen (okay, nu 'reminders') in te stellen er niet meer? Waarom moet dat nu steeds opnieuw met individuele afleveringen?
Goedemorgen @Hans LeJeune,
Goed dat je hiermee even aan de bel trekt! Zo te lezen heb je naar aanleiding van je vraag ook al de nodige handreikingen gekregen van de hier aanwezige forumleden.
Het kan gebeuren dat een toekomstige aflevering van een serie, waarvoor je al een serie-opname hebt ingesteld, niet wordt ingepland. Dit wijst er vaak op dat de oorspronkelijke serie-opname mogelijk niet correct is geregistreerd of een storing bevat. In zo’n geval is het verstandig om de serie-opname opnieuw in te stellen. Door dit te doen, wordt het opnameverzoek als het ware ‘ververst’ en worden ook de ontbrekende of niet-herkende afleveringen weer meegenomen.
Oplossing: Serie-opname opnieuw instellen
Volg onderstaande stappen om het probleem op te lossen:
En nu ik er toch weer ben, nog maar eens de vraag: waarom is de mogelijkheid om voor een hele serie herinneringen (okay, nu 'reminders') in te stellen er niet meer? Waarom moet dat nu steeds opnieuw met individuele afleveringen?
Reminders zijn gebonden aan een specifieke datum en tijdstip van een aflevering.Er is geen automatische koppeling met toekomstige of andere afleveringen van dezelfde serie. Daarom moet je voor elke aflevering handmatig een herinnering instellen. Voor zover bij mij bekend zijn er geen plannen voor om dit te veranderen. We geven jouw suggestie door aan het team dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van nieuwe functies. Of en wanneer deze functie beschikbaar komt, kunnen we op dit moment niet beloven. Wel geldt: hoe meer gebruikers aangeven hier behoefte aan te hebben, hoe groter de kans dat dit in de toekomst wordt meegenomen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.