Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet?  Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.

 

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

 

Aanvullende info: (optioneel)

 

 

 

<< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven >>

 

 

e-mail meldingen
Aan Uit
2.303 Reacties 2.303
joepke-m
Level 15

@Alex kan, maar de foutmelding kwam bij mij uit de Ziggo Go app. De foutmeldingen in het topic waar jij naar refereert komen van de Apple TV

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Ja en nee: Het ging/gaat daar mis bij apparaten die gebruik van een bepaald (technisch) kijkprofiel. Dat zijn in de praktijk vooral Apple TV's, maar het is mogelijk dat ook andere apparaten getroffen waren.

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

@Alex Schreef: Dat probleem is afgelopen nacht opgelost, dus als dat het is geweest, zou het weer bij je moeten werken.

 

Blijkbaar niet bij iedereen:

https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/Terugkijken-SBS6-Net-5-Veronica-geeft-melding-geen-verbinding...

Runecaster
Level 1

Datum uitzending: vrijdag 28 februari (en vrijdag 7 maart weer)

Tijdstip uitzending: 20.00

Zender: RTL-4

Programma: Headliner

 

Probleemomschrijving: niet opgenomen (voorgaande weken wel). Volgend de TV-gids lijkt het komende vrijdag weer mis te gaan. 

0 Kudos
p.vanson
Level 2

Ik heb hetzelfde probleem als de gebruiker hierboven, alleen heb ik hele serie opnemen ingesteld op de herhaling van The Headliner. Kan de opname van deze aflevering alsnog plaatsvinden? Ook bij mij lijkt het erop dat de uitzending over een week ook niet opgenomen wordt, terwijl hij bij de aflevering van vandaag (die dus niet opgenomen is) wel aangeeft dat ik de hele serieopname kan annuleren.

 

Datum uitzending: za 1 maart (en za 8 maart weer)

Tijdstip uitzending: 18.10

Zender: RTL-8

Programma: The Headliner

 

(tip: als de opname niet meer mogelijk is dan kun je het beste deze herhaling terugkijken, hier zit minder reclametijd in dan in de uitzending van vrijdagavond)

0 Kudos
Dirkie
Level 8

Datum uitzending: 27-02-2025

Tijdstip uitzending: 02:25

Zender: BBC First

Programma: Signora Volpa (S1E01)

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?:  Nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Ja

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee

 

Aanvullende info: Dit programma was wel gewoon opgenomen want het stond goed in de lijst. Maar gisteren zag ik er ineens een uitroepteken bij staan. Het programma is nog wel terug te kijken maar de opname niet. Jammer want ik neem normaal een serie op zodat ik deze in 1 keer kan kijken. En dat is nu niet meer mogelijk.

0 Kudos
CreativeS
Level 16

Het gebeurt regelmatig dat na een aantal dagen dat uitroepteken weer verdwenen is. Gewoon laten staan dus.

0 Kudos
Dirkie
Level 8

Ik heb hem daarom ook nog maar even laten staan. Vooral omdat deze eerst wel gewoon opgenomen was en gisteren ineens een uitroepteken had.

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@Runecaster @p.vanson Het spijt me dat de opname niet goed is gegaan. Mogelijk gaat er iets mis met de nummering. Ik zie dat dit programma ook is gemeld in dit topic waarbij het lijkt dat het voor de aanstaande vrijdag weer niet goed gaat. Dat verdient dus aandacht, waarbij ik erop vertrouw dat het op tijd is hersteld en de opname nu wel goed gaat.

@Dirkie Als je de opname niet meer terugkunt kijken, doet dat geheel afbreuk aan je serieopname. Dat zou een flinke smet zijn. Ik zie zo geen aanleiding waarom het mislukt zou zijn. Hopelijk is de opname later zonder uitroepteken alsnog te bekijken.

0 Kudos
Dirkie
Level 8

Datum uitzending: 09-03-2025

Tijdstip uitzending: 19:56

Zender: SBS6

Programma: Postcode Loterij Miljoenjacht

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Nee

 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee

 

Aanvullende info: Programma is een serie opname bij mij. Volgende week staat ee gewoon wel in, alleen deze niet.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Dirkie - Lastig om te bepalen waar het hier mis is gegaan, maar zuur is het in ieder geval wel, sorry! Op dit moment lijkt namelijk alles normaal en goed te staan; aflevering 1 is normaal gekoppeld aan #2 en #3. Ik durf dus ook niet te zeggen waarom hij 'm bij jou overgeslagen heeft. De aflevering is gelukkig wel terug te kijken via Replay TV (tot zondag).

0 Kudos
CPV
Level 9

@Alex @Dirkie 

 

Ik heb afgelopen zaterdag het probleem toevallig ontdekt: Aflevering 1 wordt niet opgenomen, 2 en 3 wel. De serie stond sinds de vorige serie te wachten op nieuwe afleveringen.

Geprobeerd afl. 1 los op te nemen, dat werkte niet.

Toen de opname van de hele serie verwijderd en opnieuw ingepland en toen werden 1, 2 en 3 wel ingepland voor opnemen EN afl. 1 is opgenomen.

 

Misschien heb je hier wat aan, er blijkt dus een probleem in afl 1 te zitten, in combinatie van het opnemen van de serie, zoals die al sinds de vorige serie stond te wachten op nieuwe afleveringen.

0 Kudos
Dirkie
Level 8

@Alex  schreef:

Hi @Dirkie- Lastig om te bepalen waar het hier mis is gegaan, maar zuur is het in ieder geval wel, sorry! Op dit moment lijkt namelijk alles normaal en goed te staan; aflevering 1 is normaal gekoppeld aan #2 en #3. Ik durf dus ook niet te zeggen waarom hij 'm bij jou overgeslagen heeft. De aflevering is gelukkig wel terug te kijken via Replay TV (tot zondag).


Terugkijken is leuk maar dan kun je niet die irritante reclames (die 8 minuten duren) skippen en dat is nu net waarom wij dit opnemen. We beginnen met kijken na de eerste 2 reclames. Helaas was dit dus niet mogelijk. En nog later terugkijken hoeft niet want de uitslag is dan al overal bekend.

En het lijkt me ook niet de bedoeling dat je bij iedere herhaling moet controleren of deze wel opgenomen wordt. Je zet een serie opname erin omdat je er dan niet meer naar hoeft te kijken

0 Kudos
Dirkie
Level 8

@CPV  schreef:

@Alex @Dirkie 

 

Ik heb afgelopen zaterdag het probleem toevallig ontdekt: Aflevering 1 wordt niet opgenomen, 2 en 3 wel. De serie stond sinds de vorige serie te wachten op nieuwe afleveringen.

Geprobeerd afl. 1 los op te nemen, dat werkte niet.

Toen de opname van de hele serie verwijderd en opnieuw ingepland en toen werden 1, 2 en 3 wel ingepland voor opnemen EN afl. 1 is opgenomen.

 

Misschien heb je hier wat aan, er blijkt dus een probleem in afl 1 te zitten, in combinatie van het opnemen van de serie, zoals die al sinds de vorige serie stond te wachten op nieuwe afleveringen.


Het leuke van serie opnamen is dat je niet iedere aflevering zou moeten controleren (en dat doe ik dus ook niet). Ik ben bekend met het feit dat herhalingen van afleveringen gelukkig niet worden opgenomen. Het enige wat er dus zou kunnen zijn is dat aflevering 1 de code had van een al opgenomen aflevering 1. En die van komende week dus niet. Maar gezien het antwoord @Alex op mijn vraag was dat hier ook niet het geval.

En eigenlijk is het mijn probleem niet maar dat is het wel geworden (mijn vrouw kijkt dit programma graag namelijk maar haat reclames vandaar dat dit opgenomen wordt en dan met een half uur vertraging (genoeg voor bijna 4 reclame blokken van 8 minuten) wordt gekeken).

0 Kudos
CPV
Level 9

@Dirkie  schreef:

@CPV  schreef:

@Alex @Dirkie 

 

Ik heb afgelopen zaterdag het probleem toevallig ontdekt: Aflevering 1 wordt niet opgenomen, 2 en 3 wel. De serie stond sinds de vorige serie te wachten op nieuwe afleveringen.

Geprobeerd afl. 1 los op te nemen, dat werkte niet.

Toen de opname van de hele serie verwijderd en opnieuw ingepland en toen werden 1, 2 en 3 wel ingepland voor opnemen EN afl. 1 is opgenomen.

 

Misschien heb je hier wat aan, er blijkt dus een probleem in afl 1 te zitten, in combinatie van het opnemen van de serie, zoals die al sinds de vorige serie stond te wachten op nieuwe afleveringen.


Het leuke van serie opnamen...


Nee, het nut van (serie) opnames is dat je:

a) kunt afkijken wanneer je wilt.

b) reclameblokken kunt skippen.

 

Daarvoor betaal ik €5,= p.m. en dan wil ik gewoon dat het werkt.

0 Kudos
mcdewaal
Level 4

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: zondag 9 maart

Zender: SBS6

Programma: miljoenenjacht

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: ja

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

 

Aanvullende info: (optioneel) 
ingesteld om op te nemen via EPG- rode bolletje stond er ook bij. Vervolgens is het niet opgenomen.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor het delen hiervan, @CPV! Duidelijk dat er inderdaad iets niet goed is gegaan bij aflevering 1 en vermoedelijk dan bij iedereen met deze serie-opname is overgeslagen (zo ook bij @mcdewaal). Ik heb er melding van gemaakt, maar herstel is helaas hoe dan ook niet mogelijk. Ik snap inderdaad ook dat gebruik van Replay TV een hele andere ervaring is.

0 Kudos
LeoGraper
Level 10

@Alex Ik merk sinds kort ook wat zaken met herhalingen die opgenomen worden, maar aangezien het programma's voor de vrouw zijn heb ik even het overzicht niet, maar het gebeurd dus nog wel, zal proberen het in kaart te brengen.
PS; check ajb even je berichtenbox..

0 Kudos
Djbowie01
Level 2

mijn geplande opnames van VRT worden niet opgenomen

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Djbowie01 - Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Kun je aangeven wat er precies misgaat? Zie je wel een rood bolletje zodra je een opname inplant? Zie je ook een foutmelding ergens? Vooralsnog zie ik geen problemen met specifiek dit kanaal en heb ik vanmiddag 2 succesvolle opnames kunnen doen.

0 Kudos