Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?:
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?:
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?:
Aanvullende info: (optioneel)
<< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven >>
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Alex kan, maar de foutmelding kwam bij mij uit de Ziggo Go app. De foutmeldingen in het topic waar jij naar refereert komen van de Apple TV
Ja en nee: Het ging/gaat daar mis bij apparaten die gebruik van een bepaald (technisch) kijkprofiel. Dat zijn in de praktijk vooral Apple TV's, maar het is mogelijk dat ook andere apparaten getroffen waren.
@Alex Schreef: Dat probleem is afgelopen nacht opgelost, dus als dat het is geweest, zou het weer bij je moeten werken.
Blijkbaar niet bij iedereen:
Datum uitzending: vrijdag 28 februari (en vrijdag 7 maart weer)
Tijdstip uitzending: 20.00
Zender: RTL-4
Programma: Headliner
Probleemomschrijving: niet opgenomen (voorgaande weken wel). Volgend de TV-gids lijkt het komende vrijdag weer mis te gaan.
Ik heb hetzelfde probleem als de gebruiker hierboven, alleen heb ik hele serie opnemen ingesteld op de herhaling van The Headliner. Kan de opname van deze aflevering alsnog plaatsvinden? Ook bij mij lijkt het erop dat de uitzending over een week ook niet opgenomen wordt, terwijl hij bij de aflevering van vandaag (die dus niet opgenomen is) wel aangeeft dat ik de hele serieopname kan annuleren.
Datum uitzending: za 1 maart (en za 8 maart weer)
Tijdstip uitzending: 18.10
Zender: RTL-8
Programma: The Headliner
(tip: als de opname niet meer mogelijk is dan kun je het beste deze herhaling terugkijken, hier zit minder reclametijd in dan in de uitzending van vrijdagavond)
Datum uitzending: 27-02-2025
Tijdstip uitzending: 02:25
Zender: BBC First
Programma: Signora Volpa (S1E01)
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Ja
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee
Aanvullende info: Dit programma was wel gewoon opgenomen want het stond goed in de lijst. Maar gisteren zag ik er ineens een uitroepteken bij staan. Het programma is nog wel terug te kijken maar de opname niet. Jammer want ik neem normaal een serie op zodat ik deze in 1 keer kan kijken. En dat is nu niet meer mogelijk.
Het gebeurt regelmatig dat na een aantal dagen dat uitroepteken weer verdwenen is. Gewoon laten staan dus.
Ik heb hem daarom ook nog maar even laten staan. Vooral omdat deze eerst wel gewoon opgenomen was en gisteren ineens een uitroepteken had.
@Runecaster @p.vanson Het spijt me dat de opname niet goed is gegaan. Mogelijk gaat er iets mis met de nummering. Ik zie dat dit programma ook is gemeld in dit topic waarbij het lijkt dat het voor de aanstaande vrijdag weer niet goed gaat. Dat verdient dus aandacht, waarbij ik erop vertrouw dat het op tijd is hersteld en de opname nu wel goed gaat.
@Dirkie Als je de opname niet meer terugkunt kijken, doet dat geheel afbreuk aan je serieopname. Dat zou een flinke smet zijn. Ik zie zo geen aanleiding waarom het mislukt zou zijn. Hopelijk is de opname later zonder uitroepteken alsnog te bekijken.
Datum uitzending: 09-03-2025
Tijdstip uitzending: 19:56
Zender: SBS6
Programma: Postcode Loterij Miljoenjacht
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Nee
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee
Aanvullende info: Programma is een serie opname bij mij. Volgende week staat ee gewoon wel in, alleen deze niet.
Hi @Dirkie - Lastig om te bepalen waar het hier mis is gegaan, maar zuur is het in ieder geval wel, sorry! Op dit moment lijkt namelijk alles normaal en goed te staan; aflevering 1 is normaal gekoppeld aan #2 en #3. Ik durf dus ook niet te zeggen waarom hij 'm bij jou overgeslagen heeft. De aflevering is gelukkig wel terug te kijken via Replay TV (tot zondag).
Ik heb afgelopen zaterdag het probleem toevallig ontdekt: Aflevering 1 wordt niet opgenomen, 2 en 3 wel. De serie stond sinds de vorige serie te wachten op nieuwe afleveringen.
Geprobeerd afl. 1 los op te nemen, dat werkte niet.
Toen de opname van de hele serie verwijderd en opnieuw ingepland en toen werden 1, 2 en 3 wel ingepland voor opnemen EN afl. 1 is opgenomen.
Misschien heb je hier wat aan, er blijkt dus een probleem in afl 1 te zitten, in combinatie van het opnemen van de serie, zoals die al sinds de vorige serie stond te wachten op nieuwe afleveringen.
@Alex schreef:Hi @Dirkie- Lastig om te bepalen waar het hier mis is gegaan, maar zuur is het in ieder geval wel, sorry! Op dit moment lijkt namelijk alles normaal en goed te staan; aflevering 1 is normaal gekoppeld aan #2 en #3. Ik durf dus ook niet te zeggen waarom hij 'm bij jou overgeslagen heeft. De aflevering is gelukkig wel terug te kijken via Replay TV (tot zondag).
Terugkijken is leuk maar dan kun je niet die irritante reclames (die 8 minuten duren) skippen en dat is nu net waarom wij dit opnemen. We beginnen met kijken na de eerste 2 reclames. Helaas was dit dus niet mogelijk. En nog later terugkijken hoeft niet want de uitslag is dan al overal bekend.
En het lijkt me ook niet de bedoeling dat je bij iedere herhaling moet controleren of deze wel opgenomen wordt. Je zet een serie opname erin omdat je er dan niet meer naar hoeft te kijken
@CPV schreef:
Ik heb afgelopen zaterdag het probleem toevallig ontdekt: Aflevering 1 wordt niet opgenomen, 2 en 3 wel. De serie stond sinds de vorige serie te wachten op nieuwe afleveringen.
Toen de opname van de hele serie verwijderd en opnieuw ingepland en toen werden 1, 2 en 3 wel ingepland voor opnemen EN afl. 1 is opgenomen.
Misschien heb je hier wat aan, er blijkt dus een probleem in afl 1 te zitten, in combinatie van het opnemen van de serie, zoals die al sinds de vorige serie stond te wachten op nieuwe afleveringen.
Het leuke van serie opnamen is dat je niet iedere aflevering zou moeten controleren (en dat doe ik dus ook niet). Ik ben bekend met het feit dat herhalingen van afleveringen gelukkig niet worden opgenomen. Het enige wat er dus zou kunnen zijn is dat aflevering 1 de code had van een al opgenomen aflevering 1. En die van komende week dus niet. Maar gezien het antwoord @Alex op mijn vraag was dat hier ook niet het geval.
En eigenlijk is het mijn probleem niet maar dat is het wel geworden (mijn vrouw kijkt dit programma graag namelijk maar haat reclames vandaar dat dit opgenomen wordt en dan met een half uur vertraging (genoeg voor bijna 4 reclame blokken van 8 minuten) wordt gekeken).
@Dirkie schreef:
@CPV schreef:
Het leuke van serie opnamen...
Nee, het nut van (serie) opnames is dat je:
a) kunt afkijken wanneer je wilt.
b) reclameblokken kunt skippen.
Daarvoor betaal ik €5,= p.m. en dan wil ik gewoon dat het werkt.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending: zondag 9 maart
Zender: SBS6
Programma: miljoenenjacht
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: ja
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee
Aanvullende info: (optioneel)
ingesteld om op te nemen via EPG- rode bolletje stond er ook bij. Vervolgens is het niet opgenomen.
Dank voor het delen hiervan, @CPV! Duidelijk dat er inderdaad iets niet goed is gegaan bij aflevering 1 en vermoedelijk dan bij iedereen met deze serie-opname is overgeslagen (zo ook bij @mcdewaal). Ik heb er melding van gemaakt, maar herstel is helaas hoe dan ook niet mogelijk. Ik snap inderdaad ook dat gebruik van Replay TV een hele andere ervaring is.
@Alex Ik merk sinds kort ook wat zaken met herhalingen die opgenomen worden, maar aangezien het programma's voor de vrouw zijn heb ik even het overzicht niet, maar het gebeurd dus nog wel, zal proberen het in kaart te brengen.
PS; check ajb even je berichtenbox..
mijn geplande opnames van VRT worden niet opgenomen
Hi @Djbowie01 - Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Kun je aangeven wat er precies misgaat? Zie je wel een rood bolletje zodra je een opname inplant? Zie je ook een foutmelding ergens? Vooralsnog zie ik geen problemen met specifiek dit kanaal en heb ik vanmiddag 2 succesvolle opnames kunnen doen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.