Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?:
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?:
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?:
Aanvullende info: (optioneel)
< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Vrijdag 24-11 13:31 uur, BBC
Groeten Han
@mdpeters124 schreef:en weer een opname probleem
ghosts bbc first 22-11 05:30
tijdens afspelen op 4:10 tot 5:38
wit scherm met rechts bovenin in oranje letters 576p25@2.5Mbps AVC
Dit had ik bij de opname van gisteravond van Estonia op VRT Canvas. Einde afl 1 en ook in afl 2 nog een stukje. Zwart scherm merk ik hier ook o.a. bij Discovery. Gisterochtend ook halverwege Sendung mit der Maus op de ARD.
opname bbc first 26-11 20:00 miss peregrine modern mysteries
minuut 31 wit scherm met AVC (audio video codering) melding rechtsboven
en op minuut 47 gebeurt hetzelfde nog eens
Datum uitzending: 23 nov 23
Tijdstip uitzending: 16.00
Zender: BBC 1
Programma: Escape to the Country
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Ja
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee
Aanvullende info: De opname is wel uitgevoerd via harde schijf en planning in LG TV. Ofwel de aflevering is gewoon op tijd gestart op BBC.
Allereerst dank voor alle voorbeelden met zwart beeld of een wit beeld met een code rechtsbovenin. Het onderzoek naar dit probleem loopt en we hopen het spoedig te hebben opgelost. Volg dit topic voor updates.
@Condor1960 - Ik tast nog in het duister over deze mislukte opname en weet nog niet wat hier mis is gegaan. Is de aflevering van vrijdag wel succesvol geweest (zij het een onregelmatig afleveringnummer)?
@Alex ja volgende dag (idd een niet opvolgend nummer van dezelfde serie) is opgenomen en af te spelen.
Ik heb gisteravond 27-11 2 programma's van de WDR opgenomen. Der Vorkoster (20.15) en "Land und lecker im Advent" van 21.00. Beide opnames zijn niet afspeelbaar. Op de Next krijg ik CS2212 en via Ziggo Go meldt bij 1e programma "niet beschikbaar 1001".
En gebeurt hier nog wat mee, of is het alleen een melding en dat is alles? Ik verwacht eigenlijk een inhoudelijke reactie ...
@jeso - Sorry, ik zie dat je nog geen eerdere reactie hebt gehad op je melding. Zowel jouw melding als die van @martwoutnl en @Condor1960 zijn in de periode geweest waarbij er ook problemen waren met het zwarte beeld (of wit beeld met code) tijdens het terugkijken. Omdat ook de kanalen overeen komen, vermoed ik dat dit met elkaar te maken heeft en mogelijk ook dezelfde oorzaak (netwerkproblemen). We hebben ze in ieder geval doorgezet om nader te onderzoeken. Helaas kunnen deze opnames hoe dan ook niet meer hersteld kan worden, het spijt me.
Het valt me op dat de serie Call the Midwife ineens geen afleveringen meer heeft vanaf komende week. Normaal gesproken is het doordeweeks bijna dagelijks rond 01:00 uur in de nacht. We zitten nu middenin seizoen 12. Morgen/straks rond 01:00 uur zou de laatste keer een aflevering uitgezonden worden. Daarna niet meer. Als ik op de website van BBC First kijk, zie ik dat er wel afleveringen gepland staan, maar dan op zaterdag om 21:00 uur. Dat komt niet overeen met wat in de Ziggo gids staat. - Ook zend BBC First nog oudere seizoenen uit. Vind ik ook niet terug bij Ziggo helaas. Hoe komt dat?
Hi @SonjaPxls ,
Goed dat je het meldt! Waar heb je gezien dat het o.a op zaterdag om 21:00 uitgezonden werd? Als ik bijvoorbeeld [hier] kijk, zie ik het niet terug. Ik zie nog wel dat er uitzendingen aankomen, maar dan niet op BBC First, maar op BBC Entertainment.
Het viel me op dat de opname van het programma High Speed Chase S1 EP3 niet correct weergeven kan worden. Na +/- 12:00 minuten in de uitzending loopt het beeld vast en nog geen seconde later gaat het beeld op zwart.
Het op zwart gaan duur dan van ongeveer van minuut 12:03 tot en met 13:30, hierna komt het beeld alsmede geluid weer terug en speelt de uitzending zich weer normaal af.
Het geen dat hieraan vreemd is, is dat dit vaker lijkt voor te komen, ook bij andere programma's en uitzendingen die via replay worden bekeken.
datum: 03-12-2023
tijd: 23:00
zender: BBC Two
Programma: QI XL
Ik kan kiezen voor opnemen of serie opnemen, maar als ik dat doe verschijnt niet het rode bolletje in de gids.
Dit is niet voor het eerst bij BBC programma's, en de uitzending wordt niet opgenomen. Erg vervelend, want BBC ondersteunt ook geen terugkijken.
Hi @AGVerheij , Ik zie allereerst dat ik te laat ben en de uitzending al is geweest, sorry. Wil je eens kijken of je hetzelfde ervaart als je op dit moment de volgende aflevering op wil nemen? In Ziggo GO kom je er door eerst die van gisteren aan te klikken en vervolgens het andere seizoen. Dat is op 18 december. We zien dit gedrag helaas vaker terug als je een serie wil opnemen, maar begrijp ik goed dat een 'enkele' opname ook niet lukte en er dan ook geen rood bolletje verscheen?
Voor wat het waard is: De uitzending van gisteren is in z'n geheel ook terug te kijken via Youtube.
Droom Huisgezocht zou in in Opname staan, uit verleden. Echter nu op NPO 1 niet, Serie 14. Op MediaBox Next.
We wilden serie opnemen, hetgeen niet lukte, maar met Afelevering instellen en weer laten vervalen en dan Serie Opname wel.
Ik zocht met Loepje naar Droomhuis Gezocht, daar stonden 8 opnamen en er kwamen er 4 naar voren.
Het schijnt dat ook afleveringen Seie 15 zijn, vanuit NPO1 extra.
Die heb ik op MediaBox Next ook apart on moeten stellen.
@Alex : Even gekeken, maar daar stond al het rode 'wordt opgenomen' bolletje bij. Ik heb waarschijnlijk voor die serie eerder al 'hele seizoen opnemen' aangezet.
Het komt vaker voor, vooral met comedy op de BBC. Ik ga nog even wat verder zoeken.
opname van veronica film 6-dec 00:37
afspelen op media next geeft cs2212
afspelen op ziggogo.tv geeft "niet beschikbaar, 1001"
replay via ziggogo.tv werk niet en geeft ook "niet beschikbaar, 1001"
Hm, vreemde. Via de mediabox lukt replay wel maar online inderdaad niet. Ga ik doorzetten!
Ik heb mijn opname van veronica film verwijderd en daarna replay opgestart via de next
afspelen wertkt maar als je vooruit/achteruit gaat spoelen (4 pijltjes) dan kijg je een CS2512 na verloop van tijd
Dus jullie zusterbedrijf heeft iets verkloot aan deze stream.
En dan ga ik weer terug denken aan de recente problemen met zwarte beelden en AVC meldingen in de streams. Zou dit misschien gerelateerd kunnen zijn ? Tja niet te zeggen want ziggo heeft nooit gezegd wat er nu aan de hand was.
NB de herhaling van veronica film opgenomen en daar was geen enkel probleem mee
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.