Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?:
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?:
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?:
Aanvullende info: (optioneel)
<< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven >>
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi Alex,
Ok, dank je. Ik neem voorlopig gewoon alles op.
@mdpeters124 Als (terecht) kritische klanten zo langzamerhand verdwijnen lost het probleem zich vanzelf op (denken ze…)
Datum uitzending: 22-01-24 en 23-01-24
Tijdstip uitzending: 01:10 en 00:05
Zender: Arte
Programma: Vier Schwestern
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Nee
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee
Aanvullende info: Dezelfde naam, seizoennr. en aflnr.
Hi @Tonio60 - Ik zie het inderdaad. Ook de eerste aflevering van de nacht erop had dezelfde gegevens meegekregen. Een concrete oorzaak zie ik nog niet. Het spijt me dat de opnames niet zijn gelukt. Voor wat het waard is, zijn de afleveringen wel 'los' terug te kijken via Replay TV en via de website van ARTE.
Kwam er gisteren achter dat deel 3 van Urk ontbreekt, geen flauw idee waarom deze er niet bij staat,,,,
Hi @LeoGraper - Ik durf op het op dit moment ook niet meer te zeggen, ik kan er geen bijzonderheden van terugvinden maar het is inmiddels alweer enige tijd geleden. De aflevering is eventueel ook hier nog terug te kijken: Urk!: Seizoen 12 Aflevering 3 gemist? Bekijk hier de hele uitzending - kijk.nl
Leuk onderwerp. dit. Misschien voor de lui die ' in the cloud' opnemen. Ik ben nog ouderwets, met een eigen ontvanger/recorder. Zo heb ik de opnamen nog als ik geen abonnement meer zou hebben. Ik kijk af en toe nog naar opnamen van meer dan 25 jaar oud😊. En ik kan in principe onbeperkt veel opnemen. Ook leuk.
Kennelijk kun je voor opnemen ' in the cloud' een hele serie ofzo programmeren. Dat lukt me op mijn manier niet, bij Ziggo! Ik heb ook een antenne waarmee ik voornamelijk naar Britse zenders kijk: Freesat. Bij Freesat kun je wel op de ontvanger/recorder opgeven dat je de hele serie wilt opnemen en dat lukt dan ook. Goed voorbeeld voor Ziggo. lijkt me.
Wat is de bedoeling van deze reactie?
Het lijkt een afweging tussen zelf opnemen en Ziggo Cloud, maar dan wel beperkt en met eigen voorkeuren.
Die heb ik ook gemaakt toen mijn Humax er mee stopte.
Nog maar wat overwegingen:
- 2 programma's tegelijk opnemen <-> veel programma's opnemen
- series opnemen, gaat bij het vervolg van de serie gewoon weer opnemen <-> iedere dag/week opnemen van zender X van uur y tot z tot de serie stopt
- opnames met ftp naar de PC halen
- gedownloade opnames met ftp naar de Humax zetten
- een 2 TB schijf inbouwen voor veel meer opname capaciteit.
Datum uitzending: maandag 3-2
Tijdstip uitzending: 20:30
Zender: Comedy Central
Programma: Ghosts (S4E8)
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: ja, tevens optie terugkijken binnen 7 dagen niet mogelijk
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee
Aanvullende info: opname is overgeslagen em binnen 7 dagen terugkijken word niet als optie aangeboden
Hi @Runecaster - Er lijkt een groter probleem te spelen bij Comedy Central. Ik zie dat heel veel afleveringen onterecht niet zijn vrijgegeven voor terugkijken, terwijl dat wel hoort. Extra vervelend dat de opname ook nog eens is overgeslagen. Ik heb er intern melding van gemaakt. Zodra ik meer weet, hoor je van me! De betreffende aflevering van Ghosts wordt aanstaande zondag herhaald als ik me niet vergis, dus er is nog een herkansing mogelijk.
Hi @Runecaster - Hoewel ik vandaag weer alle programma's beschikbaar zie voor Replay TV, was dat gisteren weer niet het geval en durf ik nog niet te stellen dat dit probleem definitief is opgelost. Het probleem is in onderzoek bij Comedy Central en we zijn in afwachting van verdere informatie. Zoals gezegd is in de nacht van zaterdag op zondag (00:30) de herhaling van de betreffende aflevering. Ik raad je in ieder geval aan te checken of er op dit moment een open rood bolletje bij staat en/of hier een losse opname voor in te plannen.
Het missen van een aflevering is zo bedoeld van de zender?
Dit keer eens niet iets wat niet is opgenomen maar iets wat te vaak wordt opgenomen. Ik neem via een serie-opname Alarm für Cobra 11 op via ONS. Alleen hij sinds kort niet alleen de reguliere opname op (van gisteravond) maar ook elke herhaling erna. Die van vorige week werd zodoende de laatste dagen continue opgenomen tot zelfs meerdere per dag terwijl ik de 1e uitzending van die aflevering al had opgenomen, bekeken en weer verwijderd. Lijkt me niet de bedoeling dat elke herhaling dan ook wordt opgenomen.
@ChielOver - Vooralsnog lijkt het er wel op. De inhoud komt overeen en dezelfde info zie ik ook in andere gidsen terug.
@martwoutnl - Ik zie het inderdaad, de afleveringen krijgen op dit moment geen seizoen- en afleveringnummers meegestuurd, waardoor er geen onderscheid meer is. We gaan navraag doen!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.