Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet?  Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

Aanvullende info: (optioneel)

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

2.264 Reacties 2.264
Meldingen
Aan Uit
CPV
Level 7

@Alex 

Ok, dan houd ik de aflevering van vanavond in de gaten, die moet dan weer goed gaan.

0 Kudos
CPV
Level 7

@Alex 

Het klopt. alle afleveringen zijn weer te bekijken, ook die gisteren niet te bekijken waren.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke @Hendrik Jan @Vincent @Paul @Rikst 

een voorbeeld van gebrek aan kwaliteit controle

expeditie robinson op zondag 25-11 zowel met opname als ook met replay en zowel op media next als ook ziggogo.tv

mdpeters124_0-1732535919182.png

plaatje van de opname en je  ziet dat de eerste 2 reclameblokken er nogal versnipperd uitzien

zelfde voor de replay

mdpeters124_1-1732535984678.png

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Hendrik Jan 

en weer een opname die onterecht eindigt op einde van 2e reclameblok

en in dit geval zijn het aangesloten uitzendingen achter elkaar die ik opnam en ze sluiten niet op elkaar aan

en replay heeft dit probleem niet

gaat om star trek voyager op paramount network op 1-12, 7 afleveringen achter elkaar

waar het fout gaat is 1-12 18:05-19:00

mdpeters124_0-1733613395451.png

dus een een duur van 55 minuten en er word maar 48 minuten opgenomen

en die 48 minuten is dus het einde van het 2e reclameblok en dan is er uitloop van 10 minuten

met replay is het einde op 55 minuten en dan start een uitloop van 15 minuten

en het programma erna heb ik ook opgenomen (7e aflevering op die dag)  en die begint goed maar sluit dus niet aan op de opname daarvoor

A333
Level 2

Op zaterdag komt om 20.00 uur op TLC 90 days the other way. De aflevering van 22.00 uur is de pillow talk maar dit staat zo niet in de gids waardoor deze aflevering niet apart wordt opgenomen. Zouden jullie dit kunnen aanpassen? Alvast bedankt.

0 Kudos
Andries55
Level 1

De serie Yellowstone Seizoen 4 afl ( van skyshowtime)  1 staat niet beschikbaar . Klaarblijkelijk is ook een seizoen Want er staat 5 seizoenen. echter zijn er maar 4 beschikbaar en de serie verdwijnt ook nog eens op vrijdag 13 december!!  

Graag zsm oplossen!

Ik kan geen contact opnemen met Skyshowtime

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @A333 - Deze is doorgezet en ik verwacht spoedig verandering! Dank voor het melden!

@Andries55 - Ook dit hebben we intern doorgezet, maar zoals je al had gezien verdwijnen seizoen 3 en 4 morgen uit het Movies&Series-aanbod en gaat het helaas niet meer lukken deze aflevering op tijd te herstellen. Als ik me niet vergis heb je een SkyShowTime-abonnement; Je kunt de gehele serie (incl de ontbrekende aflevering en seizoen 5) als het goed is wel via Skyshowtime zelf kijken, via hun app of op onze Mediabox.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Hendrik Jan 

en weer een voorbeeld van fouten met de dynamische eindbepaling

comedy central modern family. einde is weer het einde van het reclameblok en dat is dus na 18 minuten

mdpeters124_0-1734011950205.png

0 Kudos
SRF
Level 13

Ik zou Annika vandaag op VRT hebben opgenomen. Nu blijkt aflevering 3 te zijn opgenomen en aflevering 4 niet. Ze staan niet op terugkijken. 

Kan iemand uitleggen wat hier aan de hand is, de ene aflevering wel en de andere aflevering niet.   

0 Kudos
SRF
Level 13

Aanvulling op bovenstaande; Op website VRT Max staan 6 afleveringen. Op Ziggo Go Website staan geen geplande afleveringen. 

Waar gaat dit mis?

0 Kudos
SRF
Level 13

Mogelijk is dit probleem voor Topic "Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier!"

het lijkt mij gezamelijk probleem.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

@mdpeters124 - Dank voor het nieuwe voorbeeld!

@SRF - Ik durf niet te zeggen wat er precies mis is gegaan; was dit de eerste keer dat je deze serie ging opnemen of had je aflevering 1 en 2 wel al? Op basis van de huidige informatie zijn de afleveringen 'normaal' van elkaar gescheiden, hebben ze een unieke ID en zou een serie-opname ze beide mee moeten meenemen. 

Op dit moment lijken er inderdaad geen nieuwe afleveringen gepland te staan, maar mogelijk staat dit on hold omdat volgende week vrijdag in "De Warmste Week" valt en alles bij VRT tussen 18 en 24 december in het teken daarvan staat.

0 Kudos
SRF
Level 13

Ik had serie in herhaling staan. 

Afelevering 1 en 2 zijn goed gegaan.

De aflevering 5 en 6 staan ook niet in ingepland, terwijl ze wel VRT MAX Site staan.

Mogelijk kan je daar wat mee doen. 

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

De aflevering 5 en 6 staan ook niet in ingepland, terwijl ze wel VRT MAX Site staan.

Maar nog zonder uitzenddatum en alleen als on demand, toch? Of bedoel je dat het daar al in de gids staat? Ik verwacht dat dit nog komt, maar de uitzenddatum pas over langere tijd is.

0 Kudos
SRF
Level 13

Ik heb ook gekeken, je ziet ggen tijd op VRT MAX. Ik ga het de gaten houden. 

Ik heb Profiel aangemaakt, en ze in Favorieten gezet. 

Maar op Ziggo Go Browser moet het Programma Annika toch staan met 0 Leveringen. Ik heb er verschillende zo staan. 

0 Kudos
Lucy91
Level 2

Datum uitzending: maandag 16 december

Tijdstip uitzending: 23.15 uur

Zender: NPO1 Extra

Programma: Vera

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja

Seizoen 11 van Vera werd van donderdag 12 december tot en met dinsdag 17 december dagelijks uitgezonden op NPO1 Extra, het seizoen heeft 6 afleveringen. De afgelopen 2 weken stonden alle 6 afleveringen gewoon in de gids en in de opname lijst. Ik zie net dat aflevering 5 op maandag niet is opgenomen. De aflevering staat überhaupt niet in de opname lijst en de tv gids is blijkbaar kort van tevoren gewijzigd. De serie Karen Pirie zou van 21.45 tot 23.15 uur worden uitgezonden, gevolgd door Vera. In de EPG staat nu echter Karen Pirie van 21.45 tot 00.40 uur. Replay is niet mogelijk voor Karen Pirie, maar wel voor het programma erna (RegioNed). Ik heb RegioNed via Replay gestart en teruggespoeld en zie dat Vera wel gewoon is uitgezonden. Maar doordat Replay dus niet mogelijk is voor Karen Pirie kan ik de aflevering van Vera niet op die manier terugkijken ondanks dat hij wel is uitgezonden.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Lucy91 - Ik kan op dit moment niet verklaren wat er precies is gebeurd, maar er lijken inderdaad wijzigingen te zijn doorgevoerd waardoor de gehele uitzending onterecht is komen te vervallen. Zelfs als we de oorzaak achterhalen, vrees ik dat we er niets meer aan kunnen doen; ook als het programma achteraf nog wordt toegevoegd, is deze helaas hoe dan ook niet vrijgegeven voor Replay TV. Het spijt me.

0 Kudos
Zwiggelaar
Level 3
  • Had hetzelfde probleem als @Lucy91  Gelukkig kwam ik er op tijd die avond achter doordat ik in opnames  alle nieuwe kerstspecials doornam. Zag dus bij Vera Npo1 extra dat aflevering 5 foetsie en dat hele lange blok tot 0.40 van Pirie staan. Dat is dus maandag vanuit bedrijf Epg  regie zo gedaan, want zondag stond alles nog goed. Gelukkig Meteen opname knop gedaan met extra regioned erbij.. En tadaaaa Vera aflevering 5 gisteren kunnen kijken 

Harald D.
Level 7

Datum uitzending: wo. 18 dec. 

Tijdstip uitzending: 23:40 - 01:10

Zender: WDR/HD

Programma: NORD bei NORDWEST

Uitroepteken (!), Mislukt

0 Kudos
PetraH.
Level 1

Datum uitzending: 27-12

Tijdstip uitzending: 20.00

Zender: RTL4

Programma: Masked Singer

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: ja

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

Ik heb al 2 keer opnieuw dit specifieke programma ingesteld om op te nemen maar het wordt niet opgenomen. De eerste paar keer wel overigens. Andere programma’s worden wel opgenomen. 
Het lijkt alsof RTL opnemen blokkeert. 

0 Kudos