Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?:
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?:
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?:
Aanvullende info: (optioneel)
< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat is in de basis inderdaad nog steeds hoe het hoort te werken: Als jij specifiek bij instellingen heb aangevinkt alle afleveringen te willen opnemen, dan kan het ook op verschillende kanalen zijn. De belangrijkste factor is hier wel dat beide programma's dezelfde ID hebben meegekregen. Het voorbeeld van @SRF vind ik een lastige, vooral omdat er al wel een opname liep en er op een later moment opnames zijn bekeken en weer verwijderd (waarmee ik niet wil zeggen dat dit is zoals het hoort). Zie je hetzelfde 'gedrag' op je Mediabox?
@CPV - Ook Schaatsen vind ik een lastige, omdat de ID's van dergelijke sportuitzendingen ook anders zijn. Ik vermoed dat dat hier ook meespeelde.
@Alex Ik heb op mediabox het niet gezien, omdat ik via mijn Profiel kijk op Ziggo Go.
Hoe is de werking van van opname's van 2 verschillende Zenders, wat bij aan de hand is?
@Alex schreef:@CPV- Ook Schaatsen vind ik een lastige, omdat de ID's van dergelijke sportuitzendingen ook anders zijn. Ik vermoed dat dat hier ook meespeelde.
Ik vraag me toch af of het klopt wat je zegt.
Ik had op NPO1 "alle afleveringen" van "NOS Sport: ISU Wereldbeker Schaatsen" opgenomen en daar zaten alle NPO1 uitzendingen van zaterdag en zondag in.
Nu zag ik toevallig dat ook de uitzending van 21 nov op NPO1 opgenomen gaat worden. Dan is het toch wel toevallig dat de uitzending van afgelopen vrijdag op NPO3 een ander ID zou hebben?
@CPV schreef:
@Alex schreef:@CPV- Ook Schaatsen vind ik een lastige, omdat de ID's van dergelijke sportuitzendingen ook anders zijn. Ik vermoed dat dat hier ook meespeelde.
Ik vraag me toch af of het klopt wat je zegt.
Ik had op NPO1 "alle afleveringen" van "NOS Sport: ISU Wereldbeker Schaatsen" opgenomen en daar zaten alle NPO1 uitzendingen van zaterdag en zondag in.
Nu zag ik toevallig dat ook de uitzending van 21 nov op NPO1 opgenomen gaat worden. Dan is het toch wel toevallig dat de uitzending van afgelopen vrijdag op NPO3 een ander ID zou hebben?
Ik heb nog even verder gedacht en gekeken en 2 dingen gevonden.
1. In augustus had ik ook problemen met De Slimste Mens. Twee afleveringen waren i.v.m. de Olympische spelen uitgezonden op NPO3 i.p.v. NPO1. Deze 2 zijn niet opgenomen. Dit heb ik later aangemeld en toen was ook het commentaar, dat ze wel opgenomen hadden moeten zijn, maar het was al te laat om nog wat terug te kunnen zoeken.
2. Ik heb De Slimste Mens, met "alle afleveringen" geprogrammeerd laten staan en hij staat onderaan in de lijst van programma's waar nog geen aflevering van bekend is, dus te wachten op de volgende serie.
Maar: op NPO1-Extra is een herhaling van De Slimste Mens ook bezig, maar die wordt niet opgenomen. Ik heb geen opnames meer staan, dus dat kan de reden niet zijn. Dus: ondanks het opnemen van "alle afleveringen", lijkt dat toch ook nu weer alleen voor NPO1 te gelden.
@Alex Zie nu ineens een melding over dit topic die verwijst naar https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Is-jouw-geplande-programma-niet-opgenomen-Meld-het-hier/m-p/1... zijnde dit topic dus,
Had al eerder laten weten dat ik niet alle artikelen gemeld krijg via de e-mail, en deze dus ook niet, het is dat ik het zie in de meldingen, maar goed, zal zo even de Abo knop hier beroeren voor deze.
Was mede hierdoor deze even kwijt, want ik heb hier ook last van gehad, maar nu wordt in principe alles opgenomen als ik kies voor de serie opnemen, waar dit topic ook mee begon meen ik.
Ik zie intussen dat er meer dingen spelen omtrent het opnemen, die ik deels herken, maar minder erg zijn.
Zo heb ik regelmatig dat herhalingen ook opgenomen worden, maar lang niet altijd, uitzonderingen dus, terwijl ik de oorspronkelijke uitzending al heb gezien.
Het is zoals gezegd niet echt een issue voor mij omdat we opletten en af en toe de opnames doorlopen, maar ik zal proberen wat meer op te letten.
terwijl ik de oorspronkelijke uitzending al heb gezien.
Voor zover ik het gezien en begrepen heb, weet hij alleen dat hij een uitzending al opgenomen heeft, als hij nog in je "opgenomen opnames" staat.
Als je hem afgekeken en verwijderd hebt, weet hij niet meer dat je hem al opgenomen en gezien hebt en zal hij hem opnemen.
@Alex , klopt dit?
Ok, zou veel verklaren @CPV goed te weten of dit het geval is.
Echter is het in de automatisering vaak zo dat zaken gemarkeerd worden als verwijderd maar feitelijk blijven bestaan voor de onderlinge verwijzingen (zoals in databases) en om zaken zoals dit te kunnen checken, kan jij mogelijk hier je licht over laten schijnen @Alex of is het echt weg=weg ?
In principe hoort de Mediabox, zelfs na het verwijderen, te onthouden dat je de aflevering hebt gezien. We zien echter al enige tijd dat er problemen ontstaan door mismatches in een achterliggend systeem, de onterechte opnames van herhalingen lijken daar ook uit voort te komen.
Meen je dat?
Dat zou beteken dat alle opgenomen programma's van alle TVklanten met "opnemen" van de afgelopen jaren worden bijgehouden?
Dat is een enorme database.
Heel vreemd dan, dat er dan geen ruimte gemaakt kan worden voor logging, zodat nagekeken kan worden, waarom een opname plots verdwenen is of waarom een geprogrammeerde opname niet is opgenomen.
Overigens doet de Mediabox toch niets, alles wordt toch in de Ziggo cloud gedaan?
mismatches in het systeem ? bedoel je nu dat herhalingen nieuwe object id krijgen ipv dew bestaande object id ?
Ik heb daar mijn twijfels over want bij mij word er heel veel onterecht opgenomen
momenteel
- the rookie en the rookie fed op net 5
- nancy drew op star channel
- fbi most wanted op veronica
- fbi international op veronica
- why didn't they call evans op bbc first
- new tricks op bbc first
- the walking dead op star channel
- knokke off op vrt1
- mss fisher murder mysteries op bbc first begint weer op 28-11
sommige series worden wel meer dan 2x opgenomen
en ik vind het ook heel apart dat na 6 maanden onderzoek jullie het nog steeds niet weten en woorden gebruiken als denken/lijkt
En waarom worden de klanten niet betrokken bij dat onderzoek ?
niemand heeft mij gevraagd bijvoorbeeld wanneer worden die opnames gemaakt, zijn het alle afleveringen van een serie etc etc
bedoel je nu dat herhalingen nieuwe object id krijgen ipv dew bestaande object id ?
Nee, niet op het gebied van ID's van de programma's, maar op accountniveau. Het idee is dat door een mismatch jouw box/account soms niet meer 'weet' wat in het verleden is bekeken/opgenomen en het dus opnieuw wordt ingepland. Het is inderdaad twijfeltaal, omdat het nog niet zeker is dat dit de (enige) oorzaak is. Verdere details of zekerheid moet ik je voorlopig dan ook schuldig blijven. Ik snap je scepsis heel goed na zo'n lange periode.
En is mijn theorie al ontkracht ? want mijn eerste idee is dat de cache/databae van mijn gedane opnames gedeeltelijk geschoond was.
En het valt me ook op dat bepaalde zenders meer last van het probleem hebben dan andere
Bij mij op dit moment: The Rookie, The Rookie Feds, Kafka, Grensoverschrijdend, S16 van Criminal Minds, S1 van Fire Country. Allemaal onterecht opgenomen want al eerder opgenomen en bekeken
Ok, er zijn veel voorbeelden waarbij hij eerder opgenomen en bekeken programma's weer opneemt.
Maar hebben jullie voorbeelden waaruit blijkt dat dit wel goed werkt?
Dus dat het zo zou moeten werken, maar af en toe / regelmatig fout gaat?
Zoals ik al zei: dat vereist een (enorme) database voor alle klanten, alle programma's en alle dagen dat ze al lid zijn. Daar heb ik zo mijn twijfels bij.
@CPVtja dat vereist openheid van zaken vanuit ziggo.
En ik constateer regelmatig dat ziggo in principe aan 1 richting communicatie doet.
En bedenk dat de omvang van de database van klanten, administratie, epg en opname planning/historie in het niet valt bij de omvang van de video streaams
Tja, maar een beetje opslagruimte voor logs, zodat je kunt kijken waarom iets een maand geleden fout is gegaan, is te veel gevraagd.
ik denk nog veel negatiever als ze toegeven dat er logs zijn dan zouden ze ook nog over de gevonden resultaten in de logs moeten praten.
En geloof me ik heb meer dan 20 jaar in de automatisering gewerkt, er zijn logs zowel op client als op server niveau.
wat je wel vaak doet is dat je de log level aanpast, dus vaak op een algemeen niveau logging en dan bij problemen meer details laten loggen.
NPO3
Onderweg naar liefde
CS2218
Aflevering 1 t/m 6 zonder problemen afgekeken, afleveringen 7 t/m 9 geven foutcode CS2218. Netwerk etc zijn in orde, alle zenders werken en ander opnames zijn gewoon af te kijken.
Ook ziggogo zegt dat de aflevering niet afgespeeld kan worden.
Wat is hier fout?
@CPV schreef:NPO3
Onderweg naar liefde
CS2218
Aflevering 1 t/m 6 zonder problemen afgekeken, afleveringen 7 t/m 9 geven foutcode CS2218. Netwerk etc zijn in orde, alle zenders werken en ander opnames zijn gewoon af te kijken.
Ook ziggogo zegt dat de aflevering niet afgespeeld kan worden.
Wat is hier fout?
Er schijnt iets fout te gaan bij ziggo waardoor je deze melding krijgt.
@CPV - Er was inderdaad een storing waardoor je geen programma's op NPO 3 kon terugkijken. Dit is inmiddels hersteld en het zou dus weer moeten werken.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.