Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?:
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?:
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?:
Aanvullende info: (optioneel)
< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik ben gestopt met "nieuwe afleveringen".
Als de serie op TV is, kun je hem opnemen met "Sxx en volgende". Dan ben je in ieder geval oude herhalingen kwijt.
Als de serie nog moet komen, doe ik "alle afleveringen opnemen". Dan heb je wat je wilt hebben plus misschien een stel herhalingen, maar beter te veel dan te weinig.
Maar het blijft hinderlijk als features er wel zijn, maar niet werken.
Ik heb sinds maart "opnemen" erbij. Ik vraag me nog steeds af, hoe ik straks schaatsen moet opnemen. Dat is de hele middag in brokken tussen allerlei ander sporten, reclame en nieuws door. En als er iets verschuift, dan klopt de EPG niet meer en dus ook mijn opnames niet.
Op de Humax nam ik gewoon NPO1 op van 13:00 tot 18:00 en wist ik zeker dat alles er op stond. Maar hoe dat nu moet?
Datum uitzending: za 5 okt 2024
Tijdstip uitzending: 20.30
Zender: NPO1
Programma: Beste zangers, afl. 4 - Sera
Er staat een uitroepteken bij de opname, deze is mislukt... Fijn als u deze kunt herstellen. Alvast dank!!
@CPV net als uitlopende voetbal wedstrijden zal schaatsen ook weer een feest worden. Het Ziggo systeem is daar niet voor ontworpen. Steeds weer komen meldingen over het niet opnemen van de tweede helft omdat die gezien wordt als herhaling. Penalties staan niet in de opname omdat de tijd niet aangepast is.
Theoretisch en praktisch kan dit wel maar dat kost mankracht en dus geld.
Dat lijkt Ziggo er niet voor over te hebben.
Oplossing van hun kant. Neem alle programma's er tussen en 1 erna ook op.
Of kijk het later gewoon via de NPO App. Die passen wel de lengte aan. Kun je gratis kijken. App staat op een Next en Mini.
@CPV , @bloemen64 - Er lijkt in ieder geval geen grotere storing omtrent het opnemen met 'alleen nieuwe afleveringen', maar dat het alles behalve soepel gaat in deze gevallen staat buiten kijf. Opnemen met 'alleen nieuwe afleveringen' is afhankelijk van een label dat een aflevering op de achtergrond meekrijgt. Als op wat voor manier een aflevering dit label niet meekrijgt, zal er geen opname plaatsvinden.
Bij Oogappels zou het nog te maken kunnen hebben met het feit dat NPO1 Extra ook afleveringen van seizoen 6 uitzendt en daardoor ergens een label is verplaatst of weg gevallen. Humberto valt niet op die manier te verklaren en ik weet niet wat daar is misgegaan.
@Annet29 - Wat zuur en gek dat deze opname is mislukt 😞 Om maar met de deur in huis te vallen: We kunnen deze helaas niet herstellen, het spijt me. De uitzending is nog wel terug te kijken via NPO Start [link].
Via de app kijk ik ook wel eens, vooral als er een hele middag schaatsen is.
Maar met brokjes schaatsen wil ik alles opnemen en dan later beginnen met afkijken en doorspoelen wat niet interessant is.
Het ziet er niet hoopvol uit, ik ga maar eens kijken wat ik met mijn TV kan opnemen.
Alex, het feature is dus afhankelijk van een aantal onzekerheden.
Moeten jullie dan niet van de leveranciers gaan eisen, dat ze de labels goed meeleveren of anders het hele feature maar uitschakelen, omdat het niet betrouwbaar is?
Zoals ik al zei: beter teveel opgenomen dan te weinig, want dat is vaak niet meer in te halen, zoals je @Annet29 antwoordde.
Datum uitzending: maandag 4 november
Tijdstip uitzending: 20.30
Zender: Veronica
Programma: jungle cruise
Aanvullende info: de hele epg ontbreekt al minstens een week
Ziggo moet zich kapot schamen voor het falen van de laatste maanden waarbij ze ondanks meerdere werkdagen tijd niets aan de gemelde problemen heeft gedaaan
De film jungle cruise kun je vanavond nog zien/opnemen ergens rond 22:00 op veronica
@Alex @Lycke @Hendrik Jan @Paul @Vincent @Rikst
in de andere "fout in epg" groep had ik gemeld dat ziggo geblunderd had door de laatste aflevering van star trek voyager S2 afl26 in de epg neer te zetten als star trek next generation, een compleet andere serie dus.
Dit heeft ziggo nu achteraf aangepast met als gevolg dat de opname nu kapot is. En ja ik kan het zien met replay (dus er is een werkende stream)
Maar klanten die niet opletten of op vakantie zijn zijn over 6 daagen de sjaak
En dit probleem met het opname systeem bestaat al jaren. Want aan de stream verandert in principe niets alleen de ttel veranderd
En als je als organisatie weet hoe krakkemikkig je opname systeem is dan zou je wel wat aandacht aan kwaliteit controles vooraf besteden. Maar nee zeker de laatste maaanden zakt ziggo continu door het ijs
En ziggo zwijgt in alle talen over de oorzaken en wat ze wel of niet gaan doen
Je mag al blij zijn als ze een "ticket aanmaken"
Hi Alex,
is er al iets bekend over het "nieuwe afleveringen" probleem?
Waar ligt het, waar komt het vandaan en wanneer kunnen we er weer op vertrouwen?
Hi @CPV, Nee, en er loopt op dit moment ook niets meer helaas. Zoals gezegd lijkt er geen 'groter' probleem te zijn en is bij deze specifieke voorbeelden het label onverhoopt weggevallen. Er vinden regelmatig evaluaties omtrent plaats, ik snap je sentiment omtrent het aanbieden ervan, maar meer valt er helaas niet over te zeggen/te doen. Ik kan me in deze situatie voorstellen dat je gebruik maakt van een andere optie bij serieopnames.
@mdpeters124 - Ontzettend zuur dat de opname van Strak Trek alsnog is misgegaan. Dit soort wijzigingen hadden inderdaad niet achteraf moeten plaatsvinden, het spijt me. Fijn dat je de uitzending alsnog hebt kunnen bekijken via Replay TV.
Ik wel maar alle andere ziggo gebruikers die de serie opnemen ?
Wanneer gaat ziggo gewoon eens opnames herstellen ?
Dat is in principe gemakkelijk in dit geval want de stream is er en ziggo weet wie een serie opname hebben van star trek voyager
En toont wederom aan dat ziggo geen controles heeft om deze uitzendfouten zoals plotseling 1 aflevering van Star Trek TNG te detecteren of het ontbreken van de laatste aflevering van een serie (gat in serie)
Dus wederom de vraag welke controles zijn en welk bedrijf onderhoud en draait die controles ?
Andere vraag gracenote verkloot het in principe maar heeft ziggo geen SLA met dat bedrijf ?
Waarom worden deze wanprestaties van de laatste maanden geaccepteerd ?
@Alex OK, dus er loopt geen onderzoek meer naar de ontbrekende NIEUW markeringen. Loopt het onderzoek naar het opnemen van oude series nog wel, want dat is nog gewoon in alle hevigheid aanwezig?!
Nou, ik vind dit een dooddoener. Ik heb meerdere problemen gemeld en anderen ook. Er is dus echt iets mis.
Om te zeggen dat er niets meer over loopt en er geen 'groter' probleem is, vind ik het negeren van een probleem.
Zoals ik al eerder zei: dat moet ik op mijn werk niet proberen. Blijkbaar is het bij Ziggo OK als de 'meeste' opnames goed gaan.
Zo mis ik afleveringen, zonder dat dit nodig is. Ik heb sommige via de bekende download sites alsnog kunnen ophalen, maar dat is natuurlijk geen oplossing.
Als 'nieuwe afleveringen' niet goed werkt, hef het dan op. Dan kan ik iets anders kiezen, wat de programma's wel opneemt.
Ik heb bij VRT van der Valk zaken gekeken en gepland staan, zie bijlage's.
In Overzicht Gekeken zie je op te nemen; Serie 1 - 10 nov. 00.50 uur, en Serie 2 - 10 nov. 20.00 uur en 17 nov. - 20.00 uur.
In Overzicht Gepland zie op te nemen; Serie 3 - 08 nov. - 20.00 uur en 15 nov. - 20.45 uur.
Hoe komt het dat zaken in Gekeken in opname staan en niet bij Gepland.
Aanvulling, nadat in Gekeken bekeken uitzendingen heb verwijdert komt er in Gepland de uitzendingen terug.
Nu staat 2 maal van der Valk in overzicht, zie bijlage.
Ik vraag me af of dit wel hoort te werken. Ik heb ooit gelezen van wel, maar toen ik een keer een probleem hiermee meldde, kreeg ik het antwoord dat dit niet werkt.
Hoe zit het nu echt?
Toevallig een voorbeeld: schaatsen is vanavond eerst op NPO1 en gaat daarna verder op NPO3.
Exact de zelfde titel, "alle afleveringen" opgenomen, maar hij programmeert alleen de afleveringen van dit weekend op NPO1, die van NPO3 heb ik apart moeten programmeren.
@CPV schreef:
Ik vraag me af of dit wel hoort te werken. Ik heb ooit gelezen van wel, maar toen ik een keer een probleem hiermee meldde, kreeg ik het antwoord dat dit niet werkt.
Hoe zit het nu echt?
Toevallig een voorbeeld: schaatsen is vanavond eerst op NPO1 en gaat daarna verder op NPO3.
Exact de zelfde titel, "alle afleveringen" opgenomen, maar hij programmeert alleen de afleveringen van dit weekend op NPO1, die van NPO3 heb ik apart moeten programmeren.
Toch nog maar even de historie uitgeplozen:
"
Kies je voor "Alle afleveringen opnemen" dan zal de mediabox elke afleveringen van het geselecteerde programma opnemen, ongeacht wanneer & waar deze wordt uitgezonden. Dus of het nu een oude of nieuwe aflevering is, beiden worden opgenomen.
"
volgens mijn waarneming klopt dit niet: "ongeacht wanneer & waar deze wordt uitgezonden."
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.