Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet?  Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

Aanvullende info: (optioneel)

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

2.262 Reacties 2.262
Meldingen
Aan Uit
MiVo
Level 6

De 4 afleveringen van My Life Is Murder heb ik als aparte serie moeten instellen. Beetje vreemd dat ik voor dezelfde serie 2 aparte serie opnames moet instellen. Maar het zij zo. Er wordt veel geklaagd over de vele herhalingen, maar in dit geval ben ik blij dat de niet opgenomen aflevering van afgelopen woensdag volgende week opnieuw wordt uitgezonden, nu kan ik het wel opnemen, en hopelijk gaat het dan wel goed.

0 Kudos
CPV
Level 7

Zender: Net 5

Programma: Een plek onder de zon.

Probleem:  Ik heb de serie opgenomen, maar kwam er vandaag achter dat de uitzending van 17 okt. niet ingepland staat.

Nog een keer "de hele serie" opgenomen, maar 17 okt. staat er nog steeds niet in. 

Toen deze als losse aflevering opgenomen en dat lijkt wel te lukken.

Het lijkt er op dat de aflevering van 17 okt. geen onderdeel van de serie is.

Er zijn nog 4 dagen om dit probleem te onderzoeken, dus dat moet iets opleveren.

Wat gaat hier fout???

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @CPV,

Ik heb zonet de serie ook ingepland, aflevering 17 wordt dan gewoon meegenomen in de serieopname. Wil je het nog eens opnieuw proberen? 

0 Kudos
jenson
Level 12

Zender: Net 5

Programma: Een plek onder de zon.

Aflevering 3 op 17 oktober 2024 heeft dezelfde omschrijving als de aflevering van 3 oktober 2024.

Bridget helpt Miranda, Tonnie en ...

0 Kudos
CPV
Level 7

Hi @Rikst 

Ik heb het zonet ook even geprobeerd: de opnames uit de planning gehaald en er weer ingezet en nu gaat het wel goed.

Blijkbaar is het nu anders dan toen ik de serie voor de eerste keer heb ingepland.

Ook dit is dus weer een fout, waarvan de oorzaak niet is te achterhalen. Jammer, zo gaan we er dus wel weer tegen aan lopen.

0 Kudos
Condor1960
Level 16

@CPV  gaat wel vaker fout. Zie o.a. deze "work around"

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Serieopname-is-niet-te-programmeren-plannen-workaround/m-p/10...

Deze "work around" is van juli 2022. Dus het probleem bestaat al zeer lang.............

0 Kudos
CPV
Level 7

@Condor1960 

Dit is toch wat anders. De serie wordt wel opgenomen, alleen 1 aflevering niet. 

Tenminste, bij de eerste keer opnemen. Toen ik hem vandaag verwijderde en weer opnam, werden wel alle afleveringen opgenomen.

0 Kudos
Condor1960
Level 16

@CPV  fout in programma info? Zie opmerking @jenson .

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @jenson, ik zie het inderdaad. De info van 3 oktober lijkt foutief, op de website van Kijk staat andere informatie vermeld. De informatie van 17 oktober komt wel overeen met de informatie van de website van Kijk. We kunnen de info van 3 oktober niet meer herstellen. 

0 Kudos
AlmaTip
Level 2

Probeer al wekenlang Deurwaarders UK op te nemen bij RTL 5. Het instellen/programmeren van de serie lukt, maar er komt vervolgens geen rood rondje bij de aflevering te staan en ik kan hem niet terugkijken.  Het wordt niet opgenomen.

Waarom lukt dat niet?

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @AlmaTip Onhandig dat het niet lukt. Zou je willen testen of het wel lukt via deze oplossing in de startpost van Condor1960? 

0 Kudos
AlmaTip
Level 2

Ja het is gelukt. Alle “commando’s”  om op te nemen uitwissen en dan opnieuw instellen. Bedankt!

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Rikst @Hendrik Jan 

Bedenk wel dat deze "workaround" geen oplossing voor het onderliggende probleem is.

En ziggo weet al jaren lang hiervan af. Dus in het kader van "serieus nemen" en "feedback geven"  wat gaat ziggo aan het onderliggende probleem doen ?

Onderzoekt ziggo dat eigenlijk wel ? zo ja waarom nog geen antwoorden na al die jaren en zo nee waarom niet ?

0 Kudos
ChielOver
Level 9

@AlmaTip  schreef:

Ja het is gelukt. Alle “commando’s”  om op te nemen uitwissen en dan opnieuw instellen. Bedankt!

Heb je nog 1 dag om het op te nemen. Laatste aflevring vandaag 😙

0 Kudos
CPV
Level 7

WEER problemen met opnames met "alleen nieuwe afleveringen".

Oogappels stond sinds het laatste seizoen op het nieuwe seizoen te wachten, met de instelling "alleen nieuwe afleveringen", omdat er nog afleveringen herhaald werden en die had ik natuurlijk al gezien. De nieuwe serie is "Seizoen 6", maar dat kan ik niet programmeren, dus blijft alleen over "alleen nieuwe afleveringen".

Vorige week woensdag is Oogappels gestart en werd aflevering 1 mooi opgenomen. 

Kijk ik vanavond wat er opgenomen gaat worden en dat is GEEN Oogappels. Alleen afl.1 is opgenomen en meer wordt er niet opgenomen.

De opnames geannuleerd en weer opnieuw ingeprogrammeerd met "alleen nieuwe afleveringen". Ik zie nu afl 1 (is opgenomen) en afl. 2 en 3 die gepland staan. Mooi dacht ik, dat gaat (voorlopig goed).

Ik controleer het nog een keer en dan zie ik 2 verschillende dingen.

Als ik de planning bekijk via de geplande opnames, zie ik 3 afleveringen, die opgenomen gaan worden.

1.jpg2.jpg

Kijk ik in TV naar de aflevering van vanavond en daarin "AFLEVERINGEN", zie ik 4 afleveringen, waarvan afl. 4 niet wordt opgenomen.

3.jpg4.jpg

Hoe kan dit?

De enige manier om na Seizoen 5 het volgende seizoen op te nemen is via "alleen nieuwe afleveringen".

Dit moet dan wel werken, anders kan ik zelf dagelijks of wekelijks gaan controleren wanneer er weer "nieuwe afleveringen" van alle series zijn.

Ziggo heeft in ieder geval nog 2 weken om dit uit te zoeken en dan hopelijk definitief op te lossen.

0 Kudos
CPV
Level 7

Nog even een aanvulling, het wordt vreemder en duidelijker.

Als ik Oogappels programmeer met "alleen nieuwe afleveringen", worden afl. 1 t/m 3 opgenomen.

Als ik Oogappels programmeer met "Seizoen 6 en volgende", worden afl. 1 t/m 4 opgenomen.

Er is dus iets grondig mis met "nieuwe afleveringen".

20241023_224012.jpg

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @CPV , dat is inderdaad een bijzondere, dank voor het delen van alle bevindingen. We gaan onderzoeken wat hier aan de hand is. Top dat je in ieder geval scherp bent en een manier hebt om het alsnog allemaal op te nemen.

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

Hier ook een probleem met "nieuwe afleveringen. 

Ik neem steeds de laatste 3 afl van Humberto op. Ging goed tot afgelopen vrijdag. 

Wilde vandaag de aflevering van gisterenavond terug kijken maar er is deze week gewoon niets opgenomen. Bij afleveringen menu gaat het ook niet verder dan vrijdag.

Heb nu maar weer gewoon geprogrammeerd om de laatste 3 te houden zonder "nieuwe afleveringen" optie. 

Bij maandag en dergelijke staat wel degelijk "Nieuw".

Waardeloos systeem. Beter kan ik het niet zeggen.

0 Kudos
CPV
Level 7

@Alex  @bloemen64 

Hi Alex,

is er al iets bekend over het "nieuwe afleveringen" probleem?

Waar ligt het, waar komt het vandaan en wanneer kunnen we er weer op vertrouwen?

0 Kudos
bloemen64
Level 18
T.E.A.M.

@CPV deze week lijkt het goed te gaan.

Er zijn opnames tot vrijdag ingepland bij "Humberto" en de laatste 3 staan er nog.

Er zal wel een wijziging in de titel zijn geweest waardoor de serie opname onderbroken is. Dan moet de serie opname eruit en weer opnieuw erin.

Wanneer opgelost? Zoals het nu lijkt, nooit.

Dit heeft alles met de onbetrouwbare EPG te maken. Dat is de basis van al die leuke en handige functies die daardoor niet te vertrouwen zijn. 

Ik moet wekelijks checken of een serie opname wel doorloopt. Had dat niet gedaan bij "Humberto" en voila stopt zonder dat je het ziet.

0 Kudos