Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?:
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?:
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?:
Aanvullende info: (optioneel)
< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
En waaarom duurt dat nu al meer dan 4 maanden lang dat onderzoek ?
Dit is niet zo moeilijk om te analyseren zeker niet met die tientallen voorbeelden die jullie al maanden lang hebben en die dagelijks op treden.
Het meest beroerde is dat als ik handmatig alleen de avond programmas van Bold&Beautiful op RTLLounge opneem en wel voor enkele dagen vooruit, ALLE programma's (dus ook die van overdag plus alle herhalingen op zaterdag en zondag) worden opgenomen.
Dus zelfs alleen enkele van deze programmas handmatig opnemen gaat fout.
Wat een puinhoop!
Ben benieuwd of KPN hetzelfde probleem heeft.
@hetwillemke - Wat wellicht goed is om te weten: Als jij aflevering X opneemt, dan komt er in de gids automatisch ook een rood bolletje te staan bij alle herhalingen van die aflevering. Maar dat betekent niet dat alles los wordt opgenomen, je krijgt daar gewoon 1 opname van. Verder: Als je kiest voor een serie-opname, dan gaat 'ie op zoek naar alle afleveringen van dat seizoen en verder.
Bold & The Beautiful op RTL Lounge werkt dus als volgt: Ik kies vanavond voor een serie-opname bij seizoen 37, aflevering 224. Hij neemt dan elke avond gewoon de aflevering op. In dit geval pakt hij nog twee afleveringen uit het weekend mee, afl. 222 en 223, omdat deze al zijn uitgezonden maar wel het seizoen zo compleet mogelijk wil maken.
Ik zie tot op heden dan ook geen bijzonderheden met de serie-opname. Als 'ie bij jou wel alle herhalingen opneemt, zie ik graag een screenshot/foto tegemoet, dan gaan we er verder in duiken.
Ziggo heeft er voor gekozen om niet ter reageren op de duur van 4 maanden zonder enig resultaat voor de onterechte opnames van afleveringen die al eerder waren uitgezonden.
Dit is niet incidenteel maar het gaat om tientallen series op meerdere zenders en het gebeurt nog steeds dagelijks.
Het onderzoek is niet zo moeilijk. Je hebt de gebruiker en de series waarbij de problemen optreden.
Dus je zoekt in de database/buffer van de eerdere opnames bij deze gebruiker naar de afleveringen (bijv ncis hawai bij mij) staan die niet meer in de buffer/database dan weet je al waar het probleem zit. En je kunt ook naar de object ids kijken zijn die nieuw of oud (kun je zien aan hoe hoog het object id is als dat een oplopend id is)
Dus nogmaaals dit is simpel uitzoek werk. Dus hoe kan ziggo in 4 maanden tijd geen correct onderzoek kan doen ?
Of willen jullie gewoon geen resultaten delen en wachten jullie tot het probleem dood bloed ?
Borrom line ziggo en zijn medewerkers zijn ongeloofwaaardig (voor mij)
Inmiddels is bij mij alle historie gewist. Voorheen stonden alle series waar je ooit een opname voor had gepland netjes in de lijst met opnames (bijvoorbeeld “NCIS (0 afleveringen)” als er voor die serie niets in de EPG staat, maar je hem wel ooit had geprogrammeerd). U staan aalleen nog de opnames mét een aanstaande opname weergegeven. Niets over gecommuniceerd!!
@joepke-m Het lijkt mij niet iets algemeens want zowel in de app op mijn telefoon als via ZiggoGo in de browser, zie ik alles bij mij nog staan. Heb je ook op andere plekken gekeken? Ik kijk dan bij geplande opnames.
Ja, in deZiggoGo omgeving is het nog aanwezig. Maar er zijn nog genoeg andere verschillen tussen de diverse platforms, daarom snap ik niet waarom ik het op de Next niet meer zie
Ik zie de oude serie opnames (zonder geplande opnames) zowel op ziggogo.,tv en ook de op media next (onder geplande opnames)
Klopt, bij mij ook. Ik heb gisteren verkeerd gekeken. Zal de jetlag zijn geweest. Mijn excuses.
@joepke-m Ik vermoedde al zoiets, maar er kan natuurlijk altijd iets aan de hand zijn dat met een account te maken heeft. Gelukkig zo snel "opgelost". En hé, zoiets overkomt ons allemaal wel eens. Of bijna iedereen.......
Er is nog meer aan de hand, maar daar kan ik hier niet over praten (NDA Next testgroep). Wat ik daar zie had ook deels met mijn reactie te maken.
Ik heb de hele serie "Het perfecte plaatje" opgenomen.
Inmiddels een paar afleveringen gekeken , maar nu nog een aantal te gaan.
De titel zie ik ook in het totaal overzicht van mijn opnames staan.
Klik ik dan op deze titel met de o.k. button om naar de afleveringen te gaan , dan komt er een zwart scherm zonder info.
Ik kan dus niet meer verder kijken...
Hi @Kselmin - Frustrerend dat je niet verder kunt kijken. Op basis van wat je omschrijft, weet ik niet zeker of het mis is gegaan bij de opnames of dat er iets anders aan de hand is. Kun je de opnames wel bekijken via Ziggo GO?
Zondagnacht 15 september film opgenomen van TV5, Les Heritieres, van 02:10 uur tot 03:33. Opname is niet af te spelen, er staat een rood uitroepteken naast met de melding opname mislukt. Is daar nog wat aan te doen?
Bij Ziggo Go staan alle opnames , maar vreemd genoeg ook de afleveringen die ik al had gezien en verwijderd.
Ik heb dus een aflevering ook op Ziggo Go gestart en dit naar mijn tv laten streamen.
Een dag later is het ook weer zichtbaar in de mediabox.
Kortom ik denk een vreemde storing wat ik nog niet eerder heb gezien.
Maar gelukkig, alles is weer in orde.
ziggo sport 25-9 Uefa Az - If Elfsburg live uitzendijng van 3 uur en 15 minuten is gelijk aan uitzending op 26-9 van 1 uur en 45 minuten
eurosport 1 wk wielrennen uitzending van 4 uur en 10 minuten is gelijk aaan samenvatting ? van 2 uur op 26-9
en ook gelijk aan uitzending van 50 minuten op 26-9
Dus ziggo kan nog steeds het onderscheid niet maken
Natuurlijk is er niets meer aan te doen en natuurlijk krijg ik veel medeleven, waar ik niets aan heb:
Ik heb dit seizoen Dertigers opgenomen en bij het afkijken blijkt Ziggo na aflevering 15 gestopt te zijn met opnemen, terwijl er 24 afleveringen waren.
Enig idee hoe dat kon gebeuren?
Hij staat in de Mini gewoon onderaan in de lijst, te wachten op de volgende "Nieuwe afleveringen".
Gelukkig kan ik ze downloaden en nog afkijken.
Via de NPO app afkijken is ook een drama, omdat de Ziggo versie niets kan onthouden om verder te kijken, maar moet ik ze weer helemaal opnieuw opzoeken.
Er zijn al nieuwe versies van de NPO app uitgerold, maar wanneer komt de nieuwe versie ook voor Ziggo beschikbaar?
@CPV schreef:
Natuurlijk is er niets meer aan te doen en natuurlijk krijg ik veel medeleven, waar ik niets aan heb:
Ik heb dit seizoen Dertigers opgenomen en bij het afkijken blijkt Ziggo na aflevering 15 gestopt te zijn met opnemen, terwijl er 24 afleveringen waren.
Enig idee hoe dat kon gebeuren?
Hij staat in de Mini gewoon onderaan in de lijst, te wachten op de volgende "Nieuwe afleveringen".
Ik gebruik deze labels, om op te nemen, nooit. De betrouwbaarheid is laag en de kans is groot dat "nieuw" er per ongeluk niet bij gemeld wordt. Dan wordt er niet opgenomen.
Ook zal je ierdere twee weken moeten checken of de volgende afleveringen wel op de opname lijst staan.
Het komt wel eens voor dat de naam van het programma veranderd en dan stopt het opnemen ook.
Tja, iets opnemen gaat niet zomaar bij Ziggo. Daar moet je best zelf veel tijd in steken om alles wat je wil ook daadwerkelijk opgenomen te krijgen.
Kijk in de 2 bekende topics hierover en trek dan zelf de conclusie of dit ooit opgelost gaat worden.
Fouten in de EPG kunnen gemeld worden. Misschien is deze "fout" daar wel gemeld. Ook dat moet je zelf controleren.
Dat "nieuw" niet gemeld wordt is misschien niet zo.
Ik herinner me dat hij na afl 5 ook stopte met opnemen. Dat had ik na 2 missers in de gaten en toen heb ik hem opnieuw als "nieuwe" in geprogrammeerd en dat ging goed t/m afl. 15. Het lijkt er op, dat de "nieuw" indicatie wel wordt meegestuurd, maar dat Ziggo daar niet goed mee overweg kan.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.