Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?:
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?:
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?:
Aanvullende info: (optioneel)
< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven >
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @mdpeters124 - Sinds april dit jaar is het inderdaad mogelijk dat je een niet-doorspoelbare reclame te zien krijgt voorafgaand aan een opname, zie ook de uitgelichte reactie in [dit topic]. Over de communicatie erover is destijds [deze reactie] gekomen.
1e reactie klopt niet met "Reclames zijn onderdeel van een normale uitzending"
De toegevoegde reclames aan het begin waren dus NIET ONDERDEEL van de uitzending
Dus opnames krijgen EXTRA reclames toegevoegd en zo werken opnames dus niet
2e reactie is gewoon BLA BLA
Dus opnames worden structureel aangetast door het toevoegen van NIET UITGEZONDEN reclames
Dus dit is een wezenlijke aanpassing en aantasting van de geleverde dienst door ziggo en dat is een CONTRACT verandering
En klanten MOETEN daarover van te voren worden geinformeerd
En ik verwacht van ziggo een inhoudelijke reactie op deze dienst en contract aanpassing
Gisteren was er op 192 tv een herdenkingsuitzending die ik helemaal heb opgenomen. Vandaag wilde ik er ff voor gaan zitten, opname mislukt. Dat is nog tot daar aan toe maar het programma valt ook niet terug te kijken. Ik had de opname al in de loop van vorige week ingesteld en zag vrijdagavond al dat de opname was vervallen. De hele reeks vanaf 's morgens 10 uur had ineens een andere naam. Ik dacht, geen probleem, neem ik die reeks wel op. Mislukt dus. Ik had al Ziggo toen het nog Casema heette maar ik ga nu toch echt overstappen naar een andere provider, dit probleem is namelijk niet de eerste keer.
Ik heb hier glasvezel dus wat doe ik eigenlijk moeilijk, wegwezen.
Datum uitzending: 31-08-2024
Tijdstip uitzending: 10.00-20.00 uur
Zender: 192TV
Programma: Vandaag 50 jaar geleden, later heette dat ineens Koffitijd.
Bij mij geeft ie niet aan dat opname van Koffietijd mislukt is, ik zie nog steeds rood bolletje, en geen uitroepteken in een cirkel. Maar als ik het wil afspelen geeft ie fout CS2212. Voor de zekerheid wis ik het maar niet, hopelijk kan het nog hersteld worden. Maar ik vind het wel onaanvaardbaar dat wat eerst wel goed stond in de gids ineens fout staat. En zeker met dit programma had dit niet fout mogen gaan vind ik.
Ik zie net dit bericht van 192tv op Facebook:
"We hebben gezien dat de epg van Ziggo gisteren niet werkte en daarom hebben we besloten de uitzending van gisteren te herhalen en wel a.s. zondag om 12uur. De uitzending zal duren tot 20uur.
Hopelijk staat de EPG dan wel goed bij Ziggo en we zullen deze week contact met hen hierover houden.
Ook van heel veel kijkers die wel gekeken hebben kregen we verzoekjes om een herhaling en dus doen we dat graag natuurlijk, want het was een prachtige uitzending!"
Dus Ziggo, verpest het niet opnieuw voor ons.
Hi @MiVo & @zhenny - We zijn aan het onderzoeken wat hier precies is misgegaan, ontzettend zuur dat nu zowel de opname als replay tv is mislukt. Ik vermoed dat beide nu niet (meer) werken door de lengte van (de onterechte) Koffetijd. Top dat je dat Facebook-bericht hier ook nog even deelt, @MiVo - Ook dat nemen we uiteraard mee, er is nu ruim de tijd dit alsnog in orde te krijgen.
Hi @MiVo & @zhenny - De uitzending van zondag staat er inmiddels in als "De Day the Music Died" (waar de 'de' hier vandaan komt, weet ik niet 😅). Het is in 3 delen opgeknipt (ik vermoed om problemen met de uitzendlengte te voorkomen), ze hebben alle 3 een unieke ID en ik heb dan zojuist ook alle opnames kunnen instellen. Ik hoop dat dat bij jullie ook het geval is!
De slimst mens, vrijdag 26 juli.
Ik heb de serie opgenomen en ben bezig deze af te kijken. Aan het eind van aflevering 4, 25 juli, wordt duidelijk gezegd: Let op morgen op NPO2 i.p.v. NPO1. Ik dacht nog: ik ben benieuwd of dat goed gaat.
Maar nee, afl. 5 van 26 juli is niet opgenomen. De mededeling zat in de uitzending en was er dus niet ingeplakt. De wijziging was dus al lang bekend, maar Ziggo heeft dit niet door gehad.
Hoe kan dat? Ik dacht dat alle afleveringen van een programma opgenomen werden, onafhankelijk van op welke zender ze zijn?
Mooi dat het van 192tv nu goed staat voor zondag, en nu maar hopen dat het zo blijft, voor de zekerheid ga ik toch maar zondagochtend checken of het nog steeds goed staat.
comedy central weer verkeerde aflevering nummering waardoor serie opname niet opneemt
abbott elementary deze week s2 afl 17 op maandag maar dat staat er dus ook weer bij 9 september dus die is zogenaamd al opgenomen
NB in andere forum word ook guest book op comedy central vermeld met verkeerde aflevering nummering
Ik zie dezelfde fout ook met friends en mike en molly
Als ik moet gokken dan is die hele maandag onzin ga zelf maar checken
goh had ziggo maar kwaliteit controle op gat in serie (en dat na meer dan 2 jaar nog steeds niet bevatten)
Hi @CPV - Erg zuur dat die aflevering ontbreekt. Ik vind het lastig om te bepalen waar dit precies is misgegaan, ook omdat we niet meer zover terug kunnen. Zelf heb ik ook een opnamereeks lopen, alleen is deze ooit via NPO2 ingepland, wat het dus niet vergelijkbaar maakt, daar is de uitzending wel meegenomen. Mogelijk heb ik alvast slecht nieuws; ook de uitzending van 9 augustus lijkt op NPO2 ipv NPO1 te zijn uitgezonden, wellicht mis je deze ook.
@mdpeters124 - Zojuist heb ik het ook al in het andere topic geplaatst, maar voor de zichtbaarheid: We hebben de gids van aanstaande maandag op Comedy Central in onderzoek, er lijken inderdaad diverse seizoen- en afleveringnummers niet te kloppen. Dank voor je melding!
Inderdaad, afl. 15 van 9 aug is ook niet opgenomen.
Niet meer zover terug kunnen kijken (nog geen maand) vind ik wel droevig.
Op mijn werk kan ik tot jaren in de logging terugkijken, dat is om diverse redenen nodig en verplicht. Bijv. 7 jaar fiscale gegevens.
Dat moet bij jullie ook beter kunnen.
Op 26 juli was de openingsceremonie van de Olympische Spelen op NPO1, om die reden was De Slimste Mens op NPO2.
Ok, dat was dus inderdaad al ruim van te voren bekend, dus zou geen probleem voor het opnemen moeten zijn.
Zeker ook als programma's worden opgenomen, ongeacht de zender waar ze worden uitgezonden.
Hoe kan dit fout gaan?
@CPV volgens mij heeft het nooit zo gewerkt dat wanneer programmas van zender veranderde dat dit automatisch werd aangepast. Volgens was dat altijd alleen binnen dezelfde zender, kanaal.
7 september 2024.
Vanmiddag om 13:15 op 'NPO 1 Extra' : De slimste mens
S.17 Afl. 5
Uitdager: Eva Posthuma de Boer
Is dit de aflevering van vrijdag 26 juli. ?
ZIGGO Opnemen fiasco: Alle herhalingen worden ook opgenomen.
Sinds enkele weken is het opnemen van series een fiasco.
bij het opnemen op RTL Lounge van Bold&Beautiful op doordeweekse avonden met behulp van "serie-opnemen" worden tegelijkertijd ALLE uitzendingen inclusief alle herhalingen opgenomen, ook die van overdag plus weekends.
Ik wik alleen de afleveringen 's-avonds opnemen, niet degenen die nogmaals overdag herhalen.
Ga ik dan maar "handmatig" alleen alle avond-programmas een voor een opnemen, worden ongewenst OOK de herhalingen die nogmaals overdag worden opgenomen. Dus krijg ik bij de lijst van opnames een chaos van allerlei dubbele opnames.
Zou deze bug kunnen worden gefixed en bij wie moet ik dit melden?
En op het andere probleem van opnemen van oude herhalingen van maanden geleden heeft ziggo ook nog geen enkele inhoudelijke reactie gegeven
Bij mij word ondertussen Ncis Hawai S1 voor minimaal de 3e keer opgenomen
Wanneer gaat ziggo nu eens behoorlijke en fatsoenlijke feedback geven in hun "primaire klanten contact kanaal" ?
Hi @hetwillemke - Inderdaad erg chaotisch als je totaal geen overzicht meer hebt na het inplannen van de serie. Er spelen veel factoren mee bij situaties zoals deze:
-Hebben de afleveringen de juiste data meegekregen in de gids?
-Heb je de opname ingepland via Ziggo GO of via een Mediabox?
-Bij welke aflevering heb je de opname ingepland?
Ik heb net ook wat testen gedaan met The Bold & The Beautiful, ik zie allereerst dat het programma wordt uitgezonden op RTL4, RTL8 en RTL Lounge, er zijn in totaal 3 seizoenen gaande: 2, 13 en 37. Seizoen 2 heeft als subtitel "The beginning", daardoor wordt het niet in alle gevallen gelinkt aan de andere 2 seizoenen.
Hoewel dit opvallend is, zou dit niet perse invloed moeten hebben op wat jij hebt ervaren. De standaard zou moeten zijn 'neem dit seizoen en alle volgende seizoenen op' bij een serieopname, op een Mediabox kun je dit ook anders instellen. Ik zie dat je die tip al had gekregen in je [eigen topic], maar begrijp uit je reactie daar dat het daarmee ook niet lukte? Als ik een serie-opname inplan van seizoen 37, lijkt alles naar verwachting te gaan. Lukt het om eens een foto te maken waar bijvoorbeeld duidelijk op is dat hij ook herhalingen aan het opnemen is?
@mdpeters124 - Er wordt onderzocht of er een relatie is met de mismatches in ID's, die er bijvoorbeeld ook voor zorgen dat we situaties hebben waarbij je via Ziggo GO niet de juiste kijkrechten hebt of dat je geen opnames via de app kunt inplannen. Dit zou er dan bijv. voor zorgen dat het systeem niet meer 'weet' wat je al hebt opgenomen en bekeken. Hoewel ik zou verwachten dat je dan eigenlijk ook meer/andere problemen hebt, wordt dit eerst afgewacht.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.