Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?:
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?:
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?:
Aanvullende info: (optioneel)
< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven >
< Volg hier de updates en discussieer mee >
Bij mij is Waes ook mislukt. Wil deze wel graag gerepareerd hebben. Is lang goed gegaan.
Hi all,
We zien ook aan onze kant een error-piek bij enkele programma's op de zondagavond voor ofwel replay en opnames. Dit wordt nog onderzocht, zodra ik meer weet, horen jullie dat uiteraard! (zoals de meesten bekend, de opname bij voorkeur nog niet verwijderen als je dat nog niet hebt gedaan)
serie programma is niet opgenomen.
Tijden zijn 5 min veranderd als je het programma opzoekt via replay tv
Mark: "Zouden jullie je feedback in het vervolg eerst in het besloten testforum willen plaatsen? Dan kunnen Anne/Serkan/Folkert/Rob bepalen of het een probleem in de testsoftware is of niet en vanaf daar het juiste escalatiepad inzetten."
TheoHuisman: "Zo wordt het wel erg verwarrend allemaal. We worden naar het andere forum verwijzen en nu wordt het wel weer hier opgepakt."
R o b: "De opmerking van jullie, in de vorige post, vind ik nog steeds een opmerking die kant nog wal slaat! Ben er blij mee dat het nu wel werkt (na software update)."
Sorry, het was niet als een vervelende opmerking bedoeld. Jullie doen mee aan een softwaretest, dus in principe rapporteren jullie alle problemen met jullie Mediabox daarom in het daartoe bestemde besloten testforum. Als de product test moderators aangeven "hey, dit specifieke incident wat je nu meldt heeft niets met de testsoftware te maken", dan kunnen ze je doorverwijzen naar het publieke forum (of op een andere manier ondersteunen) afhankelijk van de situatie natuurlijk.
In dit geval leek het een probleem wat alleen in de testsoftware aanwezig was, want alleen jullie hadden het gerapporteerd en wij konden het niet reproduceren in onze accounts met 'normale' software. Maar na de melding van Don Papa blijkt dat de testsoftware niet de oorzaak kan zijn (welke versie er precies draaide was op dat moment ook niet duidelijk want onze tools die dat uitlezen lagen plat).
Bij mij is Waes ook mislukt. Wil deze wel graag gerepareerd hebben. Is lang goed gegaan.
Deze kan niet gerepareerd worden @bloemen64, als je hem graag wilt zien zul je de opname moeten verwijderen en de aflevering via Replay bekijken (binnen 7 dagen na uitzending).
En ja, dat druist weer in tegen:
zoals de meesten bekend, de opname bij voorkeur nog niet verwijderen als je dat nog niet hebt gedaan
Maar ons verzoek om de opname niet te verwijderen is ondergeschikt aan jullie kijkplezier. Wil je de uitzending echt op je mediabox of in Ziggo GO terugkijken (in plaats van een alternatief zoals www.npostart.nl)? Dan begrijpen we natuurlijk dat je de opname verwijdert om de Replay uitzending te kunnen bekijken.
Misschien moet Ziggo NPO Start, Videoland, Netflix etc. maar eens gratis beschikbaar maken, gelet op alle problemen die klanten ervaren en die steeds naar alternatieven moeten grijpen om Ziggo’s fouten niet ten koste te laten gaan van hun kijkplezier
Afleveringen van Plus Belle La Vie worden niet opgenomen
Datum uitzending: 15 t/m 19 november
Tijdstip uitzending: 11:18
Zender: TV5Monde
Programma: Plus Belle La Vie
Ik heb voor deze serie een 'serie'-opname staan. De week van 15 november werd niet ingepland. Toen ik op vrijdag 12 november de betreffende maandag aanklikte en koos voor 'Serie opnemen' werd er niets ingepland; ook de maandag zelf niet. Elke aflevering apart opnemen werkt wel. Op dit moment staan de afleveringen van de week erna (vanaf di 23 november en verder) wel weer automatisch ingepland.
Overigens klopt ook de informatie bij de aflevering van de huidige week niet. Er wordt aangegeven Seizoen 3 afleveringen 605 t/m 609, met de bijbehorende inhoud info over elke aflevering. De werkelijk uitgezonden afleveringen zijn echter uit seizoen 15!
De opnames van de week van 15 november staan gerangschikt onder seizoen 3 (Mediabox, linkerbalk bij opnames), dinsdag 23 november staat bij Specials (zonder seizoens- en aflevering aanduiding. met een algemene beschrijving voor de hele serie, De afleveringen van 24 t/m 26 november staan onder seizoen 15 met afleveringsnummers 147 t/m 149 (épisode 3757 t/m 3459). Maandag 22 november heeft in de programmagids wel en rode cirkel, maar staat niet genoemd bij de geplande opnames?
Kortom, heel warrig allemaal.
Zie bijgaande foto's van mijn TV-scherm
Hi @JacobW,
Die is zeker warrig, er gaat ontzettend veel door elkaar heen. Ik heb hem zojuist gecheckt en als ik het goed samenvat:
-De informatie van deze week is foutief (verkeerde seizoen & afleveringnummers). Aanstaande maandag valt hier ook nog onder, vandaar dat je deze ook nog niet terugziet in je overzicht
-Er zijn 2 afleveringen zonder informatie (12 november en 23 november, dat lijken nu specials)
-Vanaf woensdag 24-11 lijkt alles weer goed te gaan, hoewel ik daar geen afbeelding zie
Ik heb het voor nu doorgezet om die vanaf maandag en dinsdag te checken en aan te passen. Als we de al opgenomen afleveringen gaan aanpassen, is het mogelijk dat deze opnames alsnog failed gaan.
Datum uitzending: 18 november
Tijdstip uitzending: 0:50
Zender: Fox
Programma: 911- lonestar
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: nee
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Ja
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Ja er staat nu in de gids "geen informatie beschikbaar"
TEVENS:
Datum uitzending: 17 november
Tijdstip uitzending: 20:35
Zender: Fox
Programma: 9-1-1
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja, in gids nog open rondje.
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee
Aanvullende info: (optioneel) Als ik kijk bij geplande opnames zie ik het volgende:
afl 6 die gisteren niet opgenomen is, wordt alsnog zaterdag opgenomen,
Morgen wordt al afl 7 opgenomen
Op 1 december wordt afl 9 opgenomen
Waar is aflevering 8? Die staat niet in de lijst. Op 24 november zou opnieuw ook alf 6 worden uitgezonden.
Rommelig en onoverzichtelijk. Moet eens goed nagekeken worden.
Heb twee weken geleden ‘Ik vertrek’ als serieopname ingesteld. Als ik nu kijk is de aflevering van vanavond niet opgenomen, bij de afleveringen staat dat de aflevering van vanavond a.s. zondag wordt opgenomen. In de epg staat wel een rood rondje bijnhet programma van vanavond. Werkelijk waardeloos. Gelukkig is het NPO en kan ik zonder reclame terugkijken, bij de CO was ik weer gedoemd de reclame te bekijken.
Inderdaad, ook hier gewoon wel ingesteld, maar niet opgenomen. Bedankt Ziggo, voor je fijne systeem…
Maar wel allerlei On Demand dingen door mn strot duwen!! Get you act together!!!!
IK VERTREK…. bij Ziggo
Ik Vertrek op NPO 1 is hier vanavond ook niet opgenomen, de rode cirkel is geen rood rondje geworden, dit geeft wel inspiratie
Overigens gaat het in de Ziggo app ook niet goed. Rode ring en geen bolletje bij ik vertrek.
Als je de "klantenservice" belt en je klacht doet over de epg. Dan weten ze daar van niks en wordt dit klant afhankelijk afgedaan als kabels controleren, fabrieksinstellingen checken. Firmware update? Wat is dat. 4.34, 4.35.
Mijn collega helpt u verder. tuut tuut.
Verbinding verbroken. Tot twee maal toe.
Waardeloos! Net een maand Ziggo next tv en nu al spijt. Het zou ze sieren als je binnen een maand kosteloos je contract mag opzeggen omdat de diensten niet correct werken.
Hi all,
Dank voor jullie meldingen van Ik Vertrek. Het lijkt er op dit moment op dat hij de herhaling van aanstaande zondag (11:05) ziet als onderdeel van de serie-opname, in plaats van de uitzending gisteren. Uiteraard niet zoals het hoort en gaan we onderzoeken.
Hi @Dokie, dank voor je melding. Deze gaat inderdaad niet goed. We zijn op de hoogte van het issue van gisteren, waardoor deze failed ging. Dit wordt nog onderzocht, ook voor de toekomstige afleveringen.
@AoxoMoxoA - Klopt inderdaad, ik heb zojuist ook in het andere topic gereageerd. Hij lijkt de herhaling nog als geplande opname te hebben. We hebben deze in onderzoek, bedankt voor je melding.
Wat is er de laatste tijd met de TV-gids op de Next aan de hand?
Met enige regelmaat worden ingestelde programma's niet opgenomen.
En soms lukt het niet om een programma opname in te stellen.
Vanavond kreeg ik het niet voor elkaar om de "Top 2000 quiz" in te stellen.
Je kan netjes door alle stappen lopen en krijgt de bevestiging.
Maar als je dan gaat kijken staat er geen rood rondje bij het programma en staat hij niet in de geplande opname lijst.
Zijn wij de enige die hier tegenaan lopen of is dit een bekend euvel?
W817 (wacht eens even) neemt sinds deze week niet meer op in een serie, dus OPNEMEN ALS SERIE. Per aflevering opnemen lukt wel, maar niet heel efficiënt. KETNET, 12.00 uur, ma tot vr.
Geen mislukte opname, maar een individuele foutieve opname uit een serieopnamen.
Datum uitzending: Donderdag 18 Nov.
Tijdstip uitzending: (geplande start) 21:25 t/m 22:00
Zender: EEN (Belgie)
Programma: De noodcentrale America S1, EP4 - Crime spree
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee, verkeerd programma opgenomen binnen het tijdsbestek van de te verwachten uitzending.
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: n.v.t
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: n.v.t
Aanvullende info: Geen mislukte opname, maar een individuele foutieve opname, uitzending van "De Noodcentrale Amerika" werd verwacht, echter is "Onder vuur: The Making Of" opgenomen binnen het tijdsblok van het hierboven te verwachten programma. De Ziggo EPG geeft wel de correcte EPG data mee over het te verwachten programma.
Opvallend is als ik dit crosscheck met onze zuiderburen, Telenet (Handig zo'n login) en hun online Tv-omgeving (Yelo), hier wel word vermeld dat "Onder vuur: The Making Of". word uitgezonden en dus niet "De noodcentrale".
Conclusie: De verkregen data uit de Ziggo EPG klopt niet met wat er is opgenomen/uitgezonden, doordat de verkeerde info uit de EPG database is gekomen.
Screenshot: 212238 YELO omgeving.
Screenshot: 212505 YELO omgeving.
Screenshot: 212351 Ziggo omgeving. (al spreekt dat voorzich😉)
EDIT: De hierboven genoemde uitzending van: De noodcentrale wordt op dit moment uitgezonden.🤷♂️
3 weken geleden melding gedaan dat Pawn Stars niet goed ging in de EPG, en dit is nu het resultaat, bedankt weer Ziggo 😞
Gewoon te gek voor woorden dat je voor deze bagger elke maand zoveel geld neer moet leggen...
Datum uitzending: 20 november 2021
Tijdstip uitzending: 23.24 uur
Zender: Een
Programma: Astrid et Raphaëlle, aflevering 4 Hantise, partie 2, seizoen 1
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Nee
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee
serie opname werkt niet bij "Top 2000 Quiz" op npo3
als je op serie opname bij aflevering ervan klikt dan zegt hij alles is ingepland maar onderaan aflevering blijft staan "neem op". Klik je er nog eens op en dan neem je alleen aflevering op en dat werkt. Vervolgens klik je onderaan op pas opname aan en je plant de hele serie in. He onderaan staat nu annuleer hele serie MAAR als je bij alle afleveringen kijkt dan is de rest NIET ingepland voor opname
Wat een puinhoop, valt nog mee dat serie opname wel werkt bij "top 2000 untold stories
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...