Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1965Likes

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet?  Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

Aanvullende info: (optioneel)

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

2.052 Reacties 2.052
TheoHuisman

Level 6
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

Nee, ook die lukt niet. De melding verschijnt op de next wel, maar rode bolletje komt niet.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3938Posts
  • 81Oplossingen
  • 3013Likes

Datum uitzending: Ma 15 nov

Tijdstip uitzending: 21:40 22:40

Zender: Één

Programma: Cheyenne & Lola

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee

Aanvullende info: (optioneel)

Het is nog geen maandag 15 november, maar normaliter hoort deze aflevering door het opnamesysteem herkend te worden als onderdeel van een ingeplande reeks. De aflevering staat (nu nog?)  niet ingepland om opgenomen te worden. Zie plaatjes onderaan. Bij mijn weten hebben we geen opdracht gegeven de serie te annuleren.

Vraag aan Ziggo: Moet ik dit zelf corrigeren of gaat Ziggo dit voor iedereen doen?

Reeds succesvol opgenomenReeds succesvol opgenomen

Afl 6 ontbreekt in de lijst van (op te nemen) afleveringenAfl 6 ontbreekt in de lijst van (op te nemen) afleveringen

R o b

Level 10
  • 402Posts
  • 5Oplossingen
  • 152Likes

Hallo @Alex en @Cecilia, ook het instellen van de gehele serie als ik ga naar de aflevering van 16/11 ga, lukt niet via de methode zoals ik dat in de video heb laten zien. Zelfde resultaat als in de video. Na instellen keurig de melding dat alle opnamen zijn ingesteld, maar in werkelijkheid is er niets ingesteld.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @AoxoMoxoA
Dat is raar. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en heb Cheyenne & Lola ook opgenomen. Bij mij staat aflevering 6 er netjes tussen. Hierdoor kan ik het probleem niet reproduceren. Kun je nog eens controleren of aflevering 6 er tussen staat en hoe heb je de opname gepland? Zowel via Ziggo Go en de Next - opnames staat bij mij aflevering 6 er tussen. Ervaar je dit ook bij opnames van andere series?

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3938Posts
  • 81Oplossingen
  • 3013Likes

@Louis 

Bij alle opgenomen afleveringen staan afleveringen 6 en inmiddels 7 ook er niet bij. Bij de reeks die ik ruim een maand geleden ingepland heb, worden de nieuwe afleveringen 6 en 7 dus nog steeds niet herkend om opgenomen te worden. De serie staat hier nog steeds als zijnde ingepland. Bij verwijderen krijg ik de keuze "Verwijder alles & annuleer geplande opnames".

Het gaat mij er dus niet om of ik dit probleem alleen voor onszelf oplos, door opnieuw in te plannen, maar of Ziggo dit voor iedereen gaat doen?

De reeks is ingeplandDe reeks is ingepland

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

@AoxoMoxoA helder! Ik ga het intern doorzetten. 

@R O B en @TheoHuisman ik kan het helaas niet reproduceren terwijl het filmpje toch echt duidelijk aangeeft dat het mis gaat. Kunnen jullie dit eens via Ziggo GO proberen en laten weten of het daar wel lukt? 

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3938Posts
  • 81Oplossingen
  • 3013Likes

@Louis  schreef:

@AoxoMoxoA helder! Ik ga het intern doorzetten. 
[...KNIP...]

@Louis 

Overigens had ik je vraag nog niet beantwoord op welk apparaat we de opname ingepland hadden.

Dat is al ruim vijf weken terug en ik vermoed dat dat middels Ziggo Go (Android) was, maar dat is zeker niet 100% zeker.

Ziggo Go gebruik ik af en toe bij het lezen van de krant om een opname in te plannen. 

TheoHuisman

Level 6
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

Mijn screenshot is vanuit ziggo go. 

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1965Likes

@R o b en @TheoHuisman, als ik en Steven thuis Hello Goodbye inplannen als serie-opname zien we geen enkel probleem. Jullie ervaren allebei wel problemen en doen ook allebei mee aan een softwaretest van de Mediabox Next. Ik vermoed daarom dat dit probleem specifiek en alleen in de testsoftware speelt.

Zouden jullie je feedback in het vervolg eerst in het besloten testforum willen plaatsen? Dan kunnen Anne/Serkan/Folkert/Rob bepalen of het een probleem in de testsoftware is of niet en vanaf daar het juiste escalatiepad inzetten.

@AoxoMoxoA - De zender stuurde eerst Cheyenne et Lola, maar nu Cheyenne & Lola. Hierdoor zijn de nieuwe afleveringen ineens niet meer gekoppeld aan de originele serie. Dit laten we fiksen!

joepke-m

Level 14
  • 1081Posts
  • 1Oplossingen
  • 636Likes

@Mark Zit er dan een verschil in de 4.35 die voor iedereen live staat en de 4.35 waar de testers totaan vannacht op zitten? 

TheoHuisman

Level 6
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

"in het vervolg" vind ik erg belerend klinken.  Met gids problemen werden we ook verwezen van het testforum naar het reguliere forum, dus hoe moeten wij nu weten of het een test issue is of niet? 

Any how, ik zal het door linken. Je wordt bedankt voor je hulp.

DON PAPA

Level 17
  • 3978Posts
  • 62Oplossingen
  • 3409Likes

@Mark Wij hebben geen test software en hadden ook problemen met het inplannen van Hello Goodbye, weet niet of dat nu nog steeds zo is (heb nu even geen zin omdat uit te testen)...

R o b

Level 10
  • 402Posts
  • 5Oplossingen
  • 152Likes

@Mark, ken je dat verhaal van het kastje naar de muur? In de testgroep sturen ze je naar het algemene deel omdat het om gidsgegevens gaat! Los het op a.u.b. anders ben ik er klaar mee... Ik ga het daar ook niet meer melden. Fijn weekend.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9358Posts
  • 1100Oplossingen
  • 4208Likes

Hi @R o b en @TheoHuisman,

We hebben inmiddels nog een voorbeeld mogen ontvangen en heb het doorgezet om te laten onderzoeken. Mogelijk is er een conflict met de eerste opname die bij jullie wel is gelukt, waardoor wij het ook niet kunnen reproduceren. Zodra ik meer weet, horen jullie van me!

TheoHuisman

Level 6
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

Zo wordt het wel erg verwarrend allemaal. We worden naar het andere forum verwijzen en nu wordt  het wel weer hier opgepakt.

Maar, bij mij werkt het sinds vandaag. Ik kan de hele serie opnemen.

R o b

Level 10
  • 402Posts
  • 5Oplossingen
  • 152Likes

@Alex, sinds vandaag lukt het mij ook. De opmerking van jullie, in de vorige post, vind ik nog steeds een opmerking die kant nog wal slaat! Ben er blij mee dat het nu wel werkt (na software update).

horizonfreak

Level 13
  • 819Posts
  • 15Oplossingen
  • 146Likes

Datum uitzending:  14-11-2021

Tijdstip uitzending:  20:19 - 20:51

Zender: npo 3

Programma: deeps h i t

uitroepteken bij (mislukt)?:  "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

DON PAPA

Level 17
  • 3978Posts
  • 62Oplossingen
  • 3409Likes

Wou ik ook net gaan melden 😉

20211114_230950.jpg

joepke-m

Level 14
  • 1081Posts
  • 1Oplossingen
  • 636Likes

Da’s gek, bij mij wel opgenomen en heb m ook al bekeken 

martwoutnl

Level 15
  • 1385Posts
  • 5Oplossingen
  • 558Likes

Ik heb 2 meldingen:

14-11 NPO 1 18.11-18.59 De Nieuwe missie van Andre Kuipers
14-11 NPO 3 2055-2155 Reizen Waes Nederland

Beide opname's hadden een uitroepteken. Kuipers al gisteravond na uitzending en Reizen Waes had ik gisteravond al een deel met vertraging gezien maar toen ik vanochtend verder wilde kijken stond er een uitroepteken bij. Beiden gelukkig via replay alsnog gezien.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic