Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet?  Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.

 

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

 

Aanvullende info: (optioneel)

 

 

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

 

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor de details, @mdpeters124 ! En dank voor de aanvullingen @Steefb, @Tonio60 - Ik zie het inderdaad nu ook terug, we gaan het onderzoeken!

 

--

Samenvatting: Sinds zaterdag 18 november zien we voorbeelden van diverse programma's waarbij het beeld wegvalt tijdens Replay TV en opnames, het beeld wordt zwart en er is geen audio. Na 10-30 seconden is het beeld vaak weer terug. We zijn aan het onderzoeken wat er aan de hand is.

--

Update: Dit probleem is opgelost op 28 november. Alle opnames die hierdoor zijn getroffen (tussen 18 en 28 november) kunnen helaas niet hersteld worden en behouden dus het tijdelijke zwarte of witte beeld tijdens de uitzending. Ervaar je dit ook nog bij programma's van ná 28 november, dan horen we het graag!

1.862 Reacties 1.862
Seilfinkie

Level 3
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Datum:       16 - 19 juni 2021

Tijdstip:      20:10 / 20:25

Zender:      NPO1

Programma: NOS Studio Europa

 

Ik ben bezig met het opnemen van NOS Studio Europa als een serie. Tot gisteren verliep alles prima. Echter de afleveringen van 16 t/m 19 juni staan niet in de lijst met gepland. Vanaf 21 juni gaat de lijst weer verder. Handmatig toevoegen van een opname van de aflevering van vandaag lukt wel, maar dat moet ik dan ook apart doen voor 17 t/m 19. Dit is echter m.i. niet de bedoeling van het opnemen van een serie.

jojo175

Level 3
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Datum uitzending: 13 juni en 2 keer 14 juni

 

Tijdstip uitzending: 11:55-12:50  ; 15-16; 17:30-18:25

Zender: sbs

Programma: droomhuis op het platteland

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Ja er staat een rondje met uitroepteken

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: er staat een soortgelijke opmerking

 

Ik heb contact gehad met de klantenservice. Zij gaven aan dat de tv gids met terugwerkende kracht ( dus vandaag een aanpassing doorgeven voor gisteren) kan worden aangepast. Als het indexnummer van de opname wordt gewijzigd dan kan je de opname niet meer terugzien. Ze gaven ook aan dat ze met de leverancier in gesprek zijn. Zelf zou ik ervoor zorgen dat je niet met terugwerkende kracht kan updaten. Dan ben je niet meer afhankelijk van je leverancier.
Ik heb dit in het verleden ook al een paar keer gehad en toen stond de opname er 1 a 2 dagen later weer.

je loopt nu het risico dat je gisteren iets hebt opgenomen en dat je het vandaag niet meer kan terugzien omdat het indexnummer is aangepast

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@Seilfinkie  schreef:

Programma: NOS Studio Europa

Ik ben bezig met het opnemen van NOS Studio Europa als een serie. Tot gisteren verliep alles prima. Echter de afleveringen van 16 t/m 19 juni staan niet in de lijst met gepland.


@Seilfinkie Je kunt het beste de geplande serie-opname annuleren en opnieuw inplannen.

De originele uitzendingen hadden een hoop dubbele ID's waardoor de tweede uitzending op een dag werd gezien als een herhaling van de eerste. Dat hebben ze nu opgelost, maar de serie-opname herkent de nieuwe items niet goed. Opnieuw inplannen verhelpt dit.

 

 


@jojo175  schreef:

Programma: droomhuis op het platteland

Ik heb contact gehad met de klantenservice. Zij gaven aan dat de tv gids met terugwerkende kracht ( dus vandaag een aanpassing doorgeven voor gisteren) kan worden aangepast. Als het indexnummer van de opname wordt gewijzigd dan kan je de opname niet meer terugzien. Ze gaven ook aan dat ze met de leverancier in gesprek zijn. Zelf zou ik ervoor zorgen dat je niet met terugwerkende kracht kan updaten. Dan ben je niet meer afhankelijk van je leverancier.
Ik heb dit in het verleden ook al een paar keer gehad en toen stond de opname er 1 a 2 dagen later weer.

je loopt nu het risico dat je gisteren iets hebt opgenomen en dat je het vandaag niet meer kan terugzien omdat het indexnummer is aangepast


@jojo175 Deze is eerder inderdaad al gemeld en het verhaal van de Klantenservice klopt als een bus. Dit is een van de terugkerende problemen waar aan gewerkt wordt ter verbetering, hierover zal ik later meer uitleg geven (ik wacht nog op de details, wat doen we hieraan en wanneer verwachten we verbetering).

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Mark @Alex Gaan jullie hier nog wat aan doen ?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@DonPapa Hartelijk dank voor het opnieuw onder de aandacht brengen. Ik heb de feedback voor wat betreft het ontbreken van seizoensnummering en afleveringnummers bij het pogramma Die Superhändler (RTL) doorgegeven aan de leverancier. Er zal dan ook gekeken worden naar de indeling zodat alles weer in de juiste seizoensmappen staat. 

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Paul Is het écht niet mogelijk om Green Wing op Canvas van zondag 13-6 te herstellen?

Het is al jaren schering en inslag dat opnamen bij Belgische zenders mislukken of niet volledig zijn en het is onderhand standaard dat dat steeds gebeurt bij de laatste aflevering.

 

Deze vraag hoort eigenlijk niet onder dit topic, maar ik stel hem toch.

Ik werd, vóór ik kon inloggen, gevraagd cookies te accepteren.

Ik kon ook de instellingen beheren.

Welke instellingen, want er wordt alleen een overzicht gegeven ?

Er kan niets worden aangepast, enkel accepteren is mogelijk.

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@jeener  schreef:

@Paul Is het écht niet mogelijk om Green Wing op Canvas van zondag 13-6 te herstellen?


Helaas, dat is echt niet mogelijk.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

@jeener  schreef:

@Paul Is het écht niet mogelijk om Green Wing op Canvas van zondag 13-6 te herstellen?

Het is al jaren schering en inslag dat opnamen bij Belgische zenders mislukken of niet volledig zijn en het is onderhand standaard dat dat steeds gebeurt bij de laatste aflevering.


Ook eerste en tweede aflevering van series heb ik al gemist door deze feature. Meestal vind ik ze wel terug "ergens" op internet. Green wing echter niet. Is blijkbaar een erg oude serie (2004).

Is op Netflix al een paar jaar gelededen verwijderd.

 

Echter op Youtube staat S1E9. Zonder ondertitel. Ik neem aan dat je deze laatste aflevering bedoeld?

Ondertussen is seizoen 2 ook al geweest.

https://www.youtube.com/watch?v=95GkTEumxik

DickieDick1951

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Datum uitzending: diverse programma's, maar een voorbeeld hieronder

Tijdstip uitzending: diverse, maar in ieder geval 19.00 uur

Zender: SBS 6

Programma: Lang Leve De Liefde

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee

 

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@DickieDick1951  schreef:

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee


Ik niet helemaal wat er hier misgaat @DickieDick1951.

Het programma staat wel in je lijst van opnames, hij is niet mislukt... Wat is dan het probleem?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@DickieDick1951 Begrijp ik goed dat je een opname probeert te starten nadat je een Replay programma hebt gestart? Als je vanuit een Replay TV programma probeert op te nemen dan zal de opname starten op de eerst mogelijke datum dat het programma uitgezonden wordt.

DickieDick1951

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee mensen, hoe kan ik duidelijker zijn ..... Ik neem een willekeurig programma op vanuit de TV-gids op de afstandbediening. Klik het betreffende programma aan en hij neemt het op. Ik wil het later een keer bekijken en dan begint mijn opname vaak wat later dan het werkelijke begin.

 

** Verdere discussie hierover in het discussie topic. **

hlrutten

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Datum uitzending: 05-07-2021

Tijdstip uitzending: 01.00-06.00 uur

Zender: CNN

Programma: The Fourth in America

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: ja en nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

 

Aanvullende info: van de 5 uren is alleen het eerste uur opgenomen (bij Bewaard), terwijl hij ze allemaal zou opnemen en in de TV-gids staat ook bij elk uur een rood rondje, maar als daar probeer af te spelen speelt hij steeds alleen dat eerste uur af.

hlrutten

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Datum uitzending: 25 juni 2021

Tijdstip uitzending: tussen 22.15 en 22.30 uur

Zender: NPO 3

Programma: Detective HIP, voorheen HPI

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: n.v.t.

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: n.v.t.

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: n.v.t.

 

Aanvullende info: Het programma heette eerst HPI en ik had de hele serie laten opnemen, maar vanaf aflevering 3 heet het programma ineens Detective HIP en daarom werd er vanaf aflevering 3 niets meer opgenomen. Gelukkig ontdekte ik het voordat aflevering 4 kwam en ik laat nu de serie Detective HIP verder opnemen. Maar 3 ontbreekt dus! Conclusie: het is niet handig om halverwege het uitzenden van een serie de naam daarvan te wijzigen ;-).

plieshout

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Datum uitzending: 27-06-2021

Tijdstip uitzending: 13:45 - 17:25

Zender: Ziggo Sport

Programma: GP van stiermarken

 

Ik raak al mijn F1 opnames na een aantal dagen kwijt omdat ze ineens niet meer af te spelen zijn. Er staat dan een uitroepteken achter. Graag oplossen!

 

p.s.: alle andere opnames blijven wel goed, alleen wat we van de F1 opnemen gaat mis.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@plieshout: Hartelijk dank voor het melden van de mislukte opnames. 

Re: Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Datum uitzending: 05-07-2021

Tijdstip uitzending: 01.00-06.00 uur

Zender: CNN

Programma: The Fourth in America

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: ja en nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

 

Aanvullende info: van de 5 uren is alleen het eerste uur opgenomen (bij Bewaard), terwijl hij ze allemaal zou opnemen en in de TV-gids staat ook bij elk uur een rood rondje, maar als daar probeer af te spelen speelt hij steeds alleen dat eerste uur af.


Ik heb dit doorgegeven met de vraag of de opname op deze zender te herstellen is. 

@hlrutten  Jij ook bedankt voor het signaleren en melden van de mislukte opnames!

 

Datum uitzending: 27-06-2021

Tijdstip uitzending: 13:45 - 17:25

Zender: Ziggo Sport

Programma: GP van stiermarken

 

Ik raak al mijn F1 opnames na een aantal dagen kwijt omdat ze ineens niet meer af te spelen zijn. Er staat dan een uitroepteken achter. Graag oplossen!

 

p.s.: alle andere opnames blijven wel goed, alleen wat we van de F1 opnemen gaat mis.


Bovenstaande heb ik gemeld bij de juist afdeling met de vraag te controleren wat er misgaat met de opnames van de F1 GP. 

Datum uitzending: 25 juni 2021

Tijdstip uitzending: tussen 22.15 en 22.30 uur

Zender: NPO 3

Programma: Detective HIP, voorheen HPI

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: n.v.t.

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: n.v.t.

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: n.v.t.


Deze opname is helaas niet te herstellen en lijkt misgegaan te zijn vanwege de naamswijziging van het programma in de TV Gids. helaas is dit programma niet meer terug te halen. Mogelijk dat je nog wel het programma kunt terugkijken via de NPO Start app. 

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Datum uitzending: Dinsdag 6 juli 2021 (vandaag)

Tijdstip uitzending: 10.00u. tot 16.00u.

Zender: TV 538

Programma: Die Verrückte Top 538 (live)

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee

 

Aanvullende informatie:

 

Programma is de hele week van 10.00u. tot 16.00u. behalve op Vrijdag dan tussen 10.00u. tot 12.00u.

 

Programma is niet als serieopname op te nemen terwijl het wel de hele week is. Als je de opname voor morgen instelt dan vraagt hij niet "Neem deze aflevering op" of "Serie opnemen".

 

Dit programma afgelopen zondag ingesteld en heeft alleen gisteren opgenomen terwijl bij de hele week het rode opname rondje ervoor staat.

 

Als ik de opname van vandaag start via de TV gids, opent hij de opname van gisteren.

 

Graag spoedig oplossen. 

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@hlrutten Zoek even bij NPO detevtices, dan kun je de gemiste opname alsnog zien. Niet op tv, wel op laptop of tablet. Tja, alweer Ziggo die tussentijds de namen aanpast waardoor jouw serie opnamen niet meer kloppen.

hlrutten

Level 4
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Helaas staat de serie alleen bij NPO Plus.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @sebas14,

 

Goed dat je het meldt! Het lijkt erop dat hij alle afleveringen als dezelfde bestempelde (dus 1 origineel met alleen herhalingen). Ik ga checken of het nog gaat lukken voor die van gisteren, maar vrees van niet. Ze hebben voorlopig de komende afleveringen geschrapt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic