Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet?  Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

Aanvullende info: (optioneel)

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

2.158 Reacties 2.158
Meldingen
Aan Uit
DON PAPA

Level 17
  • 4074Posts
  • 64Oplossingen
  • 3432Likes

@Mark Schreef: Op je screenshots afgaand zie ik een hoop mislukte opnames door veranderingen in het uitzendschema. Alleen kan ik die niet goed analyseren, omdat je de opnames die wel gelukt zijn meteen hebt verwijderd (nadat je ze gezien hebt vermoed ik). Momenteel zie ik alleen nog de mislukte opnames van Die Superhändler staan (maar geen gelukte die ik in je screenshot van gisteren nog wel zie staan) en verder niet.

Nee dan heb je het verkeerd begrepen, die mislukte opnames zijn even niet belangrijk, die had ik al eerder gemeld, dus die waren al bekend bij jullie. Mijn vorige melding ging om de opnames tussen 31 mei en 4 juni. Deze heb ik nog niet verwijderd van de Nextbox, maar in ZiggoGo zie ik deze dus niet staan in de bewaarlijst van mijn opnames (zie screenshot)

Schermafbeelding 2021-06-06 111009 (1).jpg

Op de Nextbox zie ik deze opnames dus wel staan, zie screenshot hieronder

20210606_111735 (1).jpg

Er is dus een verschil tussen mijn opnamen bewaarlijst in ZiggoGo (geen opnames te zien) en Nextbox (waar de opnames wel te zien zijn).

Alleen dan het volgende probleem, bij deze opnames staan nog steeds geen seizoen en afleveringsnummers, waardoor alles kris kras door elkaar staat op de Nextbox (zie screenshot hierboven)

Is het nu wel duidelijk?

frankholland

Level 4
  • 48Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

afgelopen zondag oefenwedstrijd Nederlands Elftal opgenomen. Dat waren 3 delen. 1rste helft  /  rust  /  2de helft.

Wat stond er in "Bewaard"..... 2 X de eerste helft.

Hopelijk voor as vrijdag opgelost, moet er niet aan denken dat zo alle wedstrijden gaan want ik kan er niet 1 live kijken. Ik moet alles opnemen.

Steefb

Level 20
  • 16884Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8027Likes

@frankholland zie hier.

Fout ontdekt in de TV Gids (EPG)? Meld het hier! - Ziggo Community

Community Moderator Alex Z schreef:

@Steefb schreef:
@Alex Z @Mark Z Gebeurt er ook nog wat met de voetbal? Waarbij consequent maar een helft wordt opgenomen omdat de 2e helft als identiek als de 1e wordt gezien?

Ik voorzie een overbelasting van dit forum als dat voor de 1e wedstrijd van Nederland niet is opgelost .

Ja, absoluut. Deze is bekend en we verwachten dat dit is opgelost voor vrijdag.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3993Posts
  • 81Oplossingen
  • 3071Likes

@Mark  schreef:

[...KNIP...]

@AoxoMoxoA  Mbt Vroege Vogels van 25 mei"Programma was aanvankelijk opgenomen, paar dagen later stond er een uitroepteken bij en is sinds kort uit de lijst verdwenen."

Dit is voor mij een onbekend probleem, blijf het zeker melden als je dit vaker tegenkomt!

[...KNIP...]

@Mark ,

Zou geen onbekend probleem mogen zijn. Is al vaker gebeurd en zelfs enkele keer gemeld in het afgesloten gigatopic. En dan heb ik het niet over het eerste jaar, maar na de overstap naar een andere EPG-dataleverancier. Er is daarbij zelfs gecynigrapt, dat dat wel de nieuwe manier van Ziggo zou zijn om opnames met een uitroepteken te herstellen.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Niet alleen van de oefenwedstrijd van het Ned. elftal is alleen de 1e helft opgenomen, ook het EK Hockey van 8/6 20:45 had dit probleem.

@Mark  Bij mij staat 2 voor 12 nog steeds als serie ingepland, dit heb ik niet zojuist aangepast dus waarom jij dat niet bij mij ziet begrijp ik niet. 

Waarom kan afl. 1 vd serie Reported Missing niet worden hersteld?

Datum uitzending: Ma 24 mei

Tijdstip uitzending: 22:55 -  23:55

Zender: Canvas

Programma: Reported Missing

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Ja

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

Aanvullende info: Oorzaak, afl 1 en 2 hebben dezelfde titel

DON PAPA

Level 17
  • 4074Posts
  • 64Oplossingen
  • 3432Likes

@Mark Zo te zien hebben ze weer een aanpassing gedaan, want er staan nu wel afleveringnamen bij, maar nog steeds geen afleveringnummers. En daardoor blijft alles kris kras door elkaar staan in de lijst. 

20210609_073809.jpg

20210609_073716.jpg

En de ene helft staat nu onder seizoen 2021 en de andere helft onder specials 

joepke-m

Level 15
  • 1138Posts
  • 1Oplossingen
  • 661Likes

Datum uitzending: 9-6-2921

Tijdstip uitzending: 19.00-19.30

Zender: SBS6

Programma: Lang leve de liefde 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Ja

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee

Aanvullende info: wanneer wordt dit eens opgelost? Tijd voor compensatie!!

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3993Posts
  • 81Oplossingen
  • 3071Likes

Datum uitzending: 9 juni

Tijdstip uitzending: 18:15

Zender: Één

Programma: Dagelijkse kost; seizoen 11, afl. 2828

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee, maar ontbreekt uiteindelijk wel

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Geen uitroepteken

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee

Aanvullende info: 

Als je de opname in zijn geheel afspeelt dan is er geen enkel moment Dagelijkse Kost te zien, terwijl deze op het reguliere tijdstip is uitgezonden.

Erg verwarrend!

Dagelijkse Kost wordt meerdere keren per dag herhaald en is afgelopen avond/nacht een keer te veel in de TV Gids opgenomen.

1. Om 23:42 was aflevering S11, 2827 (Herhaling van 18:15 afgelopen dag) aangekondigd en werd pas een kwartier later uitgezonden.
  2. Om 00:30 was aflevering S11, 2828 (onterecht!!) aangekondigd, werd niet uitgezonden, maar wel opgenomen.
  3. Om 18:15 was aflevering S11, 2828 (Première) aangekondigd en uitgezonden, maar bleek niet opgenomen. Naar later blijkt is de nachtelijke opname van 00:30 te zien.

Vandaar dat de opname niet én wel ontbreekt. De TV Gids had afl. 2828 niet 's nachts mogen aankondigen, als deze pas 18 uur later wordt uitgezonden.

Na het verwijderen van de aflevering 2828 konden we via Replay TV alsnog aflevering 2828 bekijken.

Afgaande op de diverse meldingen en vooral ook mijn eigen waarnemingen  van de afgelopen periode is gebleken dat de TV Gids na half twaalf 's avonds tot in de ochtend vaak in gebreke is gebleven bij zowel Één alsmede bij Canvas. Deze periode verdient dus extra aandacht van Ziggo, omdat hier gemiddeld meer mis lijkt te gaan.

Ter illustratie nog een paar plaatjes om e.e.a. te boekstaven.

De verstorende zombie-opnameDe verstorende zombie-opname

Bij afspelen blijkt het geneuzel uit de nachtBij afspelen blijkt het geneuzel uit de nacht

Bij afspelen hetzelfde geneuzel uit de nacht, terwijl 18:15 -1830 is aangegeven!!!Bij afspelen hetzelfde geneuzel uit de nacht, terwijl 18:15 -1830 is aangegeven!!!

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

@AoxoMoxoA  schreef:

Datum uitzending: Vr. 25 mei

Tijdstip uitzending: 19:55-20:45

Zender: NPO2

Programma: Vroege vogels

...

Programma was aanvankelijk opgenomen, paar dagen later stond er een uitroepteken bij en is sinds kort uit de lijst verdwenen.

@AoxoMoxoA Ik kan geen uitzending van Vroege Vogels op 25 mei vinden, ik vermoed dat het om de uitzending van 28 mei gaat? Ik zie dat TheoHuisman de uitzending van 28 mei ook als 'mislukt' heeft aangemeld, maar bij hem staat hij nog wel op zijn mediabox (weliswaar nog steeds mislukt).

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3993Posts
  • 81Oplossingen
  • 3071Likes

@Mark 

Het gaat inderdaad om de uitzending van 28 mei, en daar had ik me dus echt (😓) vergist. Niet in het uitroepteken en  niet in het verdwijnen ervan, al begin bij het laatste nu vraagtekens te zetten, omdat ik het niet voor 100% kan uitsluiten/achterhalen dat we het niet zelf gedaan hebben. Triest...

joepke-m

Level 15
  • 1138Posts
  • 1Oplossingen
  • 661Likes

Nog geen reactie op mijn mislukte opname van 9-6, Lang leve de liefde afl 216. Bedankt!! (Not)

Steefb

Level 20
  • 16884Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8027Likes

Datum uitzending: 12-06-2021

Tijdstip uitzending: 20:00 tot 23:20

Zender: Veronica

Programma: Transformers, Age of extinction

Een hele vreemde, heb dit nog niet eerder meegemaakt.

Programma wil op de next maar 53 minuten afspelen, en geeft dit ook aan op de tijdlijn. Volgens info en de bewaard lijst 3 uur en 20 minuten .

Ziggogo doet het wel goed.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

Dit is al eerder gemeld door anderen.

Wanneer wordt eindelijk de foute opname van Reported Missing van 24-5 hersteld?

Je kunt het hier wel melden, of er iets mee gebeurt?

Die andere server heeft die aflevering nog, dus hoe moeilijk is het.

En dan een leuke update instellen waarbij de mislukte opname alsnog wordt opgenomen als een herhaling  zich voordoet; wat heeft dat voor zin als er geen herhaling komt?

Of de serie op een andere zender wordt uitgezonden?

Dan krijg je automatisch het bericht dat je de serie al hebt opgenomen op een andere zender.

Wat verwacht Ziggo van mij; dat ik een aparte agenda van alles ga bijhouden?

Het enige dat ik zie, is dat Ziggo zich in allerlei bochten wringt om met een paar futiele aanpassingen her en der iets te verbeteren.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

Green Wing op Canvas, twee weken op een rij zit een fout in de epg en duurt het programma maximaal 15-20 minuten. Mede gebruikers op dit forum zijn hiervoor gewaarschuwd.

Nu voor de derde week op rij gaat er wéér iets mis; dit keer zijn de begin- en eindtijd correct, maar wordt het programma niet opgenomen.

Dus Green Wing gisteravond op Canvas 23.30-00.15 herstellen.

En een beetje tempo is geen overbodige luxe, zie mijn bericht hierboven.

Of is het de bedoeling dat ik ga bidden en smeken of aub dit programma binnen 3 weken hersteld kan worden. Andere optie: ik ga EISEN.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

En ik heb er nóg eentje: vandaag Droomhuis op het platteland, SBS6 om 17.30

Er wordt vermeld dat het programma niet is opgenomen door wijziging in het uitzendschema.

Via de epg is het programma met replay te bekijken.

Driemaal raden op welke tijd de replay begint.

Juist, gewoon om 17.30

Het moet niet gekker worden.

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 654Oplossingen
  • 1966Likes

@Verwijderd account  schreef:

Bij mij staat 2 voor 12 nog steeds als serie ingepland, dit heb ik niet zojuist aangepast dus waarom jij dat niet bij mij ziet begrijp ik niet. 

Waarom kan afl. 1 vd serie Reported Missing niet worden hersteld?

@Verwijderd account Nieuwe tool, even wennen aan de functies en (on)mogelijkheden.

(Ook @jeener) De opname van Reported Missing is mislukt omdat de geplande opname (uniek ID A) is vervangen door een ander programma (stiekem dezelfde, maar uniek ID B). We kunnen niet achteraf zeggen dat iedereen die ID A wilde opnemen nu een opname krijgt van ID B.

@joepke-m  schreef:

Programma: Lang leve de liefde 

Aanvullende info: wanneer wordt dit eens opgelost? Tijd voor compensatie!!

@joepke-m Ik kan een voorbeeld niet analyseren als de mislukte opname verwijderd wordt. Ik zie hem niet meer op jouw mediabox staan. 😞

@AoxoMoxoA  schreef:

Programma: Dagelijkse kost; seizoen 11, afl. 2828
... 
is gebleken dat de TV Gids na half twaalf 's avonds tot in de ochtend vaak in gebreke is gebleven bij zowel Één alsmede bij Canvas. Deze periode verdient dus extra aandacht van Ziggo, omdat hier gemiddeld meer mis lijkt te gaan.

Hier heb ik niets aan toe te voegen, een uitstekende analyse van een probleem wat nog opgelost moet worden.

@Steefb  schreef:

Programma wil op de next maar 53 minuten afspelen, en geeft dit ook aan op de tijdlijn. Volgens info en de bewaard lijst 3 uur en 20 minuten. Ziggogo doet het wel goed.

@Steefb Dat is een hele vreemde inderdaad. De opname heeft de juiste starttijd, eindtijd en duur, blijft het probleem tot op heden nog bestaan of was het een eenmalige hapering?

@jeener  schreef:

Green Wing gisteravond op Canvas 23.30-00.15 herstellen.
vandaag Droomhuis op het platteland, SBS6 om 17.30

@jeener Zelfde oorzaak als bovenstaand bij Reported Missing. Door een update in de gids verandert het unieke ID terwijl dat niet zou moeten. Ik weet dat hieraan gewerkt wordt, maar dat is nog niet gefixt zoals je ziet. Meer dan dat weet ik er nu ook niet van, ik wacht op een begrijpelijke uitleg van Technology om dit nader te verklaren.

Steefb

Level 20
  • 16884Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8027Likes

@Mark  schreef:

@Steefb  schreef:

Programma wil op de next maar 53 minuten afspelen, en geeft dit ook aan op de tijdlijn. Volgens info en de bewaard lijst 3 uur en 20 minuten. Ziggogo doet het wel goed.

@Steefb Dat is een hele vreemde inderdaad. De opname heeft de juiste starttijd, eindtijd en duur, blijft het probleem tot op heden nog bestaan of was het een eenmalige hapering?

Tot nu toe nog steeds alleen die opname. Doet't nog steeds niet. Ik wacht nog even of het verplaatsen naar de andere server soelaas biedt . Voor de zekerheid de box even echt uitgezet maar dat heeft ook niet mogen baten .

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3993Posts
  • 81Oplossingen
  • 3071Likes

Wat eerst een incident leek bij het opnemen van 'Dagelijkse kost' op de zender Één lijkt nu structureel geworden.

Rond middernacht wordt er een herhaling van 18:15 uitgezonden, althans zo zou het moeten zijn.

Voor afgelopen nacht was dat om 00:20 - 00:35 volgens de EPG van de Next, volgens Één was het om 00:34 - 00:49.

Volgens de Next betrof het aflevering 2833, die pas om 18:15 voor het eerst wordt uitgezonden, maar wederom al abusievelijk opgenomen is.

Kortom weer verkeerde tijden en weer een aflevering te vroeg aangekondigd, waardoor de kersverse afleveringen van 18:15 niet opgenomen worden.

Het zelfde fenomeen doet zich de komende dagen weer voor, waardoor Dagelijkse kost in feite niet meer via opnames te bekijken is, omdat de gemaakte opnames niets meer met Dagelijkse kost te maken hebben.

Urgentie om dit nu eens goed op te lossen is nu dus een stuk groter geworden, omdat opnemen eigenlijk niet meer mogelijk is.

Eerst volgen de plaatjes van de omroep Één, daarna die van de Next. 

GisterenGisterenGisteren

VandaagVandaag

Gisteren (14 juni)Gisteren (14 juni)

Vandaag, aflevering moet uitgezonden worden, maar is al verkeerd opgenomenVandaag, aflevering moet uitgezonden worden, maar is al verkeerd opgenomen

Wederom verkeerde tijd en verkeerde aflevering, etc. etc.Wederom verkeerde tijd en verkeerde aflevering, etc. etc.

Steefb

Level 20
  • 16884Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8027Likes

@Steefb  schreef:

@Mark  schreef:

@Steefb  schreef:

Tot nu toe nog steeds alleen die opname. Doet't nog steeds niet. Ik wacht nog even of het verplaatsen naar de andere server soelaas biedt . Voor de zekerheid de box even echt uitgezet maar dat heeft ook niet mogen baten .

Vandaag is de opname hersteld, het overzetten naar de andere server heeft het probleem verholpen.

.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9686Posts
  • 1125Oplossingen
  • 4397Likes

@AoxoMoxoA  schreef:

Wat eerst een incident leek bij het opnemen van 'Dagelijkse kost' op de zender Één lijkt nu structureel geworden.

@AoxoMoxoA  - Dit was een flinke speurtocht. Ze lijken deze week een enigszins onregelmatig schema te hebben, wellicht mede door 't EK? Maar dat we mis zitten bij de aflevering van maandagnacht en die van afgelopen nacht is duidelijk. Extra zuur dat hij een herhaling als nieuwe aflevering bestempelt, en daardoor de eigenlijke aflevering niet opneemt.

Ik heb alle informatie verzameld en doorgezet, uiteraard ook voor de toekomstige afleveringen.

"Hier zijn de van Rossems", S7 afl. 6 van afgelopen zaterdag 12-06, 20.40-21.15

Het einde ontbreekt.

@jeener Dit lijkt met uitloop van vorige programma('s) te maken te hebben. Zie deze melding tijdens de uitzending van Blauw Bloed.

rossems.PNGJe kunt in ieder geval met Replay TV het einde bekijken door "Nu te zien!" te starten.

Vandaag is de opname hersteld, het overzetten naar de andere server heeft het probleem verholpen.

Top! 👍