Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet?  Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.

 

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

 

Aanvullende info: (optioneel)

 

 

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

 

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor de details, @mdpeters124 ! En dank voor de aanvullingen @Steefb, @Tonio60 - Ik zie het inderdaad nu ook terug, we gaan het onderzoeken!

 

--

Samenvatting: Sinds zaterdag 18 november zien we voorbeelden van diverse programma's waarbij het beeld wegvalt tijdens Replay TV en opnames, het beeld wordt zwart en er is geen audio. Na 10-30 seconden is het beeld vaak weer terug. We zijn aan het onderzoeken wat er aan de hand is.

--

Update: Dit probleem is opgelost op 28 november. Alle opnames die hierdoor zijn getroffen (tussen 18 en 28 november) kunnen helaas niet hersteld worden en behouden dus het tijdelijke zwarte of witte beeld tijdens de uitzending. Ervaar je dit ook nog bij programma's van ná 28 november, dan horen we het graag!

1.862 Reacties 1.862
DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

20210529_095607.jpg20210529_095616.jpg20210529_095625.jpg20210529_095634.jpg20210529_095644.jpg20210529_095654.jpg20210529_095702.jpg20210529_095710.jpg20210529_095720.jpg20210530_012526.jpg20210530_012546.jpg20210530_012557.jpg

20210529_095513.jpg

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

20210603_150855.jpg

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@danilex en @Tonio60, jullie meldden afgelopen dinsdag uitroeptekens bij verschillende opnames van 28 en 29 mei. Dit was waarschijnlijk vanwege een mislukte overzetting van de Replay server naar de Opname server (na ~4 dagen). Deze opnames zouden binnen 24u hersteld moeten zijn, klopt dat of zijn er nog opnames van die dagen die nog steeds mislukt zijn?

Er kan natuurlijk ook een opname mislukt zijn door een andere oorzaak. Als je nog voorbeelden hebt van 28/29 mei kan ik nakijken wat de oorzaak was en of die inderdaad hersteld hadden moeten zijn.

danilex

Level 4
  • 39Posts
  • 0Oplossingen
  • 34Likes

Ach Mark, ik zat zelfs nog te wachten op herstel van vele eerdere mislukte opnames, tot in april, allemaal gemeld, nooit wat aan gedaan of over gehoord. Ik was er zo ziek van dat ik gisteren de mislukte opnames van de 28e/29e gisteren heb weggegooid. 

 

Gratis ideetje: als jullie nou gewoon zélf eens jullie werk doen? Ik bedank ervoor.

DJ26

Level 5
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Datum uitzending: 28 mei

Tijdstip uitzending: 18.40 - 19.35

Zender: SBS9

Programma: Ghost whisperer

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: er staat een rondje met een uitroepteken erin

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

 

Aanvullende info: (optioneel) ik heb het als serie opname erin staan en heb nu seizoen 2, aflevering 2 t/m 14 opgenomen, behalve dus aflevering 10. Ik hoop toch echt dat deze hersteld wordt 🤞

DJ26

Level 5
  • 96Posts
  • 0Oplossingen
  • 26Likes

Ik heb al een tijdje geen tijd gehad om opnames te kijken en heb even ertussen gekeken en kwam mislukte opnames tegen. Ik weet niet of ze nog te herstellen zijn en of jullie er iets aan hebben, maar dacht zal ze toch maar even melden:

1:

Datum uitzending: 18 mei 2021

Tijdstip uitzending: 21.25 - 22.20

Zender: net5

Programma: grey's anatomy

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: ja

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

 

 

2:

Datum uitzending: 18 mei 2021

Tijdstip uitzending: 21.15 - 22.10

Zender: npo3

Programma: vier handen op één buik

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: ja

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

 

3:

Datum uitzending: 18 mei 2021

Tijdstip uitzending: 20.30 - 21.25

Zender: net5

Programma: station 19

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: ja

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

 

Dit zijn alledrie opnames in een serie, erg vervelend dat ze niet zijn opgenomen, want nu hebben we niet de hele serie en kan het goed zijn dat we de verhaallijn niet meer kunnen volgen. Ook kunnen we ze niet terugkijken omdat het te lang geleden is, dus alsjeblieft herstellen, zodat we toch alles kunnen zien 🤞

 

 

chris10k

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Datum uitzending: 4 juni 2021

Tijdstip uitzending: 20.35 uur

Zender: Een (Belgie)

Programma: Vera

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

 

Aanvullende info: De opname duurde te kort (dwz standaard te weinig extra tijd toegevoegd) zodat de plot net niet in de opname zat. Dat is wel onhandig bij een detective. Programma's van Een (en Canvas) beginnen bijna altijd te laat, en regelmatig meer dan 15 minuten later. Heel jammer dus dat we dat zelf niet meer kunnen instellen. 

ljensen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Vrijdag 4 juni Vera opgenomen België 1. Het programma er voor uitgelopen. Dus het eind van Vera niet kunnen zien. Ik dacht dat het automatisch werd aangepast.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3836Posts
  • 80Oplossingen
  • 2888Likes

Datum uitzending: Vr. 25 mei

Tijdstip uitzending: 19:55-20:45

Zender: NPO2

Programma: Vroege vogels

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Ook

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee

 

Aanvullende info: 

Programma was aanvankelijk opgenomen, paar dagen later stond er een uitroepteken bij en is sinds kort uit de lijst verdwenen.

Er is begin van deze week hier (community), in het inmiddels gesloten topic, melding van gemaakt.

 

Luchtkasteel

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Datum uitzending: 5 juni

Tijdstip uitzending: 02.05 / 02.50

Zender: Nederland 2

Programma: KRO Detectivenacht The Drowning 3 + 4

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Ontbreekt, doordat de TV-gids is gewijzigd na het programmeren. Tijdens het programmeren stond daar KRO Detectivenacht. De volgende dag stond er de titel van het programma en bleek dat deel niet te zijn opgenomen. En die kan je dus ook niet meer terugkijken, wat ik pas ontdekte toen ik deel 1 + 2 al gezien had. Lekker dan.

Luchtkasteel

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Inderdaad erg irritant als op de Belgische TV het programma zo ver uitloopt dat je het laatste kwartier tot half uur alsnog mist. Ik neem tegenwoordig altijd ook het programma er na op, dan zit daar het uitgelopen stuk meestal wel in. 🙂 Maar waarom mag ik niet meer zelf een begin- en eindtijd instellen?

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

omdat je het programma niet echt opneemt de server markeert alleen dat je hem mag terugkijken met dat je reclames mag doorspoelen

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

Zelfs bij het herstel van een mislukte opname gebeuren rare dingen.

 

Afgelopen vrijdag NPO werd Vera opgenomen.

Toen ik de opname wilde bekijken, stond de betreffende aflevering 2x in de lijst!

Eén bij S9 die was mislukt, en een gelukte opname bij Specials.

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Blijkbaar heeft Ziggo een aanpassing gedaan bij de "Die Superhändler - 4 Räume, 1 Deal" serie die ik eerder in deze en de oude opnamen topic had gemeld, maar dat heeft niet het resultaat gehad wat je graag zou zien. Ten eerste zijn nu de nieuwe opnames (van afgelopen week) niet meer te vinden in ZiggoGo (https://www.ziggogo.tv) zie screenshot

 

Schermafbeelding 2021-06-06 111009.jpg

 

En op de Nextbox staan ze wel, maar daar staat alles kris kras door elkaar, door dat er geen afleveringsnummers bij staan (zie screenshot).

 

20210606_111735.jpg

 

Dit schiet dus niet echt op, waarom is hier vanuit Ziggo geen controle op geweest ? Want jullie hebben dus wel een verandering gedaan (waarschijnlijk door mijn vorige meldingen), maar daarna is hier geen controle op uitgevoerd of dit ook het juiste resultaat zou hebben, want zo kris kras door elkaar wil je het toch niet in je opnamenlijst hebben staan lijkt mij 🤔

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@%$!#&)*@@@$%^@#$%&(

Hoe krijgen jullie het voor elkaar!

Vrijdagavond laat de Detectivenacht op NPO met 5 afleveringen achter elkaar. Die dag nog gecontroleerd of élke aflevering werd opgenomen en dat klopte. Voor alle zekerheid elke aflevering ook nog apart ingesteld, want ik weet inmiddels wel hoe er geklunsd wordt.

Wat blijkt?

Enkel de eerste aflevering is opgenomen!

De tweede aflevering was de start van een nieuwe serie.

En terugkijken?

Vergeet het maar.

 

Ter toevoeging: ik geef aan waar het om gaat en wanneer en ik verdom het allemaal voor jullie keurig op een rijtje te zetten. Dat moeten jullie zelf wel kunnen, lijkt me.

 

Wat een ziekmakend bedrijf.

En nog bedankt!

TheoHuisman

Level 6
  • 97Posts
  • 0Oplossingen
  • 39Likes

ziggo vroegevogesl.png

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik heb afgelopen weekend een mail gehad, updates voor je mediabox versie 4.32 en moest toch wel erg lachen om de volgende verbetering:

 

Is een opname mislukt? Geen stress. De mediabox zoekt automatisch naar een herhaling om op te nemen en vervangt de mislukte opname. 

 

Nou de box neemt de herhaling al op hoor ook zonder mislukte opname, 1 voorbeeld:

 

Za. 5 juni NPO 2   13:10 - 13:55 u. 2 voor 12

 

Meer voorbeelden geef ik niet want het moge duidelijk zijn dat je makkelijk kan checken op dubbele id's

 

Nog wel een verzoek, kan die onzinregel wel weggehaald worden in het menu:

 

info --> wat is er nieuw in versie 4.xx?

 

In deze update: aanpassingen die helpen met het verbeteren van je tv-ervaring. Ja dat begrijp ik maar zet die aanpassingen daar dan neer of laat het helemaal achterwege.

Mark
Oud Community Moderator Topicstarter
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

@DON PAPA - Op je screenshots afgaand zie ik een hoop mislukte opnames door veranderingen in het uitzendschema. Alleen kan ik die niet goed analyseren, omdat je de opnames die wel gelukt zijn meteen hebt verwijderd (nadat je ze gezien hebt vermoed ik).

Momenteel zie ik alleen nog de mislukte opnames van Die Superhändler staan (maar geen gelukte die ik in je screenshot van gisteren nog wel zie staan) en verder niet.

 

@DJ26 Ghost Whisperer van 28 mei lijkt mislukt na 4 dagen en die had hersteld moeten worden. Dat is hij niet zie ik, dit wordt verder onderzocht waarom deze niet is hersteld. Ik kan helaas niet beloven of hij nog hersteld kan worden.

"Vier handen op één buik" - De mislukte opname had geen titel (en miste misschien ook seizoens/afleveringsnummers), die is vervangen door de juiste en die is succesvol opgenomen (Larissa en Soundos El Ahmadi)

"Station 19" - Is die dag niet uitgezonden, dezelfde aflevering (14 - Comfortably Numb) is een week later alsnog uitgezonden. Vergelijk jouw lijst met opgenomen afleveringen maar eens met de lijst van afleveringen (List of Station 19 episodes - Wikipedia)

"Grey's Anatomy" - Zelfde verhaal als Station 19, je lijst met afleveringen is compleet als ik hem vergelijk met een lijst op internet (Grey's Anatomy - Seizoen 17 (2020-2021) - MovieMeter.nl)

 

@chris10k en @ljensen De Belgische zenders hebben inderdaad regelmatig last van uitloop in de programmering. Dit is een bekende klacht en er wordt gekeken naar een structurele oplossing hiervoor. Dit kun je bijvoorbeeld ook toepassen op uitlopende sportevenenmenten en allerlei andere zaken natuurlijk.

 

@AoxoMoxoA  Mbt Vroege Vogels van 25 mei"Programma was aanvankelijk opgenomen, paar dagen later stond er een uitroepteken bij en is sinds kort uit de lijst verdwenen."

Dit is voor mij een onbekend probleem, blijf het zeker melden als je dit vaker tegenkomt!

 

@Luchtkasteel KRO Detectivenacht/The Drowning - Ik zie dat jij ook de mislukte opnames al verwijderd hebt, uitgaande van je melding heeft er inderdaad een wijziging plaatsgevonden waardoor het originele programma is vervangen door een ander programma (tenminste, dat denkt het systeem). Dat zou natuurlijk niet moeten als het hetzelfde programma is.

Dit is een structureel probleem wat onderzocht wordt.

 

@jeener Mbt Vera van afgelopen zaterdag op NPO2, de opname is dus wel gelukt maar er bleef ook een mislukte opname in je overzicht staan. Ik neem aan dat je deze als serie-opname ingepland had? Dan pakt de mediabox automatisch de nieuwe versie van de uitzending (als hij onder dezelfde serie valt én als de update niet na de uitzending wordt gepubliceerd). Deze heb je inmiddels al verwijderd, dus kan ik ze niet verder onderzoeken.

KRO Detectives/The Drowning - Zelfde als wat Luchtkasteel heeft gemeld, zie uitleg bij zijn username hierboven.

 

@TheoHuisman Vroege Vogels van 28 mei lijkt mislukt na 4 dagen en die had hersteld moeten worden. Dat is hij niet zie ik, dit wordt verder onderzocht waarom deze niet is hersteld. Ik kan helaas niet beloven of hij nog hersteld kan worden.

 

@Verwijderd account De enige 2 Voor 12 opname die ik nu op jouw box zie is een geplande enkele opname (dus geen serie opname?). Was dat ook het geval bij de opname van zaterdag of had je er toen nog een serie opname voor ingepland? Je hebt de oude afleveringen inmiddels verwijderd, die kan ik niet meer analyseren.

jeener

Level 9
  • 324Posts
  • 0Oplossingen
  • 166Likes

@Mark Je uitleg klopt niet. De 4 afleveringen van the Drowning zijn niet mislukt, ze zijn helemaal niet opgenomen. Vrijdagochtend stond alles nog in de epg met de titel Detectivesnacht en enkel de eerste aflevering mét titel Detectivesnacht is opgenomen. Nu staan de andere afleveringen in de epg als the Drowning. Iemand heeft dus met de titels zitten knoeien. En replay werkt niet.

 

Inderdaad is Vera als serie ingesteld. Het rare is dat in de lijst een gelukte én een mislukte stonden; beiden dezelfde aflevering, beiden dezelfde dag, beiden dezelfde starttijd. Er is geen nieuwe versie, dit programma wordt niet herhaald.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic