Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet?  Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

Aanvullende info: (optioneel)

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

2.262 Reacties 2.262
Meldingen
Aan Uit
SRF
Level 12

Algemene Opmerking. 

Als ik zo de verschillende Problemen zie, zou het dan beter zijn om het Systeem Opnieuw op te zetten, met hulp, kijkend naar andere Aanbieders. 

Zijn Problemen ook op Ziggo Go App, Browser van toepassing?

0 Kudos
martwoutnl
Level 15

Masked Singer werd hier tot 20 december wel als serie-opname goed opgenomen. Degene van afgelopen vrijdag stond hier ook niet in de lijst maar gelukkig ontdekte ik het nog tijdens de uitzending dus snel nog laten opnemen. Komende vrijdag en zaterdag (let op dan dus ook uitzending ivm finale) staan nu wel gepland zie ik.

mdpeters124
Level 16

@martwoutnl @SRF 

Bij mij werd masked singer van 27-12 via serie opname gewoon opgenomen en afl 8 en 9 staan gepland

0 Kudos
borry52
Level 15

Datum uitzending: 30-12-2024

Tijdstip uitzending: 21:00

Zender: BBC First

Programma: All Creatures Great and Small

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: ja

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

Aanvullende info: 
Meerdere keren voorgekomen dat het programma uit de opnamelijst verdwijnt.
Moet het telkens weer opnieuw invoeren.
Met andere programmas geen problemen.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @borry52 - Wat gek (en zuur) dat deze opname telkens verdween. Ik zie zo op het eerste gezicht geen bijzonderheden bij deze serie terug. Wel dat er op twee verschillende kanalen, twee verschillende seizoenen worden uitgezonden. Én dat er een seizoen beschikbaar was via Movies&Series, maar per 31 december niet meer. Mogelijk is hier ergens een mix-up ontstaan. De uitzending wordt nog enkele keren herhaald, waaronder vrijdag 22:00 en zaterdag 18:50. Wil je eens kijken of het dan wel lukt?

0 Kudos
borry52
Level 15

@Alex , aangezien het er bij de eerste aflevering al mis ging heb ik het in de gaten gehouden en merkte dat telkens her rode opnamebolletje verdwenen was.

Omdat de afleveringen altijd op dezelfde dag en tijd werden uitgezonden heb ik de afleveringen telkens handmatig gestart maar ook weer in de opnames gezet die na een paar dagen verdwenen was.

Ik heb dus niets gemist, gelukkig.

Ik neem veel op en dit is de eerste keer dat ik dit meemaak. De vorige seisoenen zijn altijd goed gegaan en bij andere series zijn er nooit problemen.

0 Kudos
hlrutten
Level 4

Datum uitzending: 31-12-2024

Tijdstip uitzending: 20:30 uur

Zender: BBC 1

Programma: Eastenders

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee

Aanvullende info: (optioneel)

De allerlaatste aflevering van 2024 is om onduidelijke redenen niet opgenomen, terwijl het zo goed gegaan is dit jaar. Dit had aflevering 211 moeten worden.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @hlrutten - Wat ontzettend zuur dat net deze allerlaatste aflevering mis is gegaan 😞 Je geeft aan dat het om aflevering 211 gaat, maar ik zie de aflevering in de gids als 210 staan. Daar is het dan ook misgegaan; Dat is dezelfde als de dag ervoor, wordt daarom als herhaling gezien, en is daarom overgeslagen. Ik weet op dit moment niet waar dat is misgegaan, maar kan het helaas niet meer herstellen. [Deze] ontbreekt nu inderdaad, en er lijken ook geen herhalingen te zijn, alleen een samenvatting van de aflevering op Youtube.

0 Kudos
DON PAPA
Level 17

@Alex Schreef: Ik weet op dit moment niet waar dat is misgegaan

Ik wel, bij Ziggo 😜

joepke-m
Level 15

Lachwekkend antwoord weer van Ziggo

0 Kudos
SRF
Level 12

Ik zag toevallig dat Annika afl. 5 en 6 op VRT is uitgezonden, toen ik te laat was. 

Als ik Annika met Loepje op zoek komen er 3 uitzendingen op NPO 1 Extra, afleveringen 1, 2 en 3 naar voren. Aflevering  is geweest op 2 jan. zonder Herhaal Functie. 

Hoe kwam het dat Annika niet in Planning geplaatst kon worden. Wanneer worden Programma's ingepland. 3 weken geleden was er niets mogelijk voor Annika. 

Is het een en ander uit te leggen. 

0 Kudos
Vincent
Community Moderator
Community Moderator

@SRF Balen dat je de uitzending bent misgelopen en niet het programma middels Replay functie kunt afspelen. Ik begrijp dat je al eerder naar het programma gezocht hebt en dat het toen nog niet in de gids stond, waardoor je nog geen opname kon inplannen. Het is goed mogelijk dat de gids toen nog niet volledig gevuld was en dat het programma pas op een later moment is toegevoegd. Ik zie dat de aflevering wel beschikbaar is op NPO Start Plus om terug te kijken.

0 Kudos
dijkmane
Level 4

Datum uitzending: 25-12-2024

Tijdstip uitzending: 20:30 uur

Zender: BBC First

Programma: Death in Paradise

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Nee

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: Nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: Nee

Kijken begint goed, maar na minuut 6 komt er een Ziggo foutmelding "vervelend dat er iets mis gaat op deze zender, er wordt gewerkt aan een oplossing" of iets dergelijks. Ga je verder spoelen, dan blijkt ongeveer de halve uitzending mislukt, hier en daar kun je even kijken.

We hebben de uitzending nog terug kunnen kijken omdat deze op 26-12 werd herhaald, die ging goed.

Exact dezelfde fout kwam voor in de opname van Chelsea Detective, S3, E1 na een minuut of 5 dezelfde foutmelding, die liep een paar minuten door, de rest van de aflevering hebben we goed af kunnen kijken.

0 Kudos
borry52
Level 15

Datum uitzending: 5 jan 2025

Tijdstip uitzending: 22:15

Zender: BBC ONE

Programma: Miss Scarlet and the Duke

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: ja

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

Aanvullende info: niet opgenomen maar staat voor volgende week gewoon in de opname lijst.

0 Kudos
SRF
Level 12

Ik heb dat ook gezien, echter ik heb geen Abonnement.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @dijkmane - Er lijken meer programma's/opnames getroffen te zijn door technische problemen, eind december op BBC. Herhalingen gingen inderdaad vaak wel goed. Dit lijkt nu beter te gaan; als je het toch nog ervaart met recente programma's, horen we het graag!

@borry52 - Erg zuur, ik kan niet achterhalen wat hier precies mis is gegaan, met de uitzending zie ik eigenlijk geen bijzonderheden. Mogelijk is er nog iets aan veranderd nádat je de serie-opname had ingepland. De aflevering is wel terug te kijken via Replay TV tot zondag.

0 Kudos
borry52
Level 15

@Alex ; ik heb de aflevering inderdaad teruggekeken via Replay en ben er achter gekomen waar de fout in zat.

BBC-First gaf aan dat het een nieuw seizoen was maar in werkelijkheid was dit het seizoen van vorig jaar en die heb ik al gezien.

Aangzien ik altijd instel dat ik alleen nieuwe afleveringen wil opnemen slaat hij deze over.

Dus kun je zeggen dat Ziggo het goed voor elkaar heeft omdat de Next weet dat ik het al gezien heb 😀👍.

Ben het vergeten te melden, sorry. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Ah top! Fijn in ieder geval dat de oorzaak is achterhaald (én je de aflevering wel alsnog hebt kunnen bekijken 🙂 )

0 Kudos
CPV
Level 7

Alex,

nog een keer over "alle afleveringen" opnemen "op alle kanalen".

Weer blijkt dat niet zo te zijn. Ik heb vorige maand "NOS Schaatsen" op NPO1 ingeprogrammeerd op "alle afleveringen". Dit is blijven staan en hij begon gisteren gewoon alle afleveringen het schaatsen van NPO1 op te nemen, maar niet die van NPO3. Die heb ik apart moeten programmeren.

Kun jij nu nakijken of dat komt door verschillende ID's of dat het idee van opnemen op "alle kanalen" uiteindelijk toch niet waar blijkt te zijn, zoals ik al eerder heb gemerkt met schaatsen, maar ook  De Slimste Mens, die een 2 keer naar NPO3 ging vanwege de Olympische spelen.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @CPV - Je hebt gelijk, er lijkt (mogelijk al enige tijd) soms iets niet goed te gaan bij programma's die op meerdere kanalen worden uitgezonden. Mogelijk is dit daar ook een gevolg van, ik kan het ook reproduceren. We hebben een onderzoek lopen en ik heb navraag gedaan naar deze situatie en de huidige (on)mogelijkheden.

0 Kudos