Aankondigingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet?  Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

Aanvullende info: (optioneel)

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

2.222 Reacties 2.222
Meldingen
Aan Uit
CPV
Level 7

@CPV  schreef:

Natuurlijk is er niets meer aan te doen en natuurlijk krijg ik veel medeleven, waar ik niets aan heb:

Ik heb dit seizoen Dertigers opgenomen en bij het afkijken blijkt Ziggo na aflevering 15 gestopt te zijn met opnemen, terwijl er 24 afleveringen waren.

Enig idee hoe dat kon gebeuren?

Hij staat in de Mini gewoon onderaan in de lijst, te wachten op de volgende "Nieuwe afleveringen".

Gelukkig kan ik ze downloaden en nog afkijken.

Via de NPO app afkijken is ook een drama, omdat de Ziggo versie niets kan onthouden om verder te kijken, maar moet ik ze weer helemaal opnieuw opzoeken.

Er zijn al nieuwe versies van de NPO app uitgerold, maar wanneer komt de nieuwe versie ook voor Ziggo beschikbaar?

Ik herinner me nu, dat het al eerder fout is gegaan bij "Dertigers". Na afl. 5 is de opname gestopt. Daar kwam ik snel achter en toen heb ik hem opnieuw ingeprogrammeerd en is alles vanaf afl. 8 weer opgenomen, maar t/m afl. 15 merk ik nu.

In beide gevallen stond "Dertigers" onderaan in de geplande opnames, te wachten tot er weer iets nieuws kwam en Ziggo had niet door dat ze nog steeds werden uitgezonden.

Wat is er mis?

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@CPV  @Alex @Lycke @Hendrik Jan 

Wat er mis is is dat we al jarenlang dezelfde fouten melden bij ziggo en dat ze nog steeds gebeuren

Een groot gedeelte van die fouten is met kwalitaatieve controles te vermijden maar daarover doet ziggo heel schimmig

Mijn mening is dat ze niet willen toegeven wie die controles draait en welke controles ze gewoon niet doen.

Dus ziggo welke controles doen jullie nu eigenlijk ?

En doen jullie die controles zelf of laten jullie dat aan gracenote over. In het geval van het laatste is die natuurlijk niet gemotiveerd om te melden hoeveel er nu echt mis gaat.

0 Kudos
CPV
Level 7

@mdpeters124 

Dit lijkt een simpele geautomatiseerde actie, waar geen controles over hoeven te worden gedaan, als de software goed werkt.

Als de "nieuwe" opnames plots stoppen en ik programmeer ze weer als "nieuw", dan gaat het een tijdje goed, dus het ligt niet aan de "nieuw" indicatie, maar aan de software die gewoon plots stopt om "nieuwe" afleveringen te herkennen, tot je ze opnieuw programmeert.

Daar moet volgens mij het probleem liggen, wat uitgezocht en opgelost moet worden.

Overigens gaf @Garihd pas een verklaring voor de slechte resultaten van de gemelde problemen, die heel aannemelijk klinkt.

Dat betekent dat we gewoon niet veel betere service hoeven te verwachten.

"

het grote probleem is dat Ziggo hierin weinig te zeggen heeft. Die kunnen dergelijke verzoeken alleen doorgeven aan moederbedrijf Liberty Global die moeten dat weer doorgeven aan Infosys het bedrijf wat de Horizon sofware beheert voor alle boxen in de EU waar hiervan gebruik wordt gemaakt. Dergelijke wijzigingen hebben ook gevolgen voor klanten van Telenet en Virgin Media om er maar twee te noemen. Bepaalde zaken heeft een lokaal sausje zoals de logo's en benamingen en uiteraard is de gids/epg lokaal extern ingekocht. De rest is overkoepelend, kortom als dat ergens hogerop in de keten niet als prioriteit wordt gezien of te duur om te laten ontwikkelen gebeurd het niet.

"

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@CPV @Alex @Lycke @Hendrik Jan 

Software op jouw box maakt geen opnames daar is alleen maar de api om met de servers af te stemmen

Opnames gebeuren in de cloud. Doe je box maar helemaaal uit (stekker of aan/uit schakelaaar) en je opnames gaan door.

Dus het draait om correcte inhoud epg (kwaliteit controles) en  correcte "opname" procedures op de servers.

In principe word alles "opgenomen" en je krijgt alleen toegaang tot die generieke opnames voor 365 dagen.

Alles met uitzondering van zenders die geen replay toe staan en als er blunders zijn zoals "geen uitzending" in de epg of zogenaamde "tijd correcties"

Garihd
Level 17

@mdpeters124 hoe kom jij bij Gracenote terecht? Gevonden Liberty Global wordt genoemd als klant.

Als de EPG leverancier de boel niet goed bijhoudt of anderszins zaken raar doet is Ziggo het aanspreekpunt en zal als klant van de leverancier hun moeten aanspreken.  Dus Gracenote als dat inderdaad de EPG leverancier is zal de eindcontrole moeten doen.  Ik kan niet direct vinden wat dit bedrijf specifiek doet voor Liberty Global het zal hoe dan ook verder gaan dan enkel Ziggo.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Garihd  schreef:

Als de EPG leverancier de boel niet goed bijhoudt of anderszins zaken raar doet is Ziggo het aanspreekpunt en zal als klant van de leverancier hun moeten aanspreken.  Dus Gracenote als dat inderdaad de EPG leverancier is zal de eindcontrole moeten doen. 

Enkele jaren geleden was Red Bee de EPG leverancier, die is aan de kant gezet, De nieuwe EPG leverancier zou het veel beter gaan doen.

Nooit iets van gemerkt. M.i. gaat het bij ziggo fout

(Gearchiveerd) Ziggo verbetert de programma-inform... - Ziggo Community

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Garihd @CPV @Alex @Lycke  @Hendrik Jan 

volgens mij is gracenote de huidige partij die de epg en streams doet voor ziggo

zie https://gracenote.com/

zie https://mediadistillery.com/news/vodafoneziggo-deploys-media-distillery-to-improve-user-experiences-...

Nb is dus een dochterbedrijf van liberty global

Is mij ook door meerdere mensen (ook van ziggo) verteld

1 persoon was heel trots dat gracenote 7x24 uur werkt maar ja dat doet ziggo dus zelf niet want hun afdeling werkt maandag t/m vrijdag

En het probleem is dat ziggo de controles zelf zou moeten doen want gracenote verkloot het regelmatig dus ze hebben hun zaakjes niet 100% voor elkaar. Maar in praktijk lijkt ziggo zijn klanten als controle instrument  te gebruiken.

0 Kudos
Garihd
Level 17

Edit.

Ik zit blijkbaar nog iets teveel in het verleden waarbij de Televisie Toren in Hilversum een centrale rol speelde. 

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Garihd  schreef:

@Steefb Red Bee doet wel meer dan alleen de EPG zover mij bekend komt het beeld materiaal van alle TV distributeurs bij Red Bee binnen en wordt het daarvandaan gedistribueerd naar de leverstraat van bijvoorbeeld Ziggo en KPN WBA.

Dat is mij bekend, maar doet er toch niet toe? 

0 Kudos
Jimmik
Level 2

@Alex Ik heb ook bij twee andere opnames van een dag later dat het beeld tot 3x toe wegvalt of in allemaal blokjes veranderd. Lijkt mij dat er een storing aan jullie kant is geweest die het uitzoeken waard is.

0 Kudos
CPV
Level 7

@mdpeters124 

"Software op jouw box maakt geen opnames".

Ja, dat weet ik. Ik heb het over de functie "opnemen" op de Ziggo Mini, daarom gebruik ik die term voor het 365 dagen met reclamedoorspoelen van een programma.

Maar mijn punt is, dat een nieuwe serie die ik als "nieuw" opneem, plots stopt met opnemen en nooit meer zal opnemen (zoals in mijn voorbeeld vanaf afl. 15).

Maar als ik (na het probleem bij alfl. 5) hem weer programmeer als "nieuw" gaat hij ze wel gewoon opnemen.

Daaruit maak ik op, dat ze wel als "nieuw" in de EPG staan, maar dat de "opneem" software plotseling de draad kwijt is en stopt met opnemen. Daar ligt dus de fout en daar moet het opgelost worden.

Naast NPO app, ben ik blij met de bestaande download sites en degenen, die daar van alles opzetten.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke @Hendrik Jan 

In meer dan 4 maanden onderzoek heeft ziggo nog niets weten te bewijzen wat de oorzaak is van de dagelijks onterechte serie opnames

Blijkbaar hebben jullie meer onderzoeks data nodig

dus hierbij mijn lijst recente en toekomstige onterechte serie opnames

veronica FBi afgelopen zondag stopte de serie opname met s5 afl12 , afl 13 erna werd niet opgenomen

Veronica Fbi international

fox walking dead

comedy central last man standing

bbc first medium

bbc first all creatures great and small

bbc first midsummer murders

veronica  ncis hawai    Word voor de 3e keer opgenomen

bbc first  new tricks

bbc first Death in Paradise

bbc first rosemary and thyme

vrt1  knocke off

net5 The Rookie

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @CPV - Frustrerend dat de serie halverwege bij je is gestopt. Ik heb geprobeerd terug te zoeken wat hier mis is kunnen gaan. De serie an sich lijkt namelijk wel goed met elkaar 'verbonden' en alle afleveringen werden herkend en zijn aan elkaar gelinkt. Het is een populaire serie en ik verwacht niet alle serie-opnames zijn 'getroffen'. We kunnen helaas niet meer kijken of en welke afleveringen het label 'nieuw' hebben gekregen en of daar wellicht wat mis is gegaan, gezien je specifiek voor deze opname-setting hebt gekozen.

@mdpeters124 - Dank voor de voorbeelden, ik ga ze toevoegen aan het ticket.

0 Kudos
CPV
Level 7

@Alex ,

ik denk niet dat het probleem aan de "nieuw" labeling van de afleveringen ligt. In beide gevallen ging Ziggo meteen weer door met opnemen, nadat ik de serie opnieuw geprogrammeerd had.

Toen hij stopte na afl. 5 en afl. 6 en 7 had gemist, stonden 8 en volgende ook niet geprogrammeerd om opgenomen te worden. De opnameregel stond onderin de lijst, zonder datum, te wachten op iets nieuw.

Nadat ik de serie na afl. 7 (toen ik het probleem ontdekte) opnieuw had geprogrammeerd, stonden 8 en volgende wel op de lijst om opgenomen te worden. Ze waren dus wel degelijk "nieuw". Alleen is er na afl. 5 iets gebeurd, waardoor er niets meer opgenomen werd. Daar moet volgens mij het probleem gezocht worden.

0 Kudos
mdpeters124
Level 16

@Alex @Lycke @Hendrik Jan 

opname van medium op paramount network 23-9 17:15 - 18:05

de opname duur is 43 minuten want opname eindigt op einde 2e reclame blok en je ziet einde progamma nog net in de laatste minuut van de uitloop

Dus wederom dit probleem wat al jaren lang op treed bij opnames

0 Kudos
joepke-m
Level 15

De volgende onterechte opnames van oude series zijn er weer bijgekomen:

S1 van Zina

S1 van Good Sam

S1 van Zijn Daar Geen Beelden Van?

S16E07 van Criminal Minds (ingepland voor 14-10, 0:55 uur, terwijl een dag eerder een nieuw seizoen 17 begint)

Dit naast:

Fire Country 

FBI

The Rookie

Toren C

enzovoort

Ik heb inmiddels meer onterechte opnames in mijn lijst dan terechte. En nog steeds zwijgt Ziggo in alle talen over dit probleem en lost het niet op. Het houdt niet op, niet vanzelf…

S1 van Good Sam heb ik inmiddels van mn lijst kunnen halen, want die serie is gecanceld, er komen dus geen nieuwe afleveringen meer. De rest moet ik laten staan in afwachting van de start van een nieuw seizoen, om die niet per ongeluk te missen 

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi @joepke-m 

Dank voor je voorbeelden, we hebben deze doorgezet. 

0 Kudos
SandeGL
Level 1

Datum uitzending:  03-10-2024

Tijdstip uitzending: 20:28

Zender: RTL8

Programma: Scott & Bailey

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: ja

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

Overige opmerkingen: Dit gebeurt de laatste paar weken voortdurend, dat er een programma of serie voor opname wordt gepland, dan krijg je een bevestiging op het scherm, maar wordt er niets opgenomen. 

Aanvullende info: (optioneel)

0 Kudos
Steefb
Level 20

@SandeGL  schreef:

Dit gebeurt de laatste paar weken voortdurend, dat er een programma of serie voor opname wordt gepland, dan krijg je een bevestiging op het scherm, maar wordt er niets opgenomen. 

Is een lang lopend probleem, neem op als enkele opname of:

Serieopname is niet te programmeren / plannen (wor... - Ziggo Community

0 Kudos
MiVo
Level 6

Datum uitzending:  9 oktober

Tijdstip uitzending:  11:50 uur

Zender:  BBC First

Programma:  My Life is Murder

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: Ja

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?:  Nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?:  Nee

Aanvullende info:  Dit als serie opname ingesteld, maar heeft die van 9 oktober niet opgenomen. De afleveringen van morgen (11 oktober) en volgende week donderdag en vrijdag staat geen rode cirkel bij, zal ook niet opgenomen worden. Hoe kan dit ?

0 Kudos