Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet? Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.
* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.
Datum uitzending:
Tijdstip uitzending:
Zender:
Programma:
Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?:
Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?:
Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?:
Aanvullende info: (optioneel)
<< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven >>
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Alex@Hendrik Jan en wie doet dat onderzoek ?
Ik ga uit van jullie 3e partij en die liegt dan tegen jullie of wil geen eigen fouten toegeven.
bottom line ziggo accepteert dat er 2 maanden lang geen resultaten worden gepresenteerd door jullie 3e partij (of nog erger een eigen afdeling)
Ach we weten inmiddels toch wel hoe het zit
of droevig (vanuit perspectief klant)
Ach ja, het zijn dagelijks maar tussen de 5 en 10 opnames die de klant van zijn systeem moet verwijderen. En het worden er steeds meer, als ik mijn opnamelijst voor de komende periode zo eens bekijk… Maar nee, ze kunnen het niet vinden. ..
Datum uitzending: 9-8-2024
Tijdstip uitzending: 21.30
Zender: sbs6
Programma: Oranjezomer
Opname én terugkijken geven S4 E19 en dat is van 8-8-2024
Oranjezomer is me ook opgevallen. Ik heb de uitzendingen vanaf donderdagavond opgenomen. Vrijdag viel me op dat hij de herhaling donderdag avond opgenomen had en daarna de herhaling van vrijdag ging opnemen, niet de normale uitzending van vrijdag. Daar heb je vrijdag dus iets aan, je moet dan weer met reclames kijken.
Ik heb de opnames gewist en die van maandag 21.30 en volgende weer opgenomen. Ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken.
Er is inderdaad iets misgegaan bij de uitzending van de Oranjezomer afgelopen vrijdag, die staat er in als herhaling van donderdag en kon daarom niet worden opgenomen, sorry. Via Replay TV is hij inderdaad, helaas dan zonder doorspoel-mogelijkheid, wel terug te kijken.
Maar wat ik me afvraag: hoe kan dat?
Het programma loopt al weken, hoe kan het dan dat er op 1 avond zoiets fout gaat? Wie levert wat aan en/of wie interpreteert de aangeleverde informatie en dat iedere dag opnieuw? Hoe werkt dit mechanisme?
@CPV > Die vraag is al heel vaak aan Ziggo gesteld, en het enige wat terug komt is een politiek antwoord met veel bla bla zonder enige inhoud (als je begrijpt wat ik bedoel). De ene moderator roept dat de aangeleverde informatie van de zender 1:1 in de EPG wordt gezet, en de andere moderator roept weer dat er een foute handmatig aanpassing is gedaan, en weer een ander zegt bla bla.... En zo zijn de Ziggo klanten al jaren de dupe van een EPG systeem wat fout op fout laat zien, terwijl de andere EPG's wel gewoon de juiste informatie in de EPG hebben staan.
KPN bijvoorbeeld:
Ik wacht even op Alex zijn antwoord.
Dat mag, maar ik gok dat het net zo'n "politieke" antwoord wordt als zijn laatste antwoord, want wat zegt @Alex daar nu eigenlijk...
----
Er is inderdaad iets misgegaan bij de uitzending van de Oranjezomer afgelopen vrijdag, die staat er in als herhaling van donderdag en kon daarom niet worden opgenomen, sorry.
----
Ja duh, dat weten wij ook wel na de melding van "Klaverb", en die sorry hebben we nu al zovaak gehoord, dat de geloofwaardigheid er inmiddels wel vanaf is...
----
Via Replay TV is hij inderdaad, helaas dan zonder doorspoel-mogelijkheid, wel terug te kijken.
----
Goh meen je dat nou, dat we daar zelf niet aan gedacht hebben na al die jaren van ellende 🙃
Hi @CPV - De reden zien we helaas niet direct. In sommige gevallen kun je al snel een verklaring bedenken, maar bij deze inderdaad niet, precies om de redenen die jij ook noemt: een show die al langere tijd uitgezonden worden met een normaal constant uitzend'ritme' en logisch opvolgende afleveringnummers. We zetten dit door ter onderzoek (en preventie voor de toekomst), maar vooral als de situatie al volledig 'is geweest', komen we daar ook niet altijd meer op terug. Uiteindelijk maakt in zekere zin ook niet uit waar in het proces hier exact de fout ligt; uiteindelijk moeten wij voor de juiste informatie zorgen.
@Alex Schreef: We zetten dit door ter onderzoek
En ook deze zin heeft lang geleden zijn geloofwaardigheid al lang verloren...
Maar het was weer een mooi verhaal, zijn we er wijzer van geworden? Nee totaal niks 😉
@Alex Schreef: Uiteindelijk maakt in zekere zin ook niet uit waar in het proces hier exact de fout ligt; uiteindelijk moeten wij voor de juiste informatie zorgen.
Ja uiteindelijk wel, nu is het alleen nog de vraag over hoeveel jaar dat gaat gebeuren, als het ooit zal gebeuren, ik denk het niet 🤔
Dit cirkeltje blijft gewoon doordraaien: boze gebruikers tegen een goed-in-drempels-opwerpen en inleven opgeleide helpdesk.
De providerenquete vul ik weer met plezier in en ik ga ook de KPN community volgen om over 5 maanden een weloverwogen beslissing te nemen over wie hoe presteert.
Die enquete krijg ik al niet meer… mijn mening zal ze niet bevallen, zo kun je ook je klanttevredenheid opkrikken, gewoon de kritische en ontevreden mensen niet meer vragen…
@Alex schreef:
Hi @CPV - De reden zien we helaas niet direct. In sommige gevallen kun je al snel een verklaring bedenken, maar bij deze inderdaad niet, precies om de redenen die jij ook noemt: een show die al langere tijd uitgezonden worden met een normaal constant uitzend'ritme' en logisch opvolgende afleveringnummers. We zetten dit door ter onderzoek (en preventie voor de toekomst), maar vooral als de situatie al volledig 'is geweest', komen we daar ook niet altijd meer op terug. Uiteindelijk maakt in zekere zin ook niet uit waar in het proces hier exact de fout ligt; uiteindelijk moeten wij voor de juiste informatie zorgen.
Mooi verhaal @Alex . Uiteindelijk wil de klant geinformeerd worden over het waarom er iets misging en hoe dat opgelost gaat worden nu en voorkomen in de toekomst.
Dan zien wij als klant dat er iets gedaan wordt.
Helaas bijna nooit een verklaring. Dat is slecht. Wat nog slechter is, is dat er steeds weer hetzelfde fout gaat.
Geen enkele vooruit gang.
Dan is er voor mij maar één conclusie: er wordt niets aan gedaan wat er ook gezegd wordt. Dat "zeggen" is vaak: "ik heb het doorgegeven."
Ik zal aan de Ziggo administratie ook eens "doorgeven" dat ik binnenkort betaal. Zonder dat te doen. Wat denk je dat er gebeurt?
Ik bedoel de providermonitor van de Consumentenbond.
https://www.consumentenbond.nl/internet/beste
Onderaan kun je je voor aanmelden.
En ziggo heeft weer verplichte niet doorspoelbare reclames voor rtl opnames geplakt die geen onderdeel van de uitzending waren
Is dit geen contract breuk en moet ziggo niet alle klanten informeren als ze een wezenlijk onderdeel van het contract ONAANGEKONDIGD veranderen ?
Doot niet te reageren laat ziggo ook zijn ware aard zien (en ook zijn personeel)
Hi @mdpeters124 - Sinds april dit jaar is het inderdaad mogelijk dat je een niet-doorspoelbare reclame te zien krijgt voorafgaand aan een opname, zie ook de uitgelichte reactie in [dit topic]. Over de communicatie erover is destijds [deze reactie] gekomen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.