Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet?  Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.

 

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

 

Aanvullende info: (optioneel)

 

 

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

 

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor de details, @mdpeters124 ! En dank voor de aanvullingen @Steefb, @Tonio60 - Ik zie het inderdaad nu ook terug, we gaan het onderzoeken!

 

--

Samenvatting: Sinds zaterdag 18 november zien we voorbeelden van diverse programma's waarbij het beeld wegvalt tijdens Replay TV en opnames, het beeld wordt zwart en er is geen audio. Na 10-30 seconden is het beeld vaak weer terug. We zijn aan het onderzoeken wat er aan de hand is.

--

Update: Dit probleem is opgelost op 28 november. Alle opnames die hierdoor zijn getroffen (tussen 18 en 28 november) kunnen helaas niet hersteld worden en behouden dus het tijdelijke zwarte of witte beeld tijdens de uitzending. Ervaar je dit ook nog bij programma's van ná 28 november, dan horen we het graag!

1.862 Reacties 1.862
LeoGraper

Level 7
  • 177Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Aangezien deze draad al eventjes loopt, even een tip...
Als ik dit tegenkom dan selecteer ik eerst de serie, om te zien dat het niet gaat lukken, dan selecteer ik één afdeling, verwijder die er gelijk weer na en selecteer dan weer de serie, vaak wil dit lukken om de serie alsnog te programmeren, probeer maar eens... 

PS; aan de moderatoren, mag ik een Oud/Nieuw muts op, 3e Kerstdag is ook al zo goed als voorbij 🙂

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Starlift. Wat lukt er precies niet? Krijg je de optie niet, of wel de optie maar werkt het niet? Ik heb het hier net even getest op mijn Mediabox Next (Witse ingesproken. Serie gevonden. 1e afl die naar boven komen geklikt op "opnemen". "hele serie") en nu staan alle komende afleveringen gepland. De laatste 2 van seizoen 6 en heel seizoen 7. 

Starlift

Level 4
  • 25Posts
  • 2Oplossingen
  • 4Likes

Beste Lycke

Eerder werkte de optie niet om het geheel op te nemen. (2 tot 3 weken geleden)

Net even gekeken en alles eraf gegooid. 

Toen de de optie weer ingesteld om alles op te nemen en nu doet ie het weer.

Dank voor het meedenken.👍

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Lycke mocht je het nog willen weten de opnames van gisteren voor de deurwaarders zijn ook goed gegaan 😄

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Zoek de verschillen of de overeenkomsten 🤣

 

20230102_214502.jpg

 

20230102_214512.jpg

 

Twee verschillende series op dezelfde zender en tijd opgenomen, maar beide opnames laten dan wel weer dezelfde beelden te zien, snapt Ziggo zelf eigenlijk nog wel wat ze allemaal aan het doen zijn? 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Nee, dit gaat dan inderdaad niet goed. Weet jij zo toevallig welke informatie/uitzending er klopt? Dus zie je op beide opnames de aflevering van seizoen 13 of seizoen 6? 

 

Toevoeging; het staat wel slordig zo. Maar liever 2 keer opgenomen dan geen keer, denk ik, haha. Ik zie in de gidsen op verschillende platforms staan dat seizeon 6 afl 7 uitgezonden zou moeten zijn, dus ik denk dat dat de opname is die klopt? Geen idee waar dat "seizoen 13"(zonder aflevering) vandaan komt. Ga ik uitzoeken, in elk geval!

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Klopt de opnamen (het geen wat opgenomen is) was S6Afl7 van de serie Gold Rush - White Water.

 

En waar die andere serie zonder Afl nummer vandaan komt kun je volgende week zien in de EPG 

 

20230103_084517.jpg

 

Het zou fijn zijn als ze voor die tijd nog wel even het Afl nummer toevoegen bij deze serie Gold Rush 

Lippinkhof

Level 5
  • 69Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes

Wat een ontzettend k**bedrijf is ziggo😡😡😡. Alweer alle opnames kwijt. We hebben wel precies 1 maand kunne genieten van het feit dat de opnames er nog opstonden. Hoe vaak moet ik dit nog melden. Of moet dit via kassa of zo. Of moet ik het op Social media droppen. Ik be het zo spuugzat . En jullie komen maar niet met een oplossing. Had ik nog maar de horizonbox. Daarmee nooit problemen gehad .

ik heb dit probleem al vaker gehad maar dat topic werd gesloten en ik moest het hier melden hoewel we ( ook een andere ziggo gebruiker hebben gemeld dat dit niet het juiste topic was ).

wannee lossen jullie dit nou een keer op. En ga nu niet met alle standaard antwoorden gooien.

lik had sinds kerst 4 films en een 2 serie opgenomen , maar ben dus weer alles kwijt. K**bedrijf 😡😡😡😡😡😡

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4349Posts
  • 574Oplossingen
  • 2124Likes

Wat frustrerend dat je opnames opnieuw zomaar verdwenen zijn! Meer dan begrijpelijk dat je je gal spuwt. Het probleem wat jij ondervindt is geen onderdeel van dit centrale topic. Sorry dat jij hiernaartoe bent doorverwezen. Gelukkig heb je hier een eigen topic voor aangemaakt. Laten we daar verder gaan.

H.W.S.

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik probeer de opnames van zender 6  droomhuis op het platte land op te nemen Rechts boven inbeeld verschijnt  opnames zijn ingepland maar ik zie ook een dag later geen indicatie dat de serie wordt opgenomen (rode cirkel) nu enkele malen geprobeerd. 

Nu 15 jan op veronica zijn de CSI afleveringen niet opgenomen getracht dit opnieuw in te stellen zelfde resultaat.

Kwam een vraag tegen over diverse niet opgenomen programma's in 2021 o.a. droomhuis op het platte land dus dit loopt al even probleem is dat er waarschijnlijk wel aan gewerkt wordt maar de oplossingen niet makkelijk te vinden zijn dus ook de vraag waar vind ik het antwoord? 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes
mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

2 vreemde onterechte opnames van griff's canadian adventure

vrt één  zondag (gisteren) en maandag (vandaag)

een oud programma  wat niet meer in de gids staat is opgenomen en staat gepland voor maandagmiddag

maar die 2 staan niet in de epg maar wel onder de opnames, allebei onder "specials"

De opname onder seizoen 1 is de terechte opname van gisteravond die wel in de epg staat

 

 

mdpeters124_0-1673863767161.png

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8989Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank je, @mdpeters124! Dit lijkt aan te sluiten bij de dubbele opnames, zodra er iets wijzigt in de EPG. Ik heb deze toegevoegd aan het onderzoek.

SRF

Level 11
  • 515Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Ik vraag me af of er al oplossingen zijn voor Probleem Serie- Enkele Opnames. ZIe voorblled dat het nog niet gaat;

SRF_0-1674576972128.png

Het gaat nog steeds niet goed. Kunnen ze aangeven wanneer Problemen voorbij zijn. 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@SRF Dank voor het signaleren en melden van dit specifieke voorbeeld. Voor de volledigheid;  heb je de datum + tijdstip van de mislukte (Serie) opname ook voor me, zodat ik in een keer goed kan doorgeven aan de juiste afdeling. Zodoende kan hierop de juiste actie ondernomen worden. 

SRF

Level 11
  • 515Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Hallo, de datum was 24-01-2023, 16.00 - 17.55 op BBC First. Vandaag was hij niet opgenomen. Ik heb hem voor moregen ingsteld, afwachten maar. Mogelijk kan je er wat mee doen. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19163Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7271Likes

@SRF Dank voor de aanvulling! Ik heb jouw feedback m.b.t. de mislukte opname in ieder geval doorgegeven zodat dit nader onderzocht wordt. 

SRF

Level 11
  • 515Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Hallo, de uitzrnding van vandaag 26-01 had ik ingesteld om op te nemen, wat is gelukt. Ik had serie-opname ingesteld, doch die voor morgen 27-01 stond er niet opname. Mogelijk kan je er wat mee doen. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Als ik het goed begrijp stond de aflevering van de 25e wel op opnemen, maar nam hij niet op. Die van de 26e wel en lijkt het erop dat die van de 27e uberhaupt niet op opnemen staat? 

SRF

Level 11
  • 515Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

De 25' stond niet opnemen. Terwijl ik hem vroeger wel opnemen had gezet. Van Serie was er geen één die opname stond. De 26' had hij opgenomen. De 27' had als opnemen ingesteld, echter stond hij dat niet. Ik heb hem Handmatig ingesteld, en zo staat hij nog. Het is wel een Oude Serie die ik wilde zien. Ik wacht af. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic