Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Is jouw geplande programma niet opgenomen? Meld het hier!

Heb jij een mislukte opname of is de serie-opname niet compleet?  Meld het dan hier! Wij zijn op zoek naar voorbeelden die we rechtstreeks doorgeven aan de afdeling Technology. Waar mogelijk herstellen zij dat zo snel mogelijk. Daarnaast zijn onze collega’s bezig om alle issues structureel op te lossen.

 

 

* Gebruik onderstaand sjabloon voor een snelle verwerking van jouw voorbeeld. Bewaar de mislukte opname nog wel even op je Mediabox zodat wij deze kunnen analyseren.

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: 

Programma: 

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

 

Aanvullende info: (optioneel)

 

 

 

< Ik wil een fout in de TV Gids doorgeven > 

 

 

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor de details, @mdpeters124 ! En dank voor de aanvullingen @Steefb, @Tonio60 - Ik zie het inderdaad nu ook terug, we gaan het onderzoeken!

 

--

Samenvatting: Sinds zaterdag 18 november zien we voorbeelden van diverse programma's waarbij het beeld wegvalt tijdens Replay TV en opnames, het beeld wordt zwart en er is geen audio. Na 10-30 seconden is het beeld vaak weer terug. We zijn aan het onderzoeken wat er aan de hand is.

--

Update: Dit probleem is opgelost op 28 november. Alle opnames die hierdoor zijn getroffen (tussen 18 en 28 november) kunnen helaas niet hersteld worden en behouden dus het tijdelijke zwarte of witte beeld tijdens de uitzending. Ervaar je dit ook nog bij programma's van ná 28 november, dan horen we het graag!

1.862 Reacties 1.862
mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Alex @DON PAPA 

Bedenk ook dat ze de gemelde incidenten in de toekomt nog nooit hersteld hebben. Dat kan ik met 100% zekerheid over mijn incidenten melden

 

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

@Alex @DON PAPA vanavond zie ik voor het eerst dat er serie opnames gecorrigeerd zijn

Eindelijk na 2 maanden dat ze incidenten oplossen

En nu maar hopen dat ze ook het onderliggende probleem hebben aangepakt

 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

geen idee of je er wat mee hebt gedaan maar ze staat er nu opeens wel weer tussen 

IMG_20220806_015304.jpg

IMG_20220806_015313.jpg

IMG_20220806_015323.jpg

   @Alex 

Philip van der

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Datum uitzending: 

Tijdstip uitzending: 

Zender: Veronica

Programma: FBI international

 

ik mis 4 afleveringen. Seizoen 1, aflevering 13, 14, 15 en 16.

next heeft wel aflevering 12, 17 en 18 opgenomen en de rest staat geplande.

uitzenddata van de gemist afleveringen zijn 18 en 25 juli.

Tijden 20:30 en 21:25

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: 

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: 

Limbo1963

Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Vera, op de vrijdag RTL8, gaat nog steeds mis. Je kunt alleen een losse aflevering opnemen, de serie kan niet. Worden volgens de app ingepland maar geen opnameknop uiteindelijk. Kan toch niet zo moeilijk zijn dat eens te controleren en vooral ook op te lossen??

Limbo1963

Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Lukt dus nog steeds niet. Serie lukt niet, alleen steeds los op te nemen. Dus nu lopen we weer tegen die vreselijke reclame aan.

ERICSASKIA

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Best ruk, is m’n lievelingsserie 

joepke-m

Level 14
  • 1040Posts
  • 1Oplossingen
  • 610Likes

@Limbo1963 schreef: Lukt dus nog steeds niet. Serie lukt niet, alleen steeds los op te nemen. Dus nu lopen we weer tegen die vreselijke reclame aan

 

Die snap ik even niet. Als je losse afleveringen opneemt, zou je nog steeds gewoon de reclame moeten kunnen doorspoelen. Met replay niet, dus wat bedoel je?

SRF

Level 11
  • 515Posts
  • 8Oplossingen
  • 141Likes

Hallo, omdat storing er zo lang is en nog steeds niet is verholpen. 

Zou volgende beschreven op; https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/compensatie in werking moeten gaan treden. 

Verder, Wat voor Code hangt aan storing vast van Storing.

Op; https://www.ziggo.nl/klantenservice/storingen zie ik niets over onze Stroring. 

Limbo1963

Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Heel simpel. Ik had nu dus niks opgenomen dus moest ik de replayfunctie gebruiken en dan ben je 3 uur kwijt plus een hoop gb voor niks in Italië. 

 

Ik had liever gezien dat hier eens naar gekeken werd met een terugkoppeling. Eat heb ik er anders aan om dit te melden hier?

gertmieke

Level 5
  • 67Posts
  • 1Oplossingen
  • 22Likes

Hoi @Mark bij

Gold Rush: Dave Turin's lost mines 

Aflevering 5

Maandag 8-8 om 20:30 uur

Discovery channel

Deze moet nog uitgezonden worden dus ik heb hem als losse opname rtin gezet.

Bedankt en succes.

babarage

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Datum uitzending: 28-7-2022 en 2-8-2022 en 3-8-2022

Tijdstip uitzending: 20.39 ong

Zender: NPO2

Programma: slimste mens

 

Ontbreekt de opname uit de lijst (overgeslagen)?: ja overgeslagen en eenmaal zo te zien de herhaling ipv oorspronkelijke uitzending. 

Of staat er een uitroepteken bij (mislukt)?: nee

Staat er ook "Opname mislukt omdat het tv-schema is gewijzigd."?: nee

 

Aanvullende info: (optioneel)

mdpeters124

Level 15
  • 1303Posts
  • 3Oplossingen
  • 738Likes

en weer een serie opname probleem maar dan een andere variant

canvas 7-8  zondag avond  Where the Wild Men are With Ben Fogle

 

Ik heb deze gisteren opgenomen en hij staat bij mijn opnames maar als afl 5

en in de epg staat nu dat gisteren afl 4 is uitgezonden

 

En dat laatste klopt mijn opname is daadwermerkelijk afl 4 zoals de epg beweert maar in de opname lijst staat afl 4 als niet opgegeomen en afl 5 staat er als wel opgenomen

 

Dus zowel afl4 en afl5 staan in de aflevering lijst en ze hebben dezelfde datum en tijd

 

Dit heeft waarschijnlijk als consequentie dat als afl 5 word uitgezonden in de toekomst dat die NIET opgenomen gaat worden

 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Paul of één van de andere moderators, hoelang moet ik nu nog op een antwoord blijven wachten?

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

@MR_CHIP - Horrorhuurders & huisjesmelkers

Yes, top om te horen. Ik heb je melding vrijdag doorgezet en deze is dus gelukkig tijdig opgelost!

 

@Philip van der ik mis 4 afleveringen. Seizoen 1, aflevering 13, 14, 15 en 16.
Dank voor je melding, heel zuur dat er zoveel missen, maar ik vrees dat het te laat is om deze nog te onderzoeken, ze kunnen niet meer hersteld worden, sorry!

 

@Limbo1963, @ERICSASKIA - Het lijkt mis te gaan met een serieopname die ooit eerder is ingesteld, en hij nu deze niet goed pakt. We gaan hem onderzoeken, maar ik verwacht geen herstel meer, ook omdat vrijdag de laatste aflevering is. Indien mogelijk raad ik dus toch aan deze als losse aflevering op te nemen of deze workaround nog te proberen.
 

@gertmieke - Dank voor je melding, top dat je hem als losse opname er in hebt gezet.

 

@babarage - Klopt, één was te laat om nog in de serie-opname op te nemen, van de ander alleen de herhaling.

 

@mdpeters124  - Poeh, dat is een aparte en lastige. Ik kan ook nog niet zien wanneer de volgende gepland is. Ik ga hem doorzetten voor advies wat we hier het beste kunnen doen.

 

@DON PAPA - Klopt het dat je vraag gaat over waarom de serie-opname bij de één wel goed gaat en bij de ander niet? Daar ga ik in mijn vorige bericht ook in; dit lijkt te maken te hebben met wanneer de serie-opname is ingepland. Je geeft aan dat dit onzin is, maar meer of andere informatie heb ik niet op dit moment.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

@Alex hij bedoelt voor compensatie

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Alex Ik begin het ondertussen meer dan zat te worden, je geeft in je antwoord aan dat je mijn vorige bericht aan jou wel degelijk hebt gelezen met "Je geeft aan dat dit onzin is", maar weer sla je de vraag over "Maar wanneer gaat Ziggo ons compenseren voor deze "storing" die nu al zolang speelt, want jullie roepen wel om de zoveel tijd dat er onderzoek wordt gedaan, maar voorlopig verandert er niks en zitten wij steeds met series die incompleet zijn?" over. Je mag gerust weten dat het mij steeds meer moeite kost om nog netjes naar jou toe te reageren, dus sta straks niet gek te kijken als de berichten niet meer zo netjes zijn richting jou. Maar daar heb je het dan echt zelf na gemaakt, ik heb je nu verschillende keren netjes deze vraag gesteld en keer op keer negeer je mij gewoon.

 

@Alex Schreef:  Maar meer of andere informatie heb ik niet op dit moment.

 

Ik snap hier trouwens ook echt helemaal niks van, een maand geleden zou Paul deze informatie al gaan opvragen bij de betrefende afdeling, en een maand later hebben jullie nog steeds deze informatie niet gekregen? En dat terwijl dit probleem (bij de ene klant wel goed opgenomen en bij de andere niet) al in Juni bij jullie bekend was, ik vraag mij dan werkelijk af wat jullie sinds juni met mijn melding hebben gedaan? Want jullie zeggen wel steeds dat al onze meldingen worden onderzocht, maar wat is er dan uit dat onderzoek gekomen van juni als je daar nu nog steeds geen informatie over kan geven?

 

 

En dan nog een vraag, je geeft aan "Mis je alsnog een toekomstige aflevering (je ziet deze wel bij de afleveringen staan, maar er staan geen rood bolletje bij), laat het ons weten! Is deze op zeer korte termijn, annuleer dan de serie-opname en/of plan deze aflevering los in. Je kunt eventueel ook gebruik maken van deze workaround als het niet lukt." word het niet tijd dat Ziggo dit is aan al zijn klanten gaat melden, door ze bijvoorbeeld een brief of mail te sturen? Want niet alle klanten lezen dit forum, maar wel alle klanten hebben wat aan deze informatie. Of is Ziggo bang dat er dan te veel aandacht komt over deze storing die al veel te lang duurt?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Compensatie voor deze zaken zal er helaas niet komen. 

 

Je vraag over waarom de opnames bij de ene wel goed gaan en bij de ander niet is inderdaad uitgezet en onderzocht. Maar meer uitleg dan wat Alex geeft "het heeft waarschijnlijk te maken met het moment dat de serie-opname is ingepland. Maar niet 100% zeker", hebben we hierop helaas niet terug gekregen. 

Je idee over het pro-actief melden van deze workaroud zal ik meenemen in de besprekingen hier. Al verwacht ik dat hier weinig mee gedaan gaat worden. Dergelijke informatie levert namelijk ook vaak veel onrust en onduidelijkheid op bij klanten, wanneer ze deze problemen zelf helemaal niet ervaren. Maar ik ga het bespreken. Bedankt voor de tip :-). 

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Lycke Schreef: Je vraag over waarom de opnames bij de ene wel goed gaan en bij de ander niet is inderdaad uitgezet en onderzocht. Maar meer uitleg dan wat Alex geeft "het heeft waarschijnlijk te maken met het moment dat de serie-opname is ingepland. Maar niet 100% zeker", hebben we hierop helaas niet teruggekregen. 

 

Nou het ligt 100% zeker NIET aan het moment van inplannen, maar dat hadden jullie ook allang kunnen weten, want als jullie deze storing waarbij geregeld opnames bij de ene wel en bij de andere niet misgaan goed hadden onderzocht met al onze voorbeelden, dan hadden jullie heel duidelijk gezien dat het moment dat je de serie-opnamen inplant, niks te maken heeft of de opnamen wel of niet lukt. Maar dit soort antwoorden laten wel meteen weer zien, hoe serieus Ziggo onze meldingen neemt en wat er na maanden onderzoek is gebeurd (inderdaad helemaal NIKS).

 

@Lycke Schreef: Je idee over het pro-actief melden van deze workaroud zal ik meenemen in de besprekingen hier. Al verwacht ik dat hier weinig mee gedaan gaat worden. Dergelijke informatie levert namelijk ook vaak veel onrust en onduidelijkheid op bij klanten

 

Nee Ziggo liegt zijn klanten liever voor met mooie beloftes, terwijl ze al hele lange tijd weten dat ze deze beloftes helemaal niet waar kunnen maken.

 

 

Upkedupke

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik mis een aflevering van Station 19 in een reeks opname

Datum uitzending: 02-08

Tijdstip uitzending: 20.30

Zender: Net 5

Programma Station 19

 

De slimste mens heb ik l enkele keren proberen te programmeren maar deze werkt helemaal niet. Geen enkele opname

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic