Ik wil overstappen van KPN naar Ziggo. Om dit te realiseren moet er bij mij een coaxkabel worden aangelegd van de meterkast naar de plaats waar de TV staat (plm.10 m). Die kabel moet door de kruipruimte. van mijn woning, vanaf de meterkast waar het AOP zit, onder de vloer door en dan in de woonkamer weer omhoog naar een aan te leggen WCD.
Vraag: kan de Ziggo monteur deze werkzaamheden voor mij uitvoeren(eventueel tegen extra betaling)?
Weet iemand dat toevallig?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Kijk hier eens.
Dit doet de monteur voor jou.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Kijk hier eens.
Dit doet de monteur voor jou.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/service-van-ziggo/monteur/
Een Ziggo monteur gaat niet door de kruipruimte uit veiligheidsoverweging, gaat niet boren en gaat niet b.v. plinten afwerken.
Hij maakt de verbinding en verder is het aan de eigenaar van de woning om het te organiseren.
Er zijn installatie bedrijven die deze werkzaamheden volledig uit kunnen voeren of je kunt het zelf uitvoeren.
Hey @harryKr, een hele goedemiddag!
Wat leuk dat je overweegt om over te stappen van KPN naar Ziggo. Bij ons schijnt het zonnetje altijd helder oranje! 😉 De installatiemonteur zorgt ervoor dat de verbinding in orde wordt gemaakt en één mediabox en het modem is aangesloten. Is er vanaf de hoofdaansluiting nog geen coax-kabel aanwezig naar de wandcontactdoos in de woonkamer, dan zal de monteur deze door een loze leiding of boven de vloer langs trekken. Zoals @Be rt terecht opmerkt mag ook een extra servicemonteur niet in de kruipruimte of gaten boren om kabels weg te werken. Je kunt dit terugvinden op deze pagina. Dit is de pagina die @Steefb ook heeft vermeld.
Als je de kabel graag via de kruipruimte onder de vloer wilt laten trekken, dan het advies om dit door een installatiebedrijf uit te voeren.
Helder antwoord! Bedankt!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.