Vandaag contact gehad met de medewerkers van de ziggo klantenservice, met de vraag of het mogelijk is onze huidige next mediabox om te wissel voor een next mini. Dit omdat wij binnenkort gaan verhuizen naar onze nieuwbouwwoning en we hier alleen CAT aansluitingen hebben. Na een heleboel navragen was het antwoord dat dit niet mogelijk was en we alleen een extra media box aan kunnen vragen.
Begin dit jaar is er bij onze huidige woning een monteur geweest die destijds aangaf dat coax kabels niet meer nodig waren en we “even” konden bellen naar de klantenservice en dat tegen een kleine vergoeding onze media box om kunnen willen, wat nu blijkbaar niet meer mogelijk is.
Op verschillende topics lees ik dat het in het geval van bovenstaande situatie wel mogelijk is de mediabox te wisselen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
naar mijn weten was het inderdaad met een verhuizing mogelijk, maar volgens mij is dat inderdaad allemaal lastig lastig. een moderator kan het correcte antwoord hierop geven
een next omruilen naar een next mini en andersom is niet mogelijk,
in bepaalde situaties zoals een verhuizing uitzonderingen gemaakt worden,
als blijkt dat er geen coax aanwezig is en het ook niet mogelijk is om coax te realiseren dan kan een moderator en of monteur een uitzondering maken,
wel moet dan de verhuizing al zijn doorgelopen (abonnement actief op nieuw adres)
Hi @jasperdejong,
Allereerst welkom op de Ziggo Community en gefeliciteerd met je nieuwe woning!
Er zijn een aantal uitzonderingen waarbij een wissel toch mogelijk is. Verhuizen naar een nieuwbouwwoning met enkel CAT aansluitingen is daar één van. Als we deze wijziging in gang mogen zetten voor je laat het dan gerust even weten aan ons!
Hi @Roland,
Bedankt voor je snelle reactie!
We hebben op advies van jullie service monteur in onze nieuwbouwwoning geen coax kabels meer aan laten leggen, dit was niet meer nodig werd gezegd.
Nu is het ook niet meer mogelijk deze coax kabels alsnog aan te leggen, dit betekend dat we, als we gebruik willen maken van ziggo televisie we dus altijd 4 euro extra per maand kwijt zijn. Nu begrijp ik dat jullie het niet aan willen moedigen de mediabox next om te ruilen voor een next mini, zeker omdat zoals je aangeeft ze op de aansluiting na gelijk zijn.
Persoonlijk vind ik het vreemd dat nieuwe klanten standaard een next mini mediabox ontvangen en dat ik als bestaande klant die al jaren gebruik maakt van jullie diensten nu “onnodig” maandelijks extra kosten moet maken. Zeker ook omdat we op advies van jullie eigen monteur geen coax kabels meer aan hebben laten leggen.
Dag @jasperdejong - de reactie van mijn collega is later aangepast. Mogelijk dat je nog de oude reactie hebt gelezen.
Zou je de reactie van Roland nogmaals willen doornemen hierboven? 🙂
Hi @Welmoed,
Sorry, dit had ik inderdaad niet gezien.😀
Heel fijn als jullie dit voor ons in gang willen zetten!
Hi @jasperdejong,
Dat willen we zeker regelen voor je 🙂 We hebben alleen onderstaande gegevens nog nodig:
- Postcode en huisnummer van het nieuwe adres
- Datum waarop de verhuizing staat gepland
- Het pakket wat je graag wilt bestellen, of het huidige pakket maar dan met een Next mini?
Hi @Roland,
De verhuizing staat als het goed is op vandaag, de nieuwe postcode is **** Met het pakket zijn we tevreden dus deze mag je omzetten naar de next mini.
Alvast super bedankt!
** Moderator: bericht aangepast in verband met privacy **
Bij deze is dat voor je geregeld @jasperdejong! Je ontvangt een bevestiging van deze bestelling via mail. Voor de Next box ontvang je van ons een retourdoos. Heel veel plezier van de Next Mini in jouw nieuwe woning!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.