Vraag
Reacties
Oplossing
R.IR
Level 5

Is er een handleiding voor de Ziggo Mediabox Next?

Ben waarschijnlijk voorbarig omdat we pas sinds vanmorgen het apparaat hebben, maar ben zoekend. Ik (/wij) ben niet echt technisch en loop nu al tegen wat dingen op.

* Ik wilde met de AB met het knopje rechtsboven de Next uitzetten, maar de TV ging ook uit!? Wat doe ik verkeerd?

* Hoe kan ik een opname tijdens het kijken pauzeren of stop zetten?
* Ik wilde proberen hoe tv/series via deze box werkt. Nam als voorbeeld de eerste "button" actie en daarna de eerste serie "Vikings". Kon daarna geen knop/mogelijk vinden om de aflevering te pauzeren/stoppen. Moest box (en dus ook TV) uitzetten. Nog een keer geprobeerd, zelfde probleem.
* Probeerde Vikings bij kijklijst oid te zetten. Er verscheen rechtsboven een prullenbakje met het woord verwijderd en het beeld zat vast. Geen enkele knop werkte meer, dus weer box/tv uit.
* Box had geen enkel lichtje meer en na een paar keer op zowel links (TV aan) en rechts (box aan) gedrukt te hebben, begon er wat te knipperen en ging het weer aan. Hoe los ik dit in vervolg op?

Het ziet er mooi uit, maar er zijn toch best grote verschillen en een duidelijke handleiding is zeker een grote plus.

Komt er een handleiding voor leken als wij?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marianne
Community Developer
Community Developer
Bedankt voor jullie input, hanh, Be rt en Steefb! Mooi dat jullie zonder handleiding er uit zijn gekomen met alle vragen.

De handleiding voor de Mediabox Next staat inmiddels online. Deze vind je onderin deze post (klik op 'bekijk origineel' om de handleiding te downloaden).

Bekijk in context

31 Reacties 31
Meldingen
Aan Uit
hanh
Oud Community-lid
Ik wilde met de AB met het knopje rechtsboven de Next uitzetten, maar de TV ging ook uit!? Wat doe ik verkeerd?

Je doet niks verkeerd. Dat is een gekkigheidje van de Next als je de Rode Power Button gebruikt.
Met de Witte Power button kun je de TV weer aanzetten.
Hoe kan ik een opname tijdens het kijken pauzeren of stop zetten?

Een opname reserveer je in the Cloud. De opname valt niet stoppen. Je kunt hem weggooien, als je er vanaf wilt.
Als je een opname bekijkt, pauzeer je net als bij Live-TV. Je stopt met kijken door iets anders te gaan doen. Als je later de opname weer gaat bekijken dan kun je hem vanaf het begin bekijken of vanaf het punt waar je de vorige keer gebleven was.
Ik wilde proberen hoe tv/series via deze box werkt......

Je geeft een Opname-opdracht vanuit de TV-Gids. Selecteer het programma en gebruik de Rode Opname Button op de AB. Dan krijg je keuze: eenmalige opname of opname als serie.
Box had geen enkel lichtje meer ........

Dat is normaal als ie in Standby gaat en hij staat ingesteld in Eco Standby.
Naast Eco zijn er ook nog: Normaal en Snelstart. Bij die laatste twee blijven er ledjes aan op de Next.
Loop dit ff na in Settings. Home Button en dan het tandwieltje helemaal rechts. Kun je gelijk kennis maken met andere instellingen.
een duidelijke handleiding is zeker een grote plus.

Je zult het moeten doen met de handleiding die erbij zit.
De rest wordt geacht voor zichzelf te spreken. Dat is vaak ook zo, soms niet.
Je kunt ook nog hier kijken:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/
Of in de Community een vraag stellen.
In het begin is een beetje spelen met de Next de manier om er aan gewend te raken.
Oefenen met Voice Control kan amusant zijn en je leert meteen hoe handig dit is voor van allerlei.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-next/stembesturing/
R.IR
Level 5
Topicstarter
Hahn, dank je voor je info.

Beetje apart dat als je een opname kijkt en om wat voor reden dan ook tijdelijk moet stoppen met kijken dat je dan niet gewoon de weergave kan stopzetten. Alleen maar pauzeren. Weet niets eens hoe ik uiteindelijk weer bij gewone tv-weergave ben gekomen.

Maar is onderstaande dan een programmeringsfout of begrijp ik het echt niet goed?
Want waar is de kijklijst voor? Ik dacht dat ik interessante series/films daar zou kunnen zetten om zo op een later tijdstip makkelijk naar toe te kunnen. Maar alles slaat vast.

Ik heb het nog met een andere serie uit de lijst films/series geprobeerd.
* Je hebt de mogelijkheden: beginnen bij (bijv.) serie #1, aflevering #1 / alle afleveringen / toevoegen aan kijklijst.
* Maar (nogmaals) als ik dan klik op 'toevoegen aan kijklijst' dan verschijnt rechtsboven een prullenbakje en vervolgens slaat het hele systeem vast.
* Geen enkele knop op de AB reageert meer.
* Uiteindelijk alleen de knop om de box (en dus TV) uit te zetten.
* Dat is ook het moment waarop er geen enkel lichtje meer op de box zichtbaar is.
Terwijl als ik de box 'normaal' uitzet er nog even een lichtje op de box zichtbaar is. Ook knippert dan de rechterknop op de AB nog een paar keer.

Kan jij of iemand anders mij hier mee helpen?
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
R.IR schreef: "Beetje apart dat als je een opname kijkt en om wat voor reden dan ook tijdelijk moet stoppen met kijken dat je dan niet gewoon de weergave kan stopzetten. Alleen maar pauzeren. Weet niets eens hoe ik uiteindelijk weer bij gewone tv-weergave ben gekomen."

Met de returnknop, links onder de OK knop, kun je weer terug naar de TV.
Ga je later weer kijken, kun je weer verder waar je gebleven was.
hanh
Oud Community-lid
R.IR
Hallo,
Op de vraag over de kijklijst, heb ik geen goed antwoord, want dat gebruik ik niet.
Wat je beschrijft komt op mij over als: hier gaat iets mis.
Misschien dat iemand anders hier ook tegenaan loopt.

Heb wel een tip voor je voor wanneer de Next raar gedrag vertoont.
30 sec de spanning eraf kan dan wonderen doen.
Kan met de stekker of met het Power knopje aan de achterkant.
In veel gevallen is het probleem dan helemaal weg. Op zijn minst voor een flinke tijd.

Als je dit telkens moet doen omdat de boel vastloopt bij bepaalde opdrachten die je geeft, dan heb je een duidelijke fout in de software te pakken.
Die moet onder de aandacht worden gebracht om te fixen voor de volgende Update van de Firmware.
Gr Han
Steefb
Level 20
Een stopknop zit er niet op. Het is even wennen, je bent dat zo gewoon met je andere apparatuur. Maar door de "cloud" valt er niets te stoppen op de box.

Je gaat met diverse knoppen naar de andere mogelijkheden van de box.

Met "verder kijken" ga je weer met je oude programma verder.
R.IR
Level 5
Topicstarter
hanh wrote:
R.IR
Hallo,
Op de vraag over de kijklijst, heb ik geen goed antwoord, want dat gebruik ik niet.
Wat je beschrijft komt op mij over als: hier gaat iets mis.Misschien dat iemand anders hier ook tegenaan loopt.
...

Alle bovenstaanden, hartelijk dank voor de informatie :relaxed:.

Maar nog een paar vraagjes.
* Die 30 seconden moet ik dat doen als het apparaat aan- of uitstaat?
* Als de Next box uit is, brandt het lichtje dan blauw?

* Is er iemand anders die tegen het kijklijst probleem aan loopt?

Dit keer een keer geprobeerd met een programma van Net5. Daar stond ook de mogelijkheid toevoegen aan kijklijst. Dus dit geprobeerd. Weer het prullenbakje rechtsboven en het woord 'verwijderd'. Dit keer reageerde de AB na een paar tellen wel weer gewoon.
* Als het probleem blijft, moet ik dit apart bij Ziggo melden? Of lezen de technische koppen van Ziggo mee en noteren dit automatisch voor hun to-do-lijstje?

Vast bedankt weer voor de hulp.
0 Kudos
Steefb
Level 20
R.IR wrote:

* Als de Next box uit is, brandt het lichtje dan blauw?

Als je de box met de afstandsbediening uitzet gaat de led op blauw. Na een tijdje (half uur?) gaat hij helemaal uit.

Die 30 seconden moet ik dat doen als het apparaat aan- of uitstaat?

Zet hem eerst uit met de afstandsbediening en trek daarna de stekker eruit.
R.IR
Level 5
Topicstarter
Kleine update:
De "30 seconden uit" lijkt inderdaad een oplossing voor de kijklijst. Heb nu inderdaad iets kunnen toevoegen aan kijklijst. :relaxed:
0 Kudos
reinette
Level 1
Je kunt de opname wel degelijk stopzetten met de knop recht onder de rode opnameknop. En als je verder wil druk je er weer op!
Succes! Wilde dat ik aan de boekjes kon komen want die zaten er niet bij helaas!
Marianne
Community Developer
Community Developer
Bedankt voor jullie input, hanh, Be rt en Steefb! Mooi dat jullie zonder handleiding er uit zijn gekomen met alle vragen.

De handleiding voor de Mediabox Next staat inmiddels online. Deze vind je onderin deze post (klik op 'bekijk origineel' om de handleiding te downloaden).
AlexHelpt
Level 16
Ik zag hem nog niet bij de handleidingen staan, maar bedankt Marianne. Die neem ik mee 🙂
0 Kudos
Taropi
Level 4
hoe kan ik een bewaarde opname verwijderen van de Next ?
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Taropi Door op het betreffende programma te klikken en dan op
Verwijder je opname en OK te klikken.
Of Pas je opname aan en dan op verwijder.
Of Afleveringen en dan OK op het prullenbakje.

Of in bewaard links op het gele blok te klikken, zowel de bovenste en de onderste en dan OK op het prullenbakje.

Ik heb het even uit mijn hoofd opgeschreven, kan even niet bij de Next, dus er kan een missertje in zitten.
0 Kudos
Taropi
Level 4
Be rt wrote:
Taropi Door op het betreffende programma te klikken en dan op
Verwijder je opname en OK te klikken.
Of Pas je opname aan en dan op verwijder.
Of Afleveringen en dan OK op het prullenbakje.

Of in bewaard links op het gele blok te klikken, zowel de bovenste en de onderste en dan OK op het prullenbakje.

Ik heb het even uit mijn hoofd opgeschreven, kan even niet bij de Next, dus er kan een missertje in zitten.

hoi Bert

als ik in bewaard kijk en dan op het programma klik dan komt er alleen KIJK VERDER en KIJK VANAF HET BEGIN in beeld .
dit lukt wel als ik naar je opnames ga dan kot wel de regel verwijder de opname. alleen bij kijk verder niet.
0 Kudos
Steefb
Level 20
Taropi wrote:

hoi Bert

als ik in bewaard kijk en dan op het programma klik dan komt er alleen KIJK VERDER en KIJK VANAF HET BEGIN in beeld .
dit lukt wel als ik naar je opnames ga dan kot wel de regel verwijder de opname. alleen bij kijk verder niet.

Dit klopt, bij verder kijken zit je vaak in de replay.

Je moet op "bewaard" klikken en dan kom je in het opname menu.

Dus niet met het pijltje naar beneden.
0 Kudos
Taropi
Level 4
Steefb wrote:

Taropi wrote:

hoi Bert

Dit klopt, bij verder kijken zit je vaak in de replay.

Je moet op "bewaard" klikken en dan kom je in het opname menu.

Dus niet met het pijltje naar beneden.

ok maar dan zie ik dus niet mijn opname die ik wil verwijderen , wel wat ik opgenomen heb maar het darten staat er niet tussen , die staat alleen bij kijk verder .
0 Kudos
Steefb
Level 20
Taropi wrote:

ok maar dan zie ik dus niet mijn opname die ik wil verwijderen , wel wat ik opgenomen heb maar het darten staat er niet tussen , die staat alleen bij kijk verder .

Dan heb je die waarschijnlijk of niet opgenomen of al eerder verwijderd.
"Kijk verder" wil niet perse zeggen dat je ze hebt opgenomen, alleen dat je verder kunt kijken (opname of replay).

De verder kijken lijst kun je alleen via de "Ziggo go" app leegmaken.
0 Kudos
Taropi
Level 4
Steefb wrote:

Taropi wrote:

Dan heb je die waarschijnlijk of niet opgenomen of al eerder verwijderd.
"Kijk verder" wil niet perse zeggen dat je ze hebt opgenomen, alleen dat je verder kunt kijken (opname of replay).

De verder kijken lijst kun je alleen via de "Ziggo go" app leegmaken.

Thanks
probleem opgelost .
0 Kudos
Methusalina
Level 1
Marianne Ziggo wrote:

0 Kudos