1
Vraag
2
Reacties
R.IR

Level 5
  • 72Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Is er een handleiding voor de Ziggo Mediabox Next?

Ben waarschijnlijk voorbarig omdat we pas sinds vanmorgen het apparaat hebben, maar ben zoekend. Ik (/wij) ben niet echt technisch en loop nu al tegen wat dingen op.

* Ik wilde met de AB met het knopje rechtsboven de Next uitzetten, maar de TV ging ook uit!? Wat doe ik verkeerd?

* Hoe kan ik een opname tijdens het kijken pauzeren of stop zetten?
* Ik wilde proberen hoe tv/series via deze box werkt. Nam als voorbeeld de eerste "button" actie en daarna de eerste serie "Vikings". Kon daarna geen knop/mogelijk vinden om de aflevering te pauzeren/stoppen. Moest box (en dus ook TV) uitzetten. Nog een keer geprobeerd, zelfde probleem.
* Probeerde Vikings bij kijklijst oid te zetten. Er verscheen rechtsboven een prullenbakje met het woord verwijderd en het beeld zat vast. Geen enkele knop werkte meer, dus weer box/tv uit.
* Box had geen enkel lichtje meer en na een paar keer op zowel links (TV aan) en rechts (box aan) gedrukt te hebben, begon er wat te knipperen en ging het weer aan. Hoe los ik dit in vervolg op?

Het ziet er mooi uit, maar er zijn toch best grote verschillen en een duidelijke handleiding is zeker een grote plus.

Komt er een handleiding voor leken als wij?
31 Reacties 31
Methusalina

Level 1
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Dat PDF-bestand geeft de handleiding voor de installatie, verder niets.
Heel teleurstellend.
tvr4ever

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Jammer, de handleiding is alleen voor de installatie. Ik heb opnames die ik met geen mogelijkheid kan verwijderen. Sommige kan ik via info en dan aanpassen, verwijderen, maar dat lukt weer niet bij andere. Heel erg verwarrend.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@tvr4everKun je ze wel verwijderen als je op OK klikt op het blok Meer?

Dan krijg je een lijst te zien met de daar aanwezige prullenbak aan de rechterkant van de opname

 

tvr4ever

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Be rt wrote:

@tvr4everKun je ze wel verwijderen als je op OK klikt op het blok Meer?

Dan krijg je een lijst te zien met de daar aanwezige prullenbak aan de rechterkant van de opname

 

Hier kom ik inderdaad weer iets verder mee, dankjewel, het is wel een try & error. Jammer dat er niet een handleiding is.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Helemaal mee eens @tvr4ever , mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust, er is hier altijd wel iemand die het antwoord weet voor je.

Hopelijk komt de gebruiksaanwijzing snel online.
Er is de laatste tijd nogal wat veranderd, mogelijk wachten ze tot alles langere tijd hetzelfde blijft.

Methusalina

Level 1
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

OK, ik zie dat er nog steeds behoefte is aan een handleiding.

Ik heb er ooit een voor mijzelf gemaakt en die sluit ik - mede op verzoek van Ziggo - bij.

Ik denk niet dat daarmee alle vragen zijn gedekt, maar mede door mijn ervaring met de Horizon had ik geen moeite met de meest elementaire handelingen en daarvoor dus geen handleiding nodig.

Ik hoop dat mijn werk wat hoofdbrekens voorkomt.

Even een opmerking: de tijdsaanduiding in het programma-overzicht loopt niet synchroon met de programmatijden. Dat is even goed gegaan, maar nu weer mis. Dat ligt dus niet aan uw toestel en daar kunt u zelf niets aan veranderen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Methusalina schreef: “Even een opmerking: de tijdsaanduiding in het programma-overzicht loopt niet synchroon met de programmatijden. Dat is even goed gegaan, maar nu weer mis. Dat ligt dus niet aan uw toestel en daar kunt u zelf niets aan veranderen.”

Bedoel je hiermee dat de gids niet op de juiste tijd loopt of iets anders?

Methusalina

Level 1
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Het is nu 10 december 14.30, ONS geeft aan dat het programma Allo Allo begint en dat klopt.

De tijdbalk bovenin en de verticale lijn geeft echter aan dat het nu geen 14.30 is, maar even na 12.00 uur. Probeer maar, dan zal het wel duidelijk zijn. Dat was maanden lang het geval, daarna ging het even goed en nu is het dus alweer een tijdje mis.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Ah, duidelijk, dit is een foutje in de tijdlijn waar inmiddels een oplossing voor gezocht wordt, las ik ergens. @Methusalina 

Het lijkt beter te gaan als je de Next 30 seconden van de stroom haalt met de knop achterop, nog geen oplossing, maar al wel de juiste tijd in de gids.

Methusalina

Level 1
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Dank voor de tip, Be rt. Ik denk dat ik dat maar even ga proberen, temeer daar er ook hic-ups zitten in de ondertitelingen zo hier en daar en nu en dan. Misschien zijn die daarmee dan ook opgelost.

Methusalina

Level 1
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes
Methusalina wrote:

Dank voor de tip, Be rt. Ik denk dat ik dat maar even ga proberen, temeer daar er ook hic-ups zitten in de ondertitelingen zo hier en daar en nu en dan. Misschien zijn die daarmee dan ook opgelost.


Gelukt hoor. Wel eerst een enorm zwart 'gat’ in het programma-overzicht, maar na de tweede poging allemaal weer perfect.

Dank!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Methusalina TOP, veel kijkplezier gewenst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic