Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Tijdens het bestellen is er gevraagd of ik een next of next mini wilde.
Nu heb ik gekozen voor de next mini, maar vraag af of deze hetzelfde beeldkwaliteit geeft als een next (coax).
Ik las dat sommige aangeven dat coax altijd beter beeld geeft. Klopt dit of is de mini utp net zo goed?
Ik kan zowel coax als utp aansluiten, maar coax leek mij weer storing gevoeliger.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik lees verschillende ervaringen en voorkeuren van mensen die beiden in huis hebben gehad.
Sommigen hebben een voorkeur voor de Next, anderen voor de Next mini.
Ik zag geen beeldverschil tussen beide mediaboxen.
Ik deel de ervaring van @Bert . Ik heb ook beide mediaboxen in de testperiode gebruikt. Geen of nauwelijks verschil gezien. Soms leek het beeld van de mini iets helderder.
Terzijde: als je verschil in beeldkwaliteit wilt vergelijken tussen de Next en de Mini, moet je dan niet twee precies dezelfde TV’s hebben met precies dezelfde kabels en instellingen?
@Wim C. Je hebt natuurlijk gelijk als je dit in een laboratorium wil testen. Maar in de huiskamertest had ik beide boxen aangesloten op mijn LG TV en keek naar een programma via de ene box en schakelde over naar de andere box. Het verschil kan in de HDMI kabel hebben gelegen. Verder is de beoordeling ook redelijk subjectief. Persoonlijke voorkeuren voor een beeld spelen ook een rol.
@Jan F. duidelijk. Mijn vraag was er eigenlijk op gebaseerd dat de meesten hebben een Mediabox Next in de woonkamer en de Mediabox Next Mini in de slaapkamer. Jouw geschetste testsituatie is bijna een laboratoriumopstelling.
Ik had de Next en Mini beide aangesloten op dezelfde receiver.
Ik kan niet bevestigen dat 1 van de 2 beter beeld geeft.
De mini is het niet geworden omdat die geen txt had en ook het extra audio kanaal op de talpa kanalen niet doorgeeft. Geen 6.1 dus.
Beeld gaf geen doorslag.
@Wim C. Ook hier beide Nexten op een grote 4K monitor.
mijn doorslagevende reden voor de next mini in mijn geval was dat ik dan de coax naar de woonkamer niet meer hoef te gebruiken en het modem nu dankzij een lan kabel in de muur in de meterkast staat
Idem @bloemen64 mijn bevindingen. Voor de slaapkamer in de toekomst zeker een optie als humax defect gaat.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...