1
Vraag
2
Reacties
FryaFresena

Level 4
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Is de lijst van ondersteunde Medion tv's met CI+ incompleet?

In de lijst van ondersteunde tv's staan 3 type Medion tv's, 2 uit 2012 en 1 uit 2021. Toen ik in 2020 mijn tv kocht, MEDION LIFE X15060 (MD 32060), stond er op de doos dat deze geschikt was voor Ziggo. Echter, deze tv staat niet in de lijst, dus ik heb het maar laten zitten. Deze week wilde ik het toch proberen, gebeld en een CI+-module toegestuurd gekregen. Vandaag ontvangen, getest, en het werkt gewoon perfect! Ik heb alle zenders waar ik voor betaal, interactieve tv werkt ook gewoon goed, en ik kan nu eindelijk mijn oude mediabox de deur uit werken. Ik vind het dus eigenlijk wel jammer dat ik ruim anderhalf jaar lang heb moeten klooien met 2 afstandsbedieningen (helaas werkt die van Ziggo niet op tv, en universele ook net niet goed) voor niets. 

 

Dus dan de vraag, staan niet alle ondersteunde tv's in de lijst? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Alleen geteste en gecertificeerde TV's staan in de lijst.

Als een fabrikant zijn TV niet aanmeld voor voor de lijst en de test, dan kan die ook niet aan de lijst toegevoegd worden.

Maar dat wil niet zeggen dat CI+ module met een smartcard niet werkt, maar er is geen enkele garantie of ondersteuning.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Alleen geteste en gecertificeerde TV's staan in de lijst.

Als een fabrikant zijn TV niet aanmeld voor voor de lijst en de test, dan kan die ook niet aan de lijst toegevoegd worden.

Maar dat wil niet zeggen dat CI+ module met een smartcard niet werkt, maar er is geen enkele garantie of ondersteuning.

FryaFresena
Topicstarter
Level 4
  • 55Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Dan mogen ze wel rap leren het anders te verwoorden. Want dit is wat men nu te zien krijgt bij het invoeren van dit type tv. Wat dus helemaal niet klopt. 

FryaFresena_0-1635018015860.png

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als op de doos Ziggo geschikt staat mag je verwachten dat dit model wel in die lijst zal staan. Er staan helaas wel meer modellen niet in die lijst ondanks dat deze wel werken met een CI module. Het is niet de eerste keer dat we hier dit soort berichten lezen.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@FryaFresena 

 

die tekst slaat ook vaak op het Interactieve deel. Dat werkt dan dus niet, maar in een aantal gevallen kun je wel gewoon Tv kijken via een module. Maar je kan ook de specificaties van de fabrikant raadplegen. Daarbij staat het ook vaak wel, en dan is er nog de mogelijkheid gewoon een CI module te huren en het uit te proberen. Werkt het niet, kan ie terug. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@FryaFresena Ik krijg deze te zien:

 

Bert_0-1635020696476.png

Als je dan op de zoekfunctie klikt, dan krijg je te zien zoals in je bericht, ook als je zomaar iets invult.

 

Bert_1-1635020895905.png

Het komt heel vreemd over.

Dit lijkt me duidelijker:

 

 X Jammer. Dit toestel is mogelijk niet geschikt voor Digitale TV van Ziggo.

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Tv konijn... 😄 

TV konijn.jfif

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het interactieve deel wordt er dan specifiek bij vermeld, daarom moet je ook je postcode invoeren.

Met enkel de M krijgen we inderdaad de drie modellen te zien.

Screenshot_20211024-003549_Chrome.jpg

Screenshot_20211024-003836_Chrome.jpg

Screenshot_20211024-003954_Chrome.jpg

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @FryaFresena

Fijn dat je zonder problemen kunt kijken nu met de de module. Dat scheelt maar weer een apparaat en afstandsbediening inderdaad. Nu is het zo dat ook TV's die niet door ons gecertificeerd zijn in praktijk soms kunnen werken met de CI+ module. Alleen garanties kunnen we dan niet geven. Het kan bijvoorbeeld na een software update zo zijn dat het niet meer werkt. Met een TV die door ons gecertificeerd is ben je altijd zeker. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic