1
Vraag
2
Reacties
olga.claus

Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Is de Humax 5300C beter dan de Humax 5200C?

Beste, vorig jaar hebben wij de Humax 5200C ontvangen nadat we waren overgestapt naar Ziggo 3-in-1.
We hebben deze echter pas 2 weken geleden geïnstalleerd (we hadden een oude Humax in gebruik).
Vorige week kregen we een Humax 5300C van Ziggo. Ik weet niet waarom we die nu krijgen maar goed.
Ik heb inmiddels begrepen dat je, om op te nemen met de Humax 5300C, een externe harde schijf nodig hebt.
Wij zijn dus niet van plan de 5300C te gaan installeren. Ik vraag me nu wel af wat er eigenlijk beter is aan de 5300C :?.
Kan iemand me dat hier uitleggen?

Is mijn 1e kennismaking/vraag hier. Heb wel gezocht of het antwoord al ergens stond maar kon het niet vinden.
23 Reacties 23
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag iMark,

de 5400 is technisch gelijk aan de 5200. Alleen de grootte van de harde schijf verschilt. De 5400 heeft een schijf van 1Tb en dat heeft ook zijn gevaren, want vaak laat men alles wat men wil bewaren erop staan en dat is niet aan te raden. Wil je iets bewaren breng dat dan z.s.m. in veiligheid, want anders kan het zomaar eens gebeuren dat dit later niet meer kan. Nu is geen enkel medium eeuwig, maar heb je iets opgenomen wat je wilt houden, zet dat dan meteen op een ander medium.

En let op: dvd's kennen, net als cd's, dataverlies!

Mvg. Willem
olga.claus
Topicstarter
Level 1
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Beste Willem, Robbo en iMark, heel hartelijk bedankt voor alle adviezen, opmerkingen en tips. Zodra het gelukt is, zal ik het hier laten weten :-).
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17259Posts
  • 722Oplossingen
  • 3981Likes
olga.claus wrote:
Beste Willem, Robbo en iMark, heel hartelijk bedankt voor alle adviezen, opmerkingen en tips. Zodra het gelukt is, zal ik het hier laten weten :-).

Ok succes! Gr Rob
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Olga.claus

Heel graag gedaan. Er zijn nog tips te over, dus vragen kan altijd.

Ps: achterin de handleiding vind je ook nog codes om b.v. de Tv te bedienen met de afstandsbediening van de Humax. De uitleg hoe te werk te gaan staat erbij en is heel simpel

Let wel, niet alle merken worden ondersteund.

Mvg. Willem
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic