1
Vraag
2
Reageer en help mee
RoWi.

Level 20
  • 18059Posts
  • 754Oplossingen
  • 6136Likes

Is Ziggo wel landelijk dekkend?

Als ik goed op de hoogte ben levert Ziggo niet in de provincie Zeeland.

Klopt de claim landelijk dan wel die in de folder staat die ik gisteren ontving.

Er staat Ziggo heeft als eerste landelijk 1 Gb/s.

Nu weet ik dat dit bij de andere netwerken inderdaad nog niet zover is.

In eerste instantie dacht ik meteen al wat een onzin maar het gaat niet om als eerste 1Gb maar om landelijk, dat kan kloppen als we de provincie Zeeland niet mee tellen. Ziggo kan op dit moment wel de meeste huisaansluitingen hebben waar ze 1 Gb/s kunnen aanbieden.

Het is een leuk foldertje gebracht als een plaatselijke krant dus ook speciaal gericht op onze woonplaats met een foto van de lokale winkel.

Maar ik vraag mij af ben je wel landelijk als er niet in alle provincies wordt geleverd?

35 Reacties 35
RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18059Posts
  • 754Oplossingen
  • 6136Likes

@Tjeerd85 wat is het geval bij die TV leveranciers?  Mogelijk ontgaat mij het verband hierin met de term 'landelijk' gebruiken.

Het meerendeel daarvan is puur lokaal in de eigen gemeente.  Hier gaat het om het landelijk aanbieden van 1 Gb internet waarbij de Ziggo folder stelt dat dit de eerste provider is die dit landelijk kan aanbieden. In een groot deel van Nederland dat zal ik niet betwijfelen, maar is landelijk ook als je niet kan leveren in 1 specifieke provincie?

Pasi

Level 18
  • 9650Posts
  • 492Oplossingen
  • 5346Likes

Ach, in reclame mag men tegenwoordig van alles beweren. Pas als er een klacht daarvoor wordt ingediend, pas dan wordt er werkelijk gecontroleerd of de reclame echt voldoet aan de regels.

Maar wie dient nu een klacht in over een bepaalde reclame boodschap? Dan kan je m.i. bezig blijven en eigenlijk schiet je er niets mee op ( of je heet natuurlijk Don Quichot ).

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18059Posts
  • 754Oplossingen
  • 6136Likes

@Pasi er staat ook niets wat niet klopt mij intrigeerde puur dat landelijke. Voor mij inderdaad niet genoeg reden om daar bij de reclame code commissie vragen over te stellen.

Ik wou puur hier peilen wat de gedachte is. Helaas,ik zou bijna schrijven naar verwachting, weinig echte zinvolle reacties.

Tjeerd85

Level 13
  • 781Posts
  • 73Oplossingen
  • 441Likes

Ik reageerde op de tekst dat in sommige gevallen het beheerd wordt door een gemeente/andere organistatie, aangezien het coaxkabel netwerk in deze gevallen dus beheerd wordt door een andere partij. 

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18059Posts
  • 754Oplossingen
  • 6136Likes

Helder Tjeerd. Wat eerder werdt bedoeld was uit mijn hoofd het geval in Edam daar is de gemeente de netwerk beheerder dat staat verder los van TV. Daar is Docsis 3.0 het maximale dus kan Ziggo hooguit 600 Mbps leveren.

MR_CHIP

Level 19
  • 11334Posts
  • 130Oplossingen
  • 3922Likes

dat klopt ja

nu je het zegt een heel topic erover 

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18059Posts
  • 754Oplossingen
  • 6136Likes

Kreeg ik vorige week weer een folder in de bus met datzelfde onderwerp en een speciale aanbieding voor onze woonplaats heel apart want er ligt hier al dik acht jaar ftth. 

Ik ben benieuwd of Ziggo overal een plaatselijke folder uit brengt met een uniek aanbod voor woonplaats............  geldig tot 26 juni.

wewanl

Level 16
  • 2294Posts
  • 23Oplossingen
  • 850Likes

Ziggo weet het zelf ook niet meer nu het als enige in de familie blijft aanrommelen met Docsis ipv FTTH 

amvih

Level 10
  • 380Posts
  • 12Oplossingen
  • 187Likes

Gelukkig maar, is er tenminste nog één onderscheidend, anders zou het maar een eenheidsworst worden tussen alle providers. Ben blij dat er toch nog een keuze is.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18059Posts
  • 754Oplossingen
  • 6136Likes

Precies nu kan men voor een specifieke techniek kiezen. 

Los van de titel van is Ziggo blijkbaar flink aan het flyeren. In twee weken tijd een drukwerk aan de bewoners van adres xxxx te xxxx is best veel. 

wewanl

Level 16
  • 2294Posts
  • 23Oplossingen
  • 850Likes

Steeds meer mensen kiezen voor glasvezel. Ziggo kan zich scheel flyeren, maar dat zal niet helpen. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11334Posts
  • 130Oplossingen
  • 3922Likes

er zijn zat mensen die bij ziggo blijven vanwege de tv ervaring

PJD_

Level 10
  • 422Posts
  • 6Oplossingen
  • 332Likes

Klopt, maar het neemt niet weg dat elk kwartaal er weer minder klanten bij Ziggo zitten, die gaan echt wel over naar glasvezel.

amvih

Level 10
  • 380Posts
  • 12Oplossingen
  • 187Likes

En als het meezit komt ook F1 weer terug voor het seizoen 2025, daar is men bij Ziggo heb ik van de week gelezen ook weer mee bezig.

Zal ook weer klanten opleveren.

Ik denk met al dat het nog best wel meevalt.

Pasi

Level 18
  • 9650Posts
  • 492Oplossingen
  • 5346Likes

@amvih  schreef:

En als het meezit komt ook F1 weer terug voor het seizoen 2025, daar is men bij Ziggo heb ik van de week gelezen ook weer mee bezig....

De benchmark is door ViaPlay gezet. Dus grote kans dat Ziggo voor die rechten, minimaal net zoveel als ViaPlay nu moet betalen. Maar het zou mij ook niets verbazen, dat F1 dan nog meer geld vraagt ( o.a. inflatie 😫 ).

En wie moet dat extreem hoge bedrag dan gaan ophoesten ??

Ps. Ik blijft bij F1-tv-Pro.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 18059Posts
  • 754Oplossingen
  • 6136Likes

Prima al deze reacties maar nergens anders waar in korte tijd twee keer reclame van Ziggo in de bus is verschenen ?

Naast de F1 willen ze samen met de andere providers ook nog de voetbal rechten kopen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic