1
Vraag
2
Reageer en help mee
RoWi.

Level 20
  • 17773Posts
  • 749Oplossingen
  • 6003Likes

Is Ziggo wel landelijk dekkend?

Als ik goed op de hoogte ben levert Ziggo niet in de provincie Zeeland.

Klopt de claim landelijk dan wel die in de folder staat die ik gisteren ontving.

Er staat Ziggo heeft als eerste landelijk 1 Gb/s.

Nu weet ik dat dit bij de andere netwerken inderdaad nog niet zover is.

In eerste instantie dacht ik meteen al wat een onzin maar het gaat niet om als eerste 1Gb maar om landelijk, dat kan kloppen als we de provincie Zeeland niet mee tellen. Ziggo kan op dit moment wel de meeste huisaansluitingen hebben waar ze 1 Gb/s kunnen aanbieden.

Het is een leuk foldertje gebracht als een plaatselijke krant dus ook speciaal gericht op onze woonplaats met een foto van de lokale winkel.

Maar ik vraag mij af ben je wel landelijk als er niet in alle provincies wordt geleverd?

35 Reacties 35
Steefb

Level 20
  • 15269Posts
  • 2920Oplossingen
  • 6834Likes

Ziggo is niet overal, vandaar ook de postcodecheck.

Postcodecheck internet | Snel internet thuis | Ziggo

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 17773Posts
  • 749Oplossingen
  • 6003Likes

@Steefb dat is mij uiteraard bekend elke provider heeft een postcode check.

Het gaat erom kan Ziggo in hun reclame uitingen wel echt de term Landelijk gebruiken? 

wewanl

Level 16
  • 2208Posts
  • 21Oplossingen
  • 803Likes

Misschien neemt Ziggo binnenkort het coaxnetwerk over van Delta Netwerk? 

Ik zou er niet van opkijken nu Delta Netwerk en T Mobile intens gaan samenwerken en elkaars aanbieders toelaten op de glasvezel. 

Pasi

Level 18
  • 8820Posts
  • 470Oplossingen
  • 4870Likes

@RoWi.  schreef:

...

Het gaat erom kan Ziggo in hun reclame uitingen wel echt de term Landelijk gebruiken?  

'Landelijk' kan volgens mij ook betekenen, dat e.e.a. niet beperkt is tot een bepaalde regio.

Maar zoals overal in de reclame, moet men niet denken wat er staat ( want dan krijgt men sprookjes voorgehouden ), maar moet men de woorden lezen en dan staat er vaak heel wat anders.

Reclame maken is niet alleen iets heel mooi laten zien, maar vooral ook dusdanig slim benoemen, waardoor e.e.a. op het eerste gezicht heel anders lijkt, dan wanneer men de plaatjes en de tekst wat kritischer bekijkt en leest.

Steefb

Level 20
  • 15269Posts
  • 2920Oplossingen
  • 6834Likes

In reclame is het niet ongebruikelijk dat begrippen wat 'opgerekt' worden.

AoxoMoxoA

Level 17
T.E.A.M.
  • 3615Posts
  • 80Oplossingen
  • 2581Likes

Tsja, marketing...

Landelijk is te lezen als overal waar Ziggo in Nederland internetdiensten aanbiedt, dan is 1 Gb/s leverbaar, maar dan alleen voor downstream natuurlijk.

Ofwel Ziggo kent geen plaatselijke uitzonderingen meer op de plaatsen waar ze aanwezig zijn.

MR_CHIP

Level 19
  • 10639Posts
  • 123Oplossingen
  • 3735Likes

ik heb hier een geval gelezen waarbij iets van 600Mbps de max was omdat de coax door de gemeente werd onderhouden

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 17773Posts
  • 749Oplossingen
  • 6003Likes

Klopt. Daar is Ziggo alleen de provider.

Uiteraard las ik tussen alle mooie termen door, wat mij dus vooral opviel dat Ziggo de eerste was die landelijk 1 Gb kon bieden dat zette mij aan het denken wanneer ben je echt landelijk dekkend.

Ze moeten ergens 4 a4 pagina's mee vullen.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 4981Posts
  • 187Oplossingen
  • 2944Likes

Ze moeten iets nieuws en unieks bedenken omdat ze de hoogste download snelheid niet meer kunnen gebruiken. Die is nu 2 Gbit bij een andere aanbieder.

Goedkoopste, meeste HD/4k zenders gaat ook niet.

Landelijk klinkt mooi. Als dat echt zo is dan hoef je ook geen postcode check te doen.

Ik weet verschillende plaatsen waar Ziggo een paar jaar geleden spontaan stopte met hun activiteit en je gewoon naar een andere aanbieder gestuurd werd. Die plaatsen zullen er ook hartelijk om lachen. "Hier mooi nie meer" zullen ze daar denken.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22629Posts
  • 1018Oplossingen
  • 7105Likes

@Steefb  geeft hier al goede reactie in zijn bericht

Ziggo werkt wel in Zeeland samen met Delta en de Wifi hot Spots om toch voor te zorgen dat men daar van Internet gebruik kan maken, maar dit heeft niks met fusie etc te maken, alleen samenwerking.

MR_CHIP

Level 19
  • 10639Posts
  • 123Oplossingen
  • 3735Likes

@Dave! dat werkt ook echt lekker , er.loopt hier een topic al 2 jaar lang

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22629Posts
  • 1018Oplossingen
  • 7105Likes

@wewanl  schreef:

Misschien neemt Ziggo binnenkort het coaxnetwerk over van Delta Netwerk? 

Ik zou er niet van opkijken nu Delta Netwerk en T Mobile intens gaan samenwerken en elkaars aanbieders toelaten op de glasvezel. 

T-Mobile en Delta Fiber zijn al een samenwerking aangegaan zie Delta Fiber en T-Mobile gaan diensten leveren via elkaars netwerken 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22629Posts
  • 1018Oplossingen
  • 7105Likes

@MR_CHIP  die samenwerking zal binnenkort wel stoppen als T-Mobile en Delta Fiber samenwerken, dan kunnen ze stoppen met aanbieden. Ik ben nog nooit in Zeeland geweest, wel op vakantie maar nog nooit met een mobiel, voor mijn tijd toen we nog de oude Nokia met Snake hadden 5110 😂

Maar men moet concureren en ik zie dat Delta in de Kop van Noord Holland flink naar onze kant op aan het gaan is, maar wij hebben al Reg Fiber aansluiting glasvezel maar maak ik geen gebruik van. Gemeente Dijk en Waard waar Langedijk en Heerhugowaard onder vallen gaan Delta niet toelaten tot glasvezel netwerk want we hebben al keuzes genoeg.

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 17773Posts
  • 749Oplossingen
  • 6003Likes

@Dave! De gemeente heeft niet altijd iets te zeggen over wie ruimte huurt op het glasvezelnetwerk dat bepaalt de beheerder dus KPN Netwerk in het geval van de door Reggefiber uitgerolde gebieden. Als Deltafiber hun eigen vezel netwerk in Dijk en Waard wil uitrollen kan dat ook niet worden tegengehouden hooguit enorm hoge legeskosten.

De reactie van Steefb beantwoord niet of Ziggo wel of niet landelijk is en wanneer kan een bedrijf dat gebruiken. 

Uiteraard moeten we door alle mooie marketing termen heen lezen.

Maar met de letterlijke tekst " Dat we de eerste zijn met landelijk zo'n snelheid is waanzinnig natuurlijk" dan wordt landelijk enigszins ruim geïnterpreteerd, uiteraard niks mis mee.

Ps via de wifi spots die ook door Telenet klanten in theorie kan worden gebruikt is geen Gigabit haalbaar kortom dat telt niet mee.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 22629Posts
  • 1018Oplossingen
  • 7105Likes

Helemaal duidelijk @RoWi.  😉 thnx 

PJD_

Level 10
  • 414Posts
  • 6Oplossingen
  • 328Likes

1 ding is eigenlijk zeker, we hebben 4 grote(re) netwerken.

Delta/Caiway

T-Mobile

KPN

Ziggo

En 1 van die 4 moet het loodje leggen om de andere drie rendabel te laten zijn, welke gaat het worden?

Of ze moeten de buit verdelen en niet in elkaars gebieden gaan zitten, en 2 zijn er druk mee bezig om dat wel te doen, maar landelijk dekkend is en word er geen 1 van die 4.

wewanl

Level 16
  • 2208Posts
  • 21Oplossingen
  • 803Likes

Delta/Caiway en T-Mobile zijn onlangs een intensieve samenwerking aangegaan dus ik verwacht dat ze gaan samensmelten tot één netwerk in de toekomst.

DELTA Fiber en T-Mobile stellen netwerken volledig voor elkaar open

Dan zijn er nog maar drie netwerken over in Nederland, waarvan Ziggo de enige is met een verouderde verbinding naar het huis. 

RoWi.
Topicstarter
Level 20
  • 17773Posts
  • 749Oplossingen
  • 6003Likes

@wewanl de netwerken worden gebruikt door de providers dat zegt verder helemaal niks. Het is voor Tmobile de provider makkelijker om ruimte bij Deltafiber in te huren. Reken maar dat Tmobile daar goed voor betaald, net zo goed dat Tmobile aan KPN betaald om via hun netwerk te leveren. En Delta en Caiway zullen huur moeten betalen aan Dutch Open Fiber.

Tmobile heeft zelf helemaal geen netwerk. Het netwerk is van Dutch Open Fiber dat samenwerken wordt mooier gebracht dan dat het in werkelijkheid is. De kans bestaat wel dat de investeerders achter Dutch open Fiber het netwerk verkoopt, dan moet Tmobile de provider huur betalen aan een nieuwe eigenaar.

Het scheelt beide netwerkbeheerders onnodig graaf werk het is wat dat betreft pure kosten besparing. Maar nogmaals de providers staan in principe los van de netwerk beheerders. 

Tjeerd85

Level 12
  • 700Posts
  • 63Oplossingen
  • 375Likes

Tjeerd85_0-1684443310863.png
dit gaat om de kabel-tv aanbieders, volgens mij is het bij een groot deel hiervan het geval. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic