1
Vraag
2
Reacties
rjndebruyn

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is Ziggo een groen bedrijf of niet??

Hallo Mede forummers!! Mijn vraag ik af wat er allemaal gaande is bij Ziggo, eerst alle TV zenders Analoog er uit getrokken met als gevolg dat er enorm veel (goed werkende) TVs worden afgestort die niet meer signaal kunnen ontvangen. Nu afgelopen 7 December is de SD NPO 1,2 en 3 er uitgehaald met als gevolg dat er wederom veel goed werkende decoders en TVs welke vaak bij ouderen of op slaapkamers stonden nu ook naar de stort kunnen. Waarom is deze grappen, dit lijkt eerder een afspraak tussen Ziggo en TV leveranciers om die "oude meuk" maar eens op te ruimen. Echt een "groen beleid is dit niet. En erge is nog steeds dat de kanalen nu een textbericht staan dat ze zijn komen te vervallen, dit kost net zoveel bandbreedte en kan je net zo goed de NPO kanalen er weer op zetten. Daarnaast zijn er vele Commerciele en buitenlandse kanalen nog steeds in SD formaat. bij ons is de goede ouder PVR recoder "Geforceerd NPO" onklaar gemaakt.. netjes?? Ja, uiteraard kan je tegen een huurprijs een nieuwe recorder aanschaffen bij Ziggo, maar helaas... Misschien geen Ziggo?? Is niet echt een groene actie.. Toevallig werk ik bij een Recycling bedrijf en sinds deze actie zie je bulten van deze apparaten afgedankt worden..

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @rjndebruyn! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst. Leuk dat je ons hier hebt weten te vinden 🙂

Zoals @anoniemforum al aangaf vinden er enkele veranderingen plaats om ruimte vrij te maken in ons netwerk. Neem bijvoorbeeld het uitschakelen van de analoge radio en het omzetten van de MPEG-2-SD zenders naar MPEG-4. Die ruimte is nodig om te innoveren en in de toekomst een betere, snellere en mooiere dienstverlening te kunnen garanderen.

 

Naast dit alles doet (Vodafone)Ziggo mee aan vele (groene) acties die betrekking hebben op het klimaat. Ik kan hier ontzettend veel over vertellen, maar het is makkelijker om even een tweetal pagina's te linken. Neem gerust een een kijkje op deze pagina van VodafoneZiggo over o.a. het milieu en de samenleving en deze pagina over een klimaatneutraal Ziggo. 

Bekijk in context

3 Reacties 3
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

op tv’s die geen hdmi hebben kun je vaak wel een humax via scart aansluiten 

 

ziggo heeft de sd zenders uitgeschakeld om ruimte te maken voor meer hd zenders etc

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @rjndebruyn! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst. Leuk dat je ons hier hebt weten te vinden 🙂

Zoals @anoniemforum al aangaf vinden er enkele veranderingen plaats om ruimte vrij te maken in ons netwerk. Neem bijvoorbeeld het uitschakelen van de analoge radio en het omzetten van de MPEG-2-SD zenders naar MPEG-4. Die ruimte is nodig om te innoveren en in de toekomst een betere, snellere en mooiere dienstverlening te kunnen garanderen.

 

Naast dit alles doet (Vodafone)Ziggo mee aan vele (groene) acties die betrekking hebben op het klimaat. Ik kan hier ontzettend veel over vertellen, maar het is makkelijker om even een tweetal pagina's te linken. Neem gerust een een kijkje op deze pagina van VodafoneZiggo over o.a. het milieu en de samenleving en deze pagina over een klimaatneutraal Ziggo. 

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Ziggo heeft als fZiggo, jaren geleden +/- 10 jaar geleden al aangekondigd dat digitaal standaard werd, dat analoge kabel hierbij een gratis extra dienst werd. Hierdoor kon Ziggo op elke moment direct alles digitaal maken zonder analoge kabel.

 

Dit is dus niet iets dat opeens is en van de laatste drie jaar. 

 

 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic