Vraag
Reacties
Oplossing
AJNL1
Level 2

Is Next mini eigenlijk wel zo zuinig?

Ik sta op het punt om de Mediabox Next om te wisselen naar de Mini. Maar....is het werkelijk zo zuinig? Als ik goed begrijp, wat ik online lees, dan is het verbruik hoger in de ECO-modus: 0,5 Watt tegenover 0,34 bij de Next. Is dit juist? M.a.w. klopt het dat je bij de Next Mini in de stand-by stand meer stroom kwijt bent? En de meesten van ons hebben de TV langer uit (op stand-by neem ik aan) dan aan staan. 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Het verschil tussen 0,5 Watt van de Mini tegenover 0,34 bij de Next is natuurlijk minimaal, zal hoogstens enkele dubbeltjes per jaar zijn.

Energieverbruik en stand-by | Klantenservice | Ziggo

Steefb_1-1690725022682.png

Steefb_0-1690724988689.png

Bekijk in context

17 Reacties 17
Steefb
Level 20

Het verschil tussen 0,5 Watt van de Mini tegenover 0,34 bij de Next is natuurlijk minimaal, zal hoogstens enkele dubbeltjes per jaar zijn.

Energieverbruik en stand-by | Klantenservice | Ziggo

Steefb_1-1690725022682.png

Steefb_0-1690724988689.png

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

het omruilen van een next naar een next mini en andersom is helaas niet mogelijk,

wel kun je voor 4 euro per maand een extra next mini huren

Pineapple
Level 16

Het is niet mogelijk om de Mediabox Next om te ruilen voor een Mediabox Next Mini of andersom. 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@AJNL1 

De Media Box Next Kan NIET omgeruild worden voor een Mini.

0 Kudos
Pineapple
Level 16

@Dave  schreef:

De Media Box Next mag wel omgeruild worden voor een Mini maar niet andersom.

@AJNL1  let bij het ruilen wel, de Mini kan je geen extra apparaten aansluiten, zoals Optische audiokabel en de mini scart en Coax. De Mini werkt met je Modem en als die uitvalt, is je TV ook uit.

Kijk even goed wat je wilt en niet wilt. Voor je een beslissing maakt.

Dit is niet juist. In beide gevallen niet. Het is niet mogelijk om de Mediabox Next om te ruilen voor een Mediabox Next Mini of andersom. 

Dave
Level 20
T.E.A.M.

De Ziggo Medewerker zal de beslissing maken. We merken het wel hier.

@Pineapple  en @MR_CHIP  als ik hier al zeg een medewerker zal de beslissing maken, hoef je niet in te peperen, kan ook normaal.

Heb me bericht gecorrigeerd en de rest wachten we af, zou fijn zijn als men ook berichten even corrigeert dan.

MR_CHIP
Level 19

@Dave 

1690529814402.png

0 Kudos
Pineapple
Level 16

Het is niet mogelijk. 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@MR_CHIP  schreef:

@Dave 

1690529814402.png

Wie zegt dat dit geen andere situatie is, leuk screenshots te plakken, zet er dan even een link bij, kunnen we meteen mee kijken.

MR_CHIP
Level 19

het was niet verkeerd bedoeld

Bert
Level 21
T.E.A.M.
wewanl
Level 17

Je kon voorheen de Next omruilen voor de mini, maar op dit moment heeft Ziggo dit geblokkeerd. 

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Dank je @Bert  😉

@MR_CHIP  geen probleem alleen jammer dat als je iets hersteld, dat een ander het niet doet, maar @Pineapple  heeft zijn duidelijke punt.

0 Kudos
AJNL1
Level 2
Topicstarter

Mijn contract loopt af en in mijn nieuwe contract stap ik over naar de mini.

AJNL1
Level 2
Topicstarter

Wel als je contract afloopt en zonder automatisch verlenging nieuwe afspraken maakt.

AJNL1
Level 2
Topicstarter

Ik zou het zeer op prijs stellen als alleen gereageerd wordt op mijn bericht. Ik stap binnen Ziggo over naar een nieuw abonnement en ga wel degelijk van Next naar Mini. Sowieso dank voor alle goedbedoelde reacties en adviezen. Dat omwisselen niet mogelijk kan dus in mijn geval wél.

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

Volgens mijn is het bij verlangen ook niet mogelijk om de next om te ruilen voor een next mini dus behoud je bij verlengen de next,

wel kun je het contract opzeggen en een nieuwe abonnement afsluiten met de next mini houd daarbij wel rekening dat je de e-mailadressen en opnames kwijt raakt