1
Vraag
2
Reacties
Sparker

Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Is Next Mini zoals Next mediabox?

Ik wil graag weten of ik mijn twee Mediabox Next kan vervangen met Next Mini. Ik wil eigenlijk hetzelfde functie met pauzeren, terug en vooruit spoelen van Live TV. Met Ziggo Go app in de logeerkamer kan je ads niet overslaan als je kiest voor Play from Start, dat kan wel met Mediabox Next!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met de Ziggo Go app kan je ook reclame overslaan althans doorspoelen. Daar zit echt geen verschil in, enkele commerciële kanalen staan dit niet toe, dan kan dit ook niet met een Next of Next Mini. 

 

Omdat het hier gaat om een tweede Next, ja die zou u moeten kunnen ruilen voor een Mini variant.

 

Bekijk in context

17 Reacties 17
tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

Next mini kan je tot 2 dagen terug kijken. Live pauzeren. Als je gepauzeerd heb kun je idd doorspoelen. Alleen als je hem als hoofdbox wil vervalt opnemen. Next mini alleen in tv start of als extra box 4 euro per maand. Hij werkt niet met coax maar wifi of utp. Verder werkt hij het zelfde als de next zonder opnemen

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Al deze functies zijn afhankelijk van je abonnement, niet van de next of mini, die zijn gelijk in functionaliteit.

De mini heeft nog wel een bug waardoor je maar een paar minuten kunt pauzeren.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@Steefb next mini word niet gegeven in compleet dus als deze als hoofdbox komt dan kan je niet opnemen. Als je next als hoofdbox houd en de next mini als extra ja dan kun je met de mini opnemen.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

Je kan ook een tweede Next Mini bestellen en de gewone Next  niet gebruiken en in de kast leggen. Kost je dan wel € 4 extra p.m. als je dat het waard is. 
Het voordeel is dat je coax alleen voor je modem nodig hebt. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@tjhslangen  schreef:

@Steefb next mini word niet gegeven in compleet dus als deze als hoofdbox komt dan kan je niet opnemen. Als je next als hoofdbox houd en de next mini als extra ja dan kun je met de mini opnemen.


Daarom schreef ik al ''Al deze functies zijn afhankelijk van je abonnement''.

 

Dat nu de mini alleen in start wordt gegeven als hoofdbox, ach wie weet wat de toekomst doet.

 

 

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met de Ziggo Go app kan je ook reclame overslaan althans doorspoelen. Daar zit echt geen verschil in, enkele commerciële kanalen staan dit niet toe, dan kan dit ook niet met een Next of Next Mini. 

 

Omdat het hier gaat om een tweede Next, ja die zou u moeten kunnen ruilen voor een Mini variant.

 

Sparker
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Thanks, dan lijkt het me verstandig beneden de gewone Mediabox Next te behouden en de 2de Mediabox Next op de slaapkamer te vervangen met Mini.

 

Ik maak op de slaapkamer meer gebruik van pauzeren, terug en vooruit (voorbij ads) spoelen. Maar als dat bug van pauzeren niet langer als een paar minuten er nog is dan ga ik wachten, want ik doe soms pauzeren, douchen en dan verder kijken!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Sparker dit topic gaat toch over een derde TV? Of lees ik ergens overheen. Is het de bedoeling de Mini ook op de logeerkamer in te zetten, ik mis nu even de logica om de Next te ruilen voor een Mini variant.

Sparker
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Wat is onduidelijk aan "Ik wil graag weten of ik mijn twee Mediabox Next kan vervangen met Next Mini"?

 

Yes, in de logeerkamer heb ik geen Next box, daar heb ik Google TV chromecast met Ziggo Go app. Dat wil ik ook wel op mijn slaapkamer, maar als ik niet voorbij de ads mag doorspoelen, dan weer niet.

 

Ik wil alleen de Mini (op mijn slaapkamer) als hetzelfde functies aanwezig zijn als de Mediabox Next. Ik begrijp dat dit wel zo is als ik een Mediabox Next heeft als hoofdbox (voor opnames). 

 

Dus het lijkt op het volgende:

 

Beneden: Mediabox Next (voor lokale opnames?)

Slaapkamer: Next Mini (voor vooruit/achteruit spoelen/pauzeren langer dan een paar minuten)

Logeerkamer: Ziggo Go app

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

zo is het iets duidelijker. Maar nogmaals u kunt in de app hetzelfde als met de Mediabox wat betreft doorspoelen en pauzeren. 

 Uw opnames zijn niet lokaal die staan in de cloud daar kunt u ook via de app bij.

Sparker
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

Eerder in deze topic heeft iemand gezegd dat 1 "hoofd" Mediabox Next nodig is voor opnames, de rest mag via de app de opnames benaderen. Of is dat toch niet zo?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat is in theorie niet zo, maar de abonnementsvormen zijn zo dat een extra mini alleen geleverd wordt met de gewone next als hoofdbox.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Next wordt standaard geleverd bij TV Compleet en TV Max daar is cloud opname bij mogelijk. Dus echt nodig is betrekkelijk bij deze twee abonnementen kan de Mini enkel als Extra box worden aangevraagd. 

 

Wat betreft mijn eerdere opmerking.

Ik zag de noodzaak niet voor het ruilen niet of het moet het kleinere formaat zijn, ik dacht dat deze Mini als derde box was bedoeld.

 

Maar goed zoals geschreven een tweede Next zou gewisseld moeten kunnen worden voor een Mini.

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@Steefb extra Next mini krijg je ook als mxl als hoofdbox heb

Sparker
Topicstarter
Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 10Likes

In mijn factuur heb ik "Zakelijk Internet Giga en TV Complete Next" en daarbij betaal ik €5 per maand voor de Extra Mediabox Next, dat valt af, vanwege al aangemeld retour daarvan.

 

Mijn (tot nu toe kort) ervaring met de app is "moet nog wennen" vannacht kreeg ik geen TV gids en TV kanalen (steeds maar laden) toen kwam er een foutmelding van "Oops er geen iets mis, probeer het later nog eens" na het tanden poetsen nogmaals geprobeerd en toen ging alles wel laden. Dat had ik ook meegemaakt in het begin met de logeerkamer Ziggo Go TV app maar toen heb ik steeds de app uit en weer aan gedaan (lang drukken op "back" wordt er gevraagd of de app afgesloten moet). 

 

Ik kijk graag het NOS Journaal 's ochtends, hopelijk wordt dat geen frustrerende taak, ik merk het wel!

 

Is de Mini goedkoper dan Extra Mediabox?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De Mini is zover ik weet de enige extra Mediabox die Ziggo nu levert a € 4,00 per maand zakelijk, kan de prijs anders zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic