MartijnNuijs!

Stamgast
  • 185Posts
  • 0Oplossingen
  • 64Likes

Irritante ondertiteling

Prima leuke serie dat City on the Hill bij Movies en Series, maar wat een zwaar irritante ondertitels (witte letters met zwarte achtergrond).. graag fix aub! 

Uitgelicht
Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 2027Reacties
  • 198Oplossingen
  • 367Likes

Hoi @MartijnNuijs!

Dat is wel heel jammer ja 😞 Ik heb het even nagevraagd en doorgegeven en ze gaan hier naar kijken. Zodat ze dit kunnen oplossen. 

10 Reacties 10
wewanl

Gedreven Raadgever
  • 851Posts
  • 8Oplossingen
  • 241Likes

Helaas zwabbert Ziggo al jaren met het lettertype van de ondertiteling bij Movies en series. Bij de ene serie is het zus, bij de andere weer zo. Hierdoor ontstaat er regelmatig een storend verschil in leesbaarheid. 
Hier heeft Ziggo nog nooit iets aan gedaan. 

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 2027Posts
  • 198Oplossingen
  • 367Likes

Hoi @MartijnNuijs!

Dat is wel heel jammer ja 😞 Ik heb het even nagevraagd en doorgegeven en ze gaan hier naar kijken. Zodat ze dit kunnen oplossen. 

Eleshar

Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Zelfde probleem doet zich voor bij de serie Yellowjackets. 

Op de Mediabox XL ondertitels met zwarte balk erachter. 

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1607Posts
  • 188Oplossingen
  • 471Likes

Bedankt voor jouw melding, @Eleshar
Ik heb hier getest, maar kan geen zwart balk achter de ondertiteling ontdekken. Ervaar je dit nog steeds? 
Zo ja, wanneer ervaar je dit en kun je hier eens een foto van sturen?

Eleshar

Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Blackbar.jpg

@Jiri Bij deze.

Zwarte balk achter de ondertitels bij het kijken van Yellowjackets via Movies en Series op de Mediabox XL.

wewanl

Gedreven Raadgever
  • 851Posts
  • 8Oplossingen
  • 241Likes

Behalve de zwarte achtergrond is de plaatsing vaak ook belachelijk. Zo op de grens tussen onderbalk en beeldinhoud. Plaats het netjes in het beeld zoals in de bioscoop als het beeld wijder is dan 16:9 ziet het er niet uit. Dit speelt trouwens ook bij veel streaming diensten. Er is te totaal geen aandacht voor. 

borry52
Expert
Expert
  • 1108Posts
  • 16Oplossingen
  • 338Likes

Dat is ook met andere series bij mij op de mediabox Next in movies&series b.v. Outlander en Blood&Treasure.

Met Ziggo-Go is dit niet, daar zijn de ondertitels normaal.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1713Posts
  • 197Oplossingen
  • 516Likes

Goedemiddag @Eleshar en @borry52, helaas is het een bekende issue. De oplossing wordt gezocht, hier kan wat tijd over heen gaan. 

Eleshar

Stamgast
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor de info!

AlexHelpt
Expert
Expert
  • 1392Posts
  • 234Oplossingen
  • 564Likes

@wewanl  schreef:

Behalve de zwarte achtergrond is de plaatsing vaak ook belachelijk. Zo op de grens tussen onderbalk en beeldinhoud. Plaats het netjes in het beeld zoals in de bioscoop als het beeld wijder is dan 16:9 ziet het er niet uit. Dit speelt trouwens ook bij veel streaming diensten. Er is te totaal geen aandacht voor. 

Smaken verschillen; ik heb de ondertiteling het liefst zo laag mogelijk (dus eventueel een regel op het beeld en een regel eronder, op de zwarte balk) 🙂 Plaatsing zelf in kunnen stellen zou nog fijner zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Alles over de Next Mini

Hier ontdek je alles over de Next Mini. Voor jou hebben we alle onderwerpen op een rijtje gezet, van stembesturing tot aan het stroomverbruik. De afstandsbediening met Voice Control Hoe maak je handig...

Geplaatst in Tips van Ziggo