1
Vraag
2
Reacties
pietervdgraaf

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Irdeto CI+-module defect?

Ik heb 2 CI+-modules en 2 Ziggo-Smartcards. Beide Smartcards werken in twee televisies goed in één CI+-module en beide Smartcards werken niet in de andere CI+-module.  Betekent dit de tweede CI+-module defect is of zijn nog andere oorzaken mogelijk? Alvast bedankt.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Daar lijkt het nu sterk op.

Heb je de mogelijke defecte module ook in de andere TV geprobeerd en goed erin gedrukt?

Bekijk in context

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@pietervdgraaf je kan inderdaad wel elders een module kopen, maar het voordeel van het huren is wel dat je altijd terug kan als er wat mis is. Maar als je een heel goedkope module kan vinden/overnemen, dan is dat natuurlijk prima. Let er wel op dat je de juiste module koopt voor fZiggo gebied.

@AlexHelpt ik zie die reactie vaker en zal eens een moderator vragen of smartcard en module inderdaad aan elkaar gekoppeld zijn in fUPC gebied. Ik dacht van niet, maar ben door alle tegenstrijdige berichten wel gaan twijfelen. @Mariska kan jij daar antwoord op geven? 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Daar lijkt het nu sterk op.

Heb je de mogelijke defecte module ook in de andere TV geprobeerd en goed erin gedrukt?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Anders een nieuwe module aanvragen bij Ziggo, maar let op; daar zit dan ook weer een nieuwe smartcard bij, en de (als ie defect is) module, moet dan samen met een smartcard terug naar Ziggo. 

pietervdgraaf
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
  1. Dank voor jullie reacties.
  2. Ik heb 2 vrijwel identieke Samsung tv’s uit 2011, 2 identieke Irdeto CI+-modules en 2 Ziggo Smartcards.
  3. In beide tv’s werken beide Smartcards goed met één van de twee  CI+-modules.
  4. In beide tv’s werken beide Smartcards niet met de andere CI+-module (ook na goed aandrukkken van de module).
  5. Moet een CI+-module zijn aangemeld bij Ziggo of kun je deze gewoon overnemen van een particulier of nieuw aanschaffen bij Amazon?
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes

Een Irdeto CI+-module kan ook prima elders worden aangeschaft, als decoder voor een werkende Irdeto smartcard (fZiggo). Voor Nagravision (fUPC) geldt dat de smartcard en CI+-module aan elkaar gekoppeld zijn dacht ik.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@pietervdgraaf je kan inderdaad wel elders een module kopen, maar het voordeel van het huren is wel dat je altijd terug kan als er wat mis is. Maar als je een heel goedkope module kan vinden/overnemen, dan is dat natuurlijk prima. Let er wel op dat je de juiste module koopt voor fZiggo gebied.

@AlexHelpt ik zie die reactie vaker en zal eens een moderator vragen of smartcard en module inderdaad aan elkaar gekoppeld zijn in fUPC gebied. Ik dacht van niet, maar ben door alle tegenstrijdige berichten wel gaan twijfelen. @Mariska kan jij daar antwoord op geven? 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Geen @Mariska maar wel antwoord, @Willem-A1 & @AlexHelpt  😉

In het geval van bovenstaande situatie, kun je in fUPC gebied een smartcard wel aansluiten op een andere module. Dit werkt en is geen probleem. 

Wel is het zo dat deze situatie nooit voorkomt in fUPC gebied omdat de CI+ modules altijd vanuit ons verkregen zijn. Wij zijn dan ook verantwoordelijk, stel deze moet vervangen worden. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Jiri 


Dank! Jammer dat ik Mariska weer misloop, maar dat verwerk ik wel weer... 😊

Maar ook bedankt voor je antwoord! Het is dus toch wat ik al dacht: Geen koppeling tussen module en smartcard. Maar ik geef ook altijd al aan dat je daar, voor mij nu ook hier, in het achtergebleven fUPC gebied die smartcards toch nergens anders in kan gebruiken. Ik heb het nog weleens geprobeerd in de Rabo scanner, maar kon er niet eens mee betalen... En toen liep mijn wekker af... 😉

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Niet getreurd en geen verdriet @Willem-A1 😛 Ik kom toch nog even langs om je (alvast) een fijn weekend te wensen! 😄 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag Mariska,

hetzelfde! en bedankt. Plaats verder niks want ben weer geveld door een longontsteking. En morgen toch ook maar laten testen... 

Groetjes. 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Dat klinkt niet goed @Willem-A1, veel beterschap en rustig aan! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic