Goedemorgen,
sinds gisteren heeft de mediabox next geen internet meer.
er brand een rood tekentje met pijltjes voorop de box omdat prachtig weer te geven.
De box is al meerdere malen uitgezet, kabeltjes goed vastgezet, zelfs de - knop en aan/uit knop 10 secondes ingedrukt voor een reset.
maar het helpt niet. De connectbox geeft niets raars aan.
heeft iemand nog tips voor mij?
groetjes,
Crysta
Opgelost! Ga naar oplossing.
Waarschijnlijk heb je een DHCP probleem in je eigen netwerk.
Dit wil zeggen dat er dan meerdere apparaten zijn die IP adressen uitdelen aan aangesloten apparatuur.
Stappenplan:
Werkt alles dan weer is er een conflict met ip adressen geweest.
Mogelijk heb je nog een extra Router aangesloten voor WiFi in een andere ruimte?
Laat maar eens weten...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Als ik het goed begrijp, is de Next met een netwerkkabel verbonden met de connectbox.
Werken de on demand diensten, zoals movies en series, terugkijken, enz. nog?
Als het modem geen kuren vertoont en het internet goed werkt, zou maar zo de netwerkkabel tussen connectbox en next defect kunnen zijn.
Bij de klantenservice kun je telefonisch of via chat (het chatvenster verschijnt, zodra iemand beschikbaar is) kosteloos een nieuwe kabel aanvragen.
Ook een moderator kan dit voor je doen. Zij komen om de paar dagen langs de topics. Zorg in dat geval er voor dat postcode en huisnummer in je community-profiel staan. (klik op je avatar rechtsboven > instellingen)
Je kunt ook even een andere kabel proberen (mits voorhanden), dan weet je zeker dat het daaraan ligt.
Hi,
bedankt voor de reactie.
net een andere( werkende) internetkabel geprobeerd, maar helaas, geen internet. In demand ed doen het ook niet.
mijn smart tv heeft ook geen internet meer, maar de mobieltjes en pc’s wel.
Erg vreemd. De pc’s zijn ook bekabeld.
ik ga nog even verder goochelen .
bedankt voor het meedenken mss heb je nog meer tips?
groetjes,
Crysta
Haal de stekker van de connectbox voor 1 minuut uit het stopcontact en laat de connectbox daarna opnieuw opstarten. Dit kan 5 minuten of langer duren.
Waarschijnlijk heb je een DHCP probleem in je eigen netwerk.
Dit wil zeggen dat er dan meerdere apparaten zijn die IP adressen uitdelen aan aangesloten apparatuur.
Stappenplan:
Werkt alles dan weer is er een conflict met ip adressen geweest.
Mogelijk heb je nog een extra Router aangesloten voor WiFi in een andere ruimte?
Laat maar eens weten...
Goedemiddag,
Heel erg bedankt voor de oplossing.
Er was een conflict met 1 van de bekabelde pc’s, nu is het weer opgelost.
groetjes,
Crysta
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.