Verwijderd account
Niet van toepassing

Internetradio via Mediabox Next?

Beste lezer,

Kan ik met de Mediabox Next ook Internet radio beluisteren? Dus niet zoveel digitale radiozenders, want daar staan vast niet mijn favoriete internetradiostations bij.

Hartelijk dank alvast en groeten,

Yvonne

48 Reacties 48
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Verwijderd account  schreef:

 

Maar die (aangesloten) optische kabel geeft dus wel een probleem, daarom moet ik hem steeds loskoppelen.


Gezien wat ik zojuist heb gevonden kan de geluidinstelling van de Humax mee spelen mogelijk dat @Willem-A1 daar op basis van de huidige informatie iets mee kan.

 

Op diezelfde afbeelding staat ook de mogelijke reden dat de Denon 'zomaar' aan gaat.

 

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Dit kreeg ik als suggestie van Hi-Fi Klubben: 

"Probeert u de auto-sense eens uit te zetten op de RCDN10.

Deze instelling vind u onder: Setup--algemeen--tv-ingang--'automatisch afspelen'---zet deze UIT. 

Deze staat waarschijnlijk nu aan, wat resulteert in switchen naar de TV bij elk signaaltje wat de TV uitstuurt via optisch. Ik verwacht dat dit het moet oplossen."

Eindelijk een slimmerik. En met optie 2 hierboven begreep ik dat ik op de AB moet switchen van Internet Radio naar Optical in 1. Netflix doet het ook normaal. Ik wil niet te vroeg juichen, maar het lijkt hiermee opgelost. Dat zien we verder vanavond en morgen weer. 

1000 x dank voor jullie geduld, voorlopig.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Succes, vooralsnog. Schroom niet om aan de spreekwoordelijke bel te trekken.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Dank je wel 🙂

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Oeps, wat een berichten. Kon vandaag helaas niet reageren, maar @Verwijderd account een optische verbinding van bron (voor jou Humax 5300c) en receiver (in jou geval Denon) is het best. Je kan dan ook gebruik maken van de Humax als de Tv uit is om radio te luiteren. In feite heb je een heel eenvoudige installatie/situatie. Dat is hier wel anders, met vrij veel apparaten en het gebruik van zowel een stereo set alswel een receiver. 

Ik ken auto sense, maar vervloek dat een beetje. Kan mooi werken als er maar één bron is die signaal uitstuurt, maar zijn dat er 2, en dat gebeurt soms nou eenmaal, krijgen die 2 'ruzie' en word aan één ervan voorrang gegeven, en dat is nou net vaak diegene waarvan jij wilt dat die het niet is. Maar ik ken uiteraard ook niet alle apparaten, weet dus ook niet welke apparaten daar precies over beschikken, en heb daar dus nu ook totaal niet aan gedacht. 

Heb niet alles gelezen want voel me nog niet lekker, maar wil me, gezien de vele berichten ook even niet teveel in de discussie mengen. 

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Dank je wel voor het weer reageren. De optische kabel verbindt de Denon receiver en de TV en niet de TV-Humax. Het probleem lijkt opgelost door het uitzetten van de auto-sense functie in de Denon. Als ik alleen maar op een ander knopje op de AB hoef te drukken bij het overschakelen van Internet Radio naar Optical In of andersom en alles blijft gewoon normaal werken, dan ben ik al blij. Dus voorlopig is mijn probleem hiermee opgelost. Hopelijk knap je gauw weer wat op. Beterschap en groeten, Yvonne

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Nog even: 

als je Internet radio hebt is het ook niet zo heel erg van belang dat je de Humax rechtstreeks aansluit op de Denon. Maar wil je ook radio luiteren via de Humax dan dien je deze middels een optische verbinding aan te sluiten op je Denon. Dan hoeft de Tv nl. niet steeds aan. 

Maar fijn dat het nu voor elkaar lijkt te zijn. Toch mooi dat je HiFi Klubben nog even hebt gebeld. 

Ik duik zo mijn bed in.

Groet,

Willem

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Sorry, dat ik nu nog reageer, ik hoop niet dat je er wakker van wordt. Nee, ik hoef geen radio te luisteren via de Humax. Liever via Internet want er zijn daar zoveel bijzondere stations bij 🙂 die heb je niet bij de digitale zenders van Ziggo. Ik hoop dat je je morgen alweer wat beter voelt. Sterkte. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dank voor de reactie @Verwijderd account 

Nee, niet wakker van geworden hoor. Nog niet de oude, maar iets beter. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic