Verwijderd account
Niet van toepassing

Internetradio via Mediabox Next?

Beste lezer,

Kan ik met de Mediabox Next ook Internet radio beluisteren? Dus niet zoveel digitale radiozenders, want daar staan vast niet mijn favoriete internetradiostations bij.

Hartelijk dank alvast en groeten,

Yvonne

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Dit kreeg ik als suggestie van Hi-Fi Klubben: 

"Probeert u de auto-sense eens uit te zetten op de RCDN10.

Deze instelling vind u onder: Setup--algemeen--tv-ingang--'automatisch afspelen'---zet deze UIT. 

Deze staat waarschijnlijk nu aan, wat resulteert in switchen naar de TV bij elk signaaltje wat de TV uitstuurt via optisch. Ik verwacht dat dit het moet oplossen."

Eindelijk een slimmerik. En met optie 2 hierboven begreep ik dat ik op de AB moet switchen van Internet Radio naar Optical in 1. Netflix doet het ook normaal. Ik wil niet te vroeg juichen, maar het lijkt hiermee opgelost. Dat zien we verder vanavond en morgen weer. 

1000 x dank voor jullie geduld, voorlopig.

Bekijk in context

48 Reacties 48
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Nee, alleen de door ziggo beschikbaar gestelde zenders.

Deze worden niet via het internet aangeleverd maar net zoals bij live tv via de dvb streams.

 

De next is geen media player.

 

Radiozenderoverzicht | Ziggo

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Hartelijk dank, dat vreesde ik al. Ik heb nu een Denon CEOL receiver mét internet radio (en dus heel verrassende stations). Internet radio wil ik graag behouden op één of andere manier. Er komt een monteur en ik hoop dat hij de receiver goed kan aansluiten. 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Voor internetradio op je Denon hoef je toch niets te veranderen?

Dat blijft werken zoals het nu werkt.

Ziggo sluit alleen de FM band. Die kan vervangen worden door de digitale radio van de Next.

 

Gebruik deze stappen om de next op je Denon aan te sluiten.

Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo

 

De monteur kost je nu waarschijnlijk 50 euro en kan niets voor je doen.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Nogmaals hartelijk dank. De Next heb ik wel in huis, stond op de nominatie om teruggestuurd te worden. De monteur van dinsdag kan hem dan meteen aansluiten. De monteur van gisteren zou oorspronkelijk de Next installeren, maar hij kreeg mijn probleem met geluid van TV en overgang naar Netflix voor elkaar. Toen dacht ik dat ik de Next niet meer nodig zou hebben en toen bleek de Denon zijn oorspronkelijke problemen weer te tonen, dus was ik terug bij af. Ik ben er al sinds 28/8 bezig met monteurs die het zouden moeten kunnen fiksen...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Wat voor oorspronkelijke problemen?

 

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

De Denon receiver was gekocht bij en geïnstalleerd door iemand van HiFi Klubben. Hij had alles aangesloten en de TV-opties aangepast. Hij vertrok en ik luisterde via Internet naar een zender. Na een kwartiertje stopte de receiver ermee en in het display zag ik steeds "Ontkoppel signaal". Tja, welk signaal? Daarna veel gemaild en gebeld met HiFi Klubben. Intussen een optische kabel erbij gehaald, geen resultaat. Ook een extra netwerkkabel ertussen gezet, geen verschil. Op een of andere manier (instellingen gewijzigd? welke weet ik niet meer) deed de receiver het wel naar wens, maar toen kreeg ik geen geluid meer bij Netflix. He geluid van het TV-programma bleef maar doorgaan. De monteur van gisteren heeft dat opgelost maar toen ik daarna helemaal blij naar een radiostation wilde luisteren, meldde de receiver weer "Ontkoppel signaal" en hield ermee op. Dan druk ik weer op de knop Internet Radio, maar na 5 minuten of 15 minuten (willekeurig) stopt hij er weer mee. Ik kan de optische kabel eruit halen en dan doet hij het wel continu maar hij streamt dan niet goed. Hij hapert en stopt steeds een paar seconden tot 10 seconden. "Voordeel" is dan dat ik niet steeds op de Internet Radioknop hoef te drukken. Dit is het oorspronkelijke probleem. Ik word hier erg treurig van. Als ik met de Next mediabox geen Amerikaanse internetstations kan ontvangen is die mediabox ook niet de oplossing. Het geluid van de TV én van Netflix hoort via de receiver te gaan, omdat het geluid dan beter is. Sorry, lang verhaal. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Maar @Verwijderd account moet HiFi Klubben dit dan niet oplossen? Dat is zeker niet het minste bedrijf, en Denon is zeker niet het minste merk. Je kan Ziggo dan we bellen, maar die zijn er eigenlijk niet voor deze zaken. Als je een monteur treft die hierin thuis is, heb je geluk, maar ik zou echt HiFi Klubben bellen. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ik ben wel benieuwd welk signaal dan ontkoppeld moet worden, dat is een rare melding, dat zal ik moeten nazoeken, ik ben het met Willem eens dit zal door Denon en de leverancier moeten worden opgelost.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Hi-Fi Klubben was ook de eerste, die ik om hulp vroeg. Veel ging over de e-mail. Toen het geluid van de TV doorliep als ik Netflix aanzette en met een omweg wel geluid bij Netflix kreeg is dezelfde monteur weer komen kijken. Hij is anderhalf uur geweest, heeft met de winkel gebeld voor advies en die zei dat het misschien beter was om een Ziggo Next aan te vragen. Deze installateur wist het verder ook niet meer. Daarom Ziggo gebeld, de Next laten komen en eergisteren is de monteur geweest. Hij heeft het geluid voor TV en Netflix kunnen herstellen, o.a. door het kanaal HDMI3/ARC te kiezen. Maar omdat mijn Denon het weer niet normaal doet vroeg ik Ziggo om weer een monteur met verstand van radio-ontvangst te sturen. Op de lijst met digitale zenders van Ziggo staan geen zenders, die ik leuk vind, alleen de NPO-zenders vind ik goed. Ik ga nu weer contact opnemen met Hi-Fi Klubben.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Zie mijn antwoord aan Willem hierboven. De Denon doet het nu wel normaal, maar alleen omdat ik de optische kabel heb verwijderd. Het is niet normaal om elke dag die kabel eruit te halen voor de radio-ontvangst en weer erin te doen als ik tv wil kijken. Bovendien is er op deze manier niets te zien in het display, zoals welke artiest/song er gespeeld wordt. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dank @Verwijderd account 

maar wat vreemd van die optische kabel. Want deze doet niet meer of minder dan alleen maar het geluid van A naar B voeren. Maar ik denk dat je er absoluut goed aan doet HiFi Klubben te laten komen. Ik kan zo niet precies inschatten wat hier misgaat, en waarom die kabel eruit zou moeten. Maar als ik in je bericht zie hoelang ze laatst bij je bezig zijn geweest, lijkt het ook niet zo eenvoudig te zijn. Ziggo kan hier denk ik ook niet veel mee, want die zijn natuurlijk ook gespecialiseerd in andere apparaten en technieken. 

Wil je even een update plaatsen als je contact hebt gehad met HiFi Klubben en hun reactie hebt? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het lijkt erop dat dit apparaat problemen heeft met een signaal zowel via HDMI en via de optical aansluiting. Is de Denon op HDMI3 ARC  aangesloten, de Next op een ARC poort heeft weinig nut.

 

Het mij nog niet helemaal duidelijk hoe alles is verbonden met de Denon en welk model Ceol ? 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@RoWi. maar optisch is geen elektrische verbinding, kent geen CEC of iets dergelijks dus wat kan een dergelijke verbinding nou uitrichten. Helemaal niks toch...

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Ik weet niet waarop de Denon is aangesloten. De TV loopt wel via de HDMI3/ARC. De Next is niet aangesloten en ga ik waarschijnlijk retour sturen. Het model van de Denon is Network CD Receiver RCD-N10.

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Weet ik ook niet. Het begon er allemaal mee, dat ik geen analoge radio meer kon ontvangen via Ziggo. Volgens de website van Ziggo kon ik dat oplossen door een optische kabel te leggen tussen de Humax 5300 en de receiver, maar dat hielp helemaal niets. Dat was voor mij de reden om een nieuw systeem te kopen. De installateur én de Ziggo monteur hebben die ook laten zitten. 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Verwijderd account 

 

bedoel je nou dat het helemaal niet werkte als de Humax werd aangesloten op je receiver? Want dan kan absoluut wel en wordt veel gedaan. Ik werk zeer veel met de Humax ontvangers en dit kan prima werken. Of doel je op iets anders? Ook de Next kan zo met een optische kabel worden verbonden met je receiver. 

Verwijderd account Topicstarter
Niet van toepassing

Ik kocht die optische kabel begin augustus voor mijn vorige systeem, een Harman Kardon. Volgens de instructie op de Ziggo site heb ik die toen aangesloten, maar ik kreeg geen digitale radio. https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/alles-over-radio/digitale-radio#/met-je-stereo-e...

Het aanbod aan radiozenders via de Next vind ik niet goed genoeg.  

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Willem-A1 

Genoeg, als de firmware van de Denon niet deugt! Wat ik me van dat merk bijna niet kan voorstellen. Voor het signaal in licht wordt omgezet is het toch echt electrisch. Als die optische kabel er echt steeds uit moet klopt of de firmware niet of de aansluit methode of instellingen niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Verwijderd account 

Als je de Next retour stuurt beëindig je automatisch het TV abonnement!!!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic