Ik ben in bezit van een Yamaha RX V4 deze heb ik door middel van een netwerkkabel aangesloten om Internetradio te ontvangen. Ik krijg alle zenders echter om de zoveel tijd valt de verbinding weg. Soms luttele seconden en de ander keer minuten. Dit is niet altijd zo, het gebeurd soms een dag niet en dan weer een paar keer per dag. Wat kan dit zijn en is hier een oplossing voor?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik heb intussen een antwoord ontvangen van Telestar:
Hartelijk dank voor uw melding.
Bedankt voor het wijzen op het probleem.
Onze leverancier werkt intensief samen met de softwarefabrikant om een oplossing te vinden.
Voor zover we weten ligt het probleem niet bij de radio, maar bij de provider.
We houden u op de hoogte.
@ChristiaanB schreef:...
...
Maar ook nu wijzen ze van zich af, naar een andere partij. Wat natuurlijk altijd het makkelijkste is.
Maar waarom zal die provider iets aanpassen ? Iedereen wil tegenwoordig meer informatie en wat is er nu mooier dan, dat je o.a. titel, groep, album en cover kan lezen/zien terwijl het nummer speelt. Dat zal juist dé reden zijn, waarom die provider die informatie in het signaal heeft gezet en waarmee diezelfde 'radio' bouwers ( o.a. TelStar ) nu in nieuwe apparaten die informatie wel tonen.
Natuurlijk is het een probleem in de (ver)oude(rde) software, die nu iets in de data tegenkomt ( b.v. een plaatje ) waarmee het echter niets kan ( weet te ) doen en waarover het geheel dan struikelt.
Een wijze om dit op te lossen zijn 2 streams die de provider gaat uitzenden. 1 met extra informatie ( voor nieuwe apparaten ) en 1 zonder die informatie, met alleen maar muziek data, voor de oudere modellen.
Maar waarom zou die provider dat doen ? Want het is natuurlijk een fout/probleem in de oude software van oudere modellen, waarmee de provider verder helemaal niets van doen heeft.
Of de radio bouwers moeten een software update uitbrengen, zodat oudere apparaten die extra informatie overslaan, terwijl het doorspelen van de muziek gewoon verder gaat. Echter, dat kost hun geld en zo verkopen ze ook minder nieuwe toestellen ( als vervanger voor de oudere nu haperende apparaten ), dus hebben ze daar helemaal geen zin in en wijze ze gemakkelijk de provider als schuldige aan.
Samenvattingen : zolang de radiobouwers geen software update uitbrengen, zolang veranderd er niets. Het blokkeren van de website ( het IP nummer ) waar die extra informatie vandaan komt, lijkt een oplossing te zijn die klanten zelf kunnen doen/proberen, door dat in/op hun router in te stellen.
Dank je wel! Ik wist niet dat er een andere manier was om in te loggen op de modem. Ik heb de url ingevoerd en heb geen buffering meer 😊.
Bedankt , voor dit bericht.
Heb in middels een andere internet radio gekocht , zoals ik al eerder noemde , een Denver .
Deze geeft ( voor als nog ) geen problemen .
Wel heb ik de oude Aura nog , misschien kan ik het wel bij deze proberen. Maar .......... ik ben een leek ,
@Kuwiel schreef:,,.
Wel heb ik de oude Aura nog , misschien kan ik het wel bij deze proberen. Maar .......... ik ben een leek ,
Misschien kan @Sluisie een betere ( = duidelijkere ) foto voor u ( en alle anderen ) plaatsen, zodat u kan zien waar u die instelling kan maken en wat daar ingevuld moet worden.
Ps1. Of misschien kan een TEAM lid een korte ( stap voor stap ) handleiding maken, want er zijn waarschijnlijk veel meer mensen die dit probleem hebben met hun oudere internet-radio's. Daarna die handleiding gelijk aan de kennisbank toevoegen, zodat deze t.z.t. niet tussen alle andere logs verzand en zo onvindbaar wordt.
Ps. Ik heb een Ziggo UBC1318ZG en die is qua menu niet gelijk aan de andere Ziggo Modem/Routers, dus kan ik zelf die handleiding helaas niet maken.
@ChristiaanB schreef:
Let op: Bij provider wordt niet Ziggo bedoeld maar de provider (aanbieder) van de radio streams.
Ik heb een paar dagen geleden automatisch een update gekregen voor mijn dabman i205.
Probleem met uitvallen lijkt opgelost. Alleen geen muziek foto meer . Dus is er gewoon uitgesloopt .
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.