Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Jvdlaan
Level 2

Internetradio valt regelmatig weg (via netwerkkabel)

Ik ben in bezit van een Yamaha RX V4 deze heb ik door middel van een netwerkkabel aangesloten om Internetradio te ontvangen. Ik krijg alle zenders echter om de zoveel tijd valt de verbinding weg. Soms luttele seconden en de ander keer minuten. Dit is niet altijd zo, het gebeurd soms een dag niet en dan weer een paar keer per dag. Wat kan dit zijn en is hier een oplossing voor?

e-mail meldingen
Aan Uit
82 Reacties 82
Havanna
Level 17

Ik luister nu een paar uur op de i400 naar NPO2 maar ik heb nog geen enkele onderbreking gehad.

0 Kudos
Videopionier
Level 10

@Richard D.  schreef:

Ik heb feedback ontvangen van Airable. Zij hebben de support overgenomen voor de Albrecht radio's en verzorgen de streams voor een groot deel van de internet radio's (o.a. ook voor Imperial Dabman)...

....Omdat zij bevestigen dat er aan hun kant niets is gewijzigd en de song info embedded is in de stream (de Albrecht DR 450 toont geen album covers) , kom ik toch weer uit bij Ziggo. Hoe nu verder?

Die jongens van Airable moeten nog veel leren. Dan zullen ze er achter komen dat hun "Magic" chip contact maakt met een coverart service en dat dat die onderbrekingen veroorzaakt. Zie mijn eerdere post over het blokkeren van het ipnr voor die dienst.

Daar is dus niet "Magisch" aan!

Die verbindingen worden geïnitieerd door het verbonden radiostation en dat heb ik niet eerder gezien!

0 Kudos
Richard D.
Level 2

Dat geloof ik graag. Dit is wat er ook in hun antwoord stond...
In a few weeks we taking control of radio models like the Albrecht DR 450.  We currently have no control over these models.  Het service contract is pas op 15 december overgegaan naar ze, dus goede support zal nog even duren.

0 Kudos
Richard D.
Level 2

Interessant. Zal dat ook gaan testen

0 Kudos
Videopionier
Level 10

@Richard D.  schreef:

Interessant. Zal dat ook gaan testen

Als je firewall alleen op url filtert, block dan coverartarchive.org

De DNS queries voor die url zijn nieuw voor mij. Voorheen zag ik alleen die voor musicbrainz.org voorbij komen in de syslog.

Mijn voorlopige analyse is, dat er sinds kort artwork wordt gemaakt met een resolutie die hoger is dan de Dabman verwacht.

De firmware van mijn i205CD is zeker 3 jaar niet bijgewerkt, alleen de database een keer of 2.

Een update van de kant van de fabrikant kan dit probleem eenvoudig verhelpen, maar daar lijken ze niet toe bereid.

Richard D.
Level 2

Dit lijkt te werken! Als ik het filter activeer doen beide radio's het goed. Schakel ik het filter weer uit dan begint de Dabman meteen te haperen. De Albrecht blijft om een of andere reden wel werken. Na inschakelen van het filter werken beide weer perfect. Even een dagje aankijken om het zeker te weten.   

Videopionier
Level 10

@Richard D.  schreef:

Dit lijkt te werken! Als ik het filter activeer doen beide radio's het goed. Schakel ik het filter weer uit dan begint de Dabman meteen te haperen. De Albrecht blijft om een of andere reden wel werken. Na inschakelen van het filter werken beide weer perfect. Even een dagje aankijken om het zeker te weten.   

Hier ook 100% succes. De Albrecht zal waarschijnlijk al een update hebben ontvangen. De oudere zoals die van mij niet.

Er zijn verschillende versies van de Dabman i205CD. Op die van mij zit een extra sticker met opdruk REV.2 . Er zullen dus nog oudere, maar ook nieuwere versies van zijn, met ook verschillende FW versies.

Videopionier
Level 10

@Havanna  schreef:

Ik luister nu een paar uur op de i400 naar NPO2 maar ik heb nog geen enkele onderbreking gehad.

@Havanna  Bedankt voor je bericht, ik lees het net pas.

Goed om te weten dat die verstoring niet alle Dabmans heeft getroffen, kennelijk alleen die modellen waarvan de fabrikant vindt dat die geen update meer nodig hebben. Gelukkig heb ik voor mezelf een oplossing gevonden, zie de berichten aan het eind van dit topic.

0 Kudos
Richard D.
Level 2

Ik heb net feedback ontvangen van Airable nadat ik de workaround van @Videopionier heb doorgegeven. Ben benieuwd of er uiteindelijk iets mee gedaan gaat worden.

We will test it on our side as well.  airable inherited the responsibility to support this platform from Frontier, and were not aware that the device makes 3rd party calls to outside services. We have no control over what the device does outside of the domains we control.

This is a difficult fix for a general user to perform, so this will be causing some major support issues.

We are in the process of moving over the service to airable today.

Videopionier
Level 10

@Richard D.  schreef:

..., and were not aware that the device makes 3rd party calls to outside services. We have no control over what the device does outside of the domains we control ...

Bedankt voor je bericht.

Dit is te lezen op hun website:

Airable now manages the mediaU service that provides Internet Radio and Podcasts for Magic based devices

Ze zijn kennelijk alleen verantwoordelijk voor die MediaU service en hebben dus niet de mogelijkheid om de FW van individuele ontvangers te wijzigen. Het is een bekende policy die fabrikanten toepassen om je weer een nieuw apparaat aan te smeren. Terwijl er niets mis is met het huidige.

Ik verwacht geen oplossing, ook Nedis, die naar verluid de service van die Dabman heeft overgenomen zwijgt in alle talen.

Ze worden nog steeds verkocht!  dus

NIET KOPEN!!!!!

Je koopt een kat in de zak, maar daar kom je pas later achter.

Pasi
Level 19

@Richard D.  schreef:

...

...airable inherited the responsibility to support this platform from Frontier, and were not aware that the device makes 3rd party calls to outside services. We have no control over what the device does outside of the domains we control.

...

Ze maken zich er toch wel erg gemakkelijk van af !

Eerst zeggen dat ze Albrecht hebben overgenomen en direct daarna zeggen dat ze er niet verantwoordelijk zijn, als Albrecht apparatuur verbinding maakt met websites die niet van hun zijn ! Diegene die verantwoordelijk voor Albrecht is, is natuurlijk ook verantwoordelijk voor de firmware erin, die blijkbaar zonder dat ze het weten verbinding maakt en andere websites !

@Videopionier: Inderdaad, de boodschap is, helaas pindakaas ... maar koop u vooral een nieuw apparaat bij ons ...

Ehhh, echt niet !!

0 Kudos
Havanna
Level 17

Blijft de vraag, welk apparaat zou je dan wel kunnen kopen.

Ik denk dat ik, ook omdat het gewoon leuk is, weer eens een raspberry pi ga gebruiken, misschien wel met https://volumio.com/get-started/ of iets dergelijks.

0 Kudos
caesar
Level 17

@Havanna 

Technisat heeft een aantal heel leuke internet radio's, over die radio's heb ik geen negatieve verhalen gelezen.

0 Kudos
Havanna
Level 17

@caesar  Ik denk dat ik eerst de ontwikkelingen af zou wachten.

Gelukkig heeft het voor mij ook geen haast.

0 Kudos
AlexKrycek
Level 2

De workaround van @Videopionier lijkt idd te werken, geen buffering meer gehad op NPO 3FM.
Nu hopen dat men toch een update uitbrengt waarin dit verholpen is of de dienst uit te schakelen is ipv te blocken 🙂

0 Kudos
Havanna
Level 17

MediaU op internet krijg ik niet meer werkend met mijn Dabman. Op android werkt het nog wel en is de app blijkbaar (nog) van Frontier Smart Technologies.

Oftewel, het is een beetje vaag allemaal.

0 Kudos
Havanna
Level 17

Na een reboot van de radio maakte hij contact met airable blijkbaar want nu werkt het wel.

0 Kudos
Sluisie
Level 5

Zou mooi zijn als dit werkt.

Maar…..waar en hoe stel ik dit in op de modem?

ik heb de recenste modem (zwart)

kun je dat ook uitleggen welke stappen je doet?

of klopt dit zo?

Sluisie_0-1737414011930.png

0 Kudos
Richard D.
Level 2

Dit is in principe voldoende. Ik heb in het Ziggo modem geen manier gezien om te filteren op de coverartarchive.org url.  

0 Kudos
Richard D.
Level 2

Ik heb gisteren een reactie ontvangen van Telestar support (Imperial Dabman).

Hun reactie:

Onze leverancier werkt intensief samen met de softwarefabrikant aan een oplossing.
Voor zover wij weten, ligt het probleem niet bij de radio, maar bij de provider van de streams.
Zodra wij te horen krijgen dat het probleem verholpen is zullen we je informeren hierover.

Er wordt blijkbaar toch naar een oplossing gezocht. Wordt vervolgd
0 Kudos