Ik ben in bezit van een Yamaha RX V4 deze heb ik door middel van een netwerkkabel aangesloten om Internetradio te ontvangen. Ik krijg alle zenders echter om de zoveel tijd valt de verbinding weg. Soms luttele seconden en de ander keer minuten. Dit is niet altijd zo, het gebeurd soms een dag niet en dan weer een paar keer per dag. Wat kan dit zijn en is hier een oplossing voor?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@Richard D. schreef:...Voor zover wij weten, ligt het probleem niet bij de radio, maar bij de provider van de streams.
Zodra wij te horen krijgen dat het probleem verholpen is zullen we je informeren hierover.
Er wordt blijkbaar toch naar een oplossing gezocht. Wordt vervolgd
Dat is te hopen, maar dat verwacht ik niet !
Telstart (ver)wijst dus naar de provider van de streams ! Maar waarom zou die provider die extra informatie in de streams verwijderen ? Juist omdat iedereen extra informatie wil, zoals de o.a band en/of artiest en titel. Waarom zou de leverancier van de streams hun product aanpassen, als het eigenlijk ligt aan de verouderde software op de oudere Dabman/Albrecht/.... apparaten ? Want het is te verwachten dat die leverancier die extra informatie juist meestuurt, zodat dat weergeven kan worden op o.a. de nieuwere Dabman's en Albrecht's.
...en volgens mij is het cirkeltje daarmee weer rond...
Ik heb dit ook zo ingesteld maar het weerhoudt mijn Yamaha RX-V6A er niet van om tóch even de muziek te onderbreken 🫤
Vandaag getest en geen enkel probleem meer gehad. De stream van Q music als NPO Radio 2 blijven keurig doorlopen.
de titel en artiest worden tekstueel nog op het display gegeven, maar de albumhoes niet meer. Daar staat nu constant het plaatje van de betreffende zender stream. Morgen verder testen maar het lijkt echt te helpen.
@Razorclaw schreef:Ik heb dit ook zo ingesteld maar het weerhoudt mijn Yamaha RX-V6A er niet van om tóch even de muziek te onderbreken 🫤
Misschien gebruikt de Yamaha een andere dienst voor hun internet radio toegang ( en/of een andere informatie leverancier) waardoor u een ander ip nummer moet blokkeren, om de problemen ( onderbreking ) weg te houden.
Ps. Er er geen update beschikbaar voor de Yamaha ? Want dat is een redelijke moderne receiver, die toch zonder haperingen internet radio moet kunnen afspelen.
Maar... Maar...
Dit hele topic is gestart door iemand met een (soortgelijke) Yamaha versterker 😀
Wat ik kan vinden, is dat Yamaha in maart 2019 is overgestapt van vTuner naar airable.radio.
Airable stuurt inderdaad geen extra info mee en vraagt ook geen albumart op als het goed is.
Men is serieus met de klachten aan de gang gegaan.
Als tip zegt men dat je de radio even van de stroom moet halen en opnieuw opstarten.
Ik heb een modem van Ziggo: Ubee UBC1218ZG.
Ik kan hier niets in veranderen.
Mij wifi router is AX 1800 Wifi 6 ; hier zit geen firewall in.
Ik kan dus heen internetadres blokkeren.
Ik heb intussen bij nedis een vraag ingediend voor een update voor mijn dabman i205. Ik wacht op aantwoord.
@ChristiaanB schreef:Ik heb een modem van Ziggo: Ubee UBC1218ZG.
Ik kan hier niets in veranderen.
Mij wifi router is AX 1800 Wifi 6 ; hier zit geen firewall in.
Ik kan dus heen internetadres blokkeren.
Ik heb intussen bij nedis een vraag ingediend voor een update voor mijn dabman i205. Ik wacht op aantwoord.
Dat is vreemd.
In de Ubee zit een firewall, behalve als u die in Bridge mode gebruikt. Maar dan moet u de firewall gebruiken van de router die u direct op de Ubee aansluit. In uw geval dus blijkbaar de AX1800 en aangezien dat een router is, zit er ook een firewall in !
Of hebt u de Ubee in bridge mode én de AX1800 in AccessPoint mode 😱 !!! Dat moet u dan direct veranderen, want zo is uw wifi/netwerkt geheel onbeschermd en makkelijk vanaf het internet benaderbaar !
Ubee staat in bridge mode en AX1800 in router mode.
Alleen hoe ik een specifiekinternetadres moet blokkeren, ik kom daar niet uit.
Er zit natuurlijk wel een firewall in de AX1800 !
Maar ik ben niet technisch op dit gebied.
Ik heb geen AX1800, maar in dit geval is Google wel vaak een friend : zoeken
Één van de eerste founds is : Hoe blokkeert u IP-adressen op uw TP-Link router, misschien kan u daarmee vooruit ?
Bedankt voor de info, Pasi !
Het is nu gelukt.
Toch, zo nu en dan gaat de dabman bufferen, waarom weet ik niet.
Ik denk zelf dat het iets te maken met de buffer.
Ik heb ergens gelezen dat dit 10 seconden moet zijn, maar min dabman i205 kan maar tot acht seconden.
Dat ik ik zelf niet veranderen.
Zet het buffer maar op 4 seconden, dat werkt beter.
@Havanna schreef:Zet het buffer maar op 4 seconden, dat werkt beter.
Eigenlijk vreemd. Want je zou denken hoe meer/langer de buffer, des te makkelijker is een tijdelijke netwerk hik te overbruggen.
Het laden van de buffer geeft een hik als de buffer te groot is.
Bij mij werkt het in ieder geval zo.
Op mijn dabman i205 gaat alles nu redelijk.
Buffer 4 seconden of buffer 8 seconden geeft weinig verschil.
Beste Video pionier,
Ik lees dat uw workaround goed werkt tegen het bufferen op de Imperial Dabman radio's. Ik wil dit ook graag installeren, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet invoeren. Ik heb nét een nieuwe modem (de zwarte sagemcom) en via smart wifi web heb ik ingelogd. Maar als ik naar de geavanceerde instellingen ga, weet ik niet hoe ik het verder in moet voeren.
Kunt u mij uitleggen waar ik dit moet instellen? Of kan dit wellicht niet op deze modem?
Alvast bedankt
Ga naar geavanceerde instellingen, dan beveiliging en dan ip poort filtering.
Check ook het bericht van Sluisie van 3 weken geleden. Daar vind je screenshots
Ik had dit bericht ook gezien, maar ik kan dit niet vinden bij mijn modem instellingen. Ik heb 2 foto's bijgevoegd van de opties als ik inlog bij smart wifi web. De optie Firewall is de enige wat er op lijkt (foto bijgevoegd), maar daar houdt het voor mij op qua kennis. Ik heb geen idee hoe ik nu verder moet en waar ik die url in moet voeren.
Je moet in een webbrowser het volgende intypen 192.168.178.1 ( modem lampje wit)of 192.168.100.1 ( modem lampje groen)
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.