Ik ben in bezit van een Yamaha RX V4 deze heb ik door middel van een netwerkkabel aangesloten om Internetradio te ontvangen. Ik krijg alle zenders echter om de zoveel tijd valt de verbinding weg. Soms luttele seconden en de ander keer minuten. Dit is niet altijd zo, het gebeurd soms een dag niet en dan weer een paar keer per dag. Wat kan dit zijn en is hier een oplossing voor?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Beste Bert, krijg het niet voor elkaar om de door jouw gevraagde gegevens neer te zetten, laat maar gaan, zet wel CD aan
Mogelijk kan een Ziggo moderator kijken naar je signaal, zij komen hier vanzelf langs.
Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link kom je in je profiel, op de pagina mogelijk iets naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info
Beste Bert, volgens mij is het nu wel gelukt, is dit wat je bedoeld?
@Jvdlaan Geweldig, dat maakt al duidelijk dat er iets mis is met het signaal vanuit je modem naar Ziggo en dat daar ergens een obstructie zit, waardoor je verbinding niet lekker zal lopen en als heen niet goed gaat, dan weet de andere kant niet wat hij moet sturen en dan hapert de boel.
Nu voor de mogelijke oorzaak:
Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Heel de dag gaat het goed en net slaat hij een minuutje uit en op het display van de radio staat dan access error en vervolgens gaat hij weer verder.
Beste Bert, ik woon 1 hoog, de groene kabel komt via de muur binnen en gaat omhoog waar de aansluiting zit. Vanaf de aansluiting loopt dan de coaxkabel naar het modem toe. Modem zit ongeveer anderhalve meter vanaf de aansluiting. De radio zit rechtstreeks met een netwerkkabel op het modem. Ik heb alle netwerkkabels al een keer vervangen.
Ik zie dat dit Abonnee Overname Punt niet meer geschikt is voor de hedendaagse modems en coax installatie.
Bestel hier een storingsmonteur, die zal gratis deze onder Ziggo vallende aansluiting vervangen voor een hedendaagse die afgeschermd is voor 4G en 5G signalen en doorgang geeft voor de hogere signaalfrequenties die voor de hedendaagse modems gebruikt worden.
Goedemorgen Bert, toevallig reageerde Ziggo na het zien van de foto van het aansluitpunt. Er is inmiddels een monteur geregeld. Bedankt voor het reageren.
Beste J. , Ik heb een Aura IR-190A internet radio .Sinds kort heb ik het zelfde probleem. Ook van alles geprobeerd. opnieuw naar fabrieksinstellingen, op nieuw wifi verbinding , modem opnieuw opgestart enz. enz. Niets werkt .Volgens Aura en Ziggo verouderd model ?? Ik hoop ook dat iemand anders nog een andere suggestie heeft ! ?
Ik heb al jaren een internetradio imperial dabman i205.
De laatste twee weken valt een zender die muziek uitzend iedere minuut uit en gaat opnieuw verbinden.Daar is niet naar te luisteren.
Overigens als het een praatprogramma is , werkt het wel goed, maar zodra ze muziek uitzenden begint dit weer.
Luister nu vooral via FM.
Mijn modem is Ubee Type:UBC1318ZG. Dit is een modem zonder internet,maar veel beter dan de Connectbox.
Hieraan zit Tplink Router AX1800 Wifi.
Radio is verbonden via een utp kabel, maar via wifi hetzelfde resultaat.
ik ben niet technisch, ik wil gewoon een internetradio gebruiken.
Heeft iemand een praktische oplossing ?
I heb hetzelfde probleem met 2 internetradio's
- Albrecht DR 450 verbonden via WiFi van Ziggo modem, waarbij alleen 2.4GHz is geactiveerd. Radio staat ca 2 meter van het Ziggo modem. signaal is uitstekend.
- Imperial Dabman i205, bedraad aangesloten op Nokia Beacon 3 mesh router
Beiden begonnen eind vorige week (ik dacht vrijdag) met problemen. Ik krijg elke 20 seconden of zo de melding 'Bezig met verbinden'. Soms gaat het even een half uurtje goed en dan begint de ellende weer. Zelfde probleem een paar maanden geleden ook gehad, ook met allebei tegelijk. Toen is het na ca 2 weken vanzelf weer verdwenen.
@Richard D. schreef:I heb hetzelfde probleem met 2 internetradio's
- Albrecht DR 450 verbonden via WiFi van Ziggo modem, waarbij alleen 2.4GHz is geactiveerd. Radio staat ca 2 meter van het Ziggo modem. signaal is uitstekend.
- Imperial Dabman i205, bedraad aangesloten op Nokia Beacon 3 mesh router
Beiden begonnen eind vorige week (ik dacht vrijdag) met problemen. Ik krijg elke 20 seconden of zo de melding 'Bezig met verbinden'. Soms gaat het even een half uurtje goed en dan begint de ellende weer. Zelfde probleem een paar maanden geleden ook gehad, ook met allebei tegelijk. Toen is het na ca 2 weken vanzelf weer verdwenen.
Dit heeft niets met Ziggo te maken, in ieder geval je probleem met de Dabman.
Ik heb dezelfde radio en ervaar het zelf. Ook via een 4G verbinding, dus via KPN.
Zodra een station (b.v. NPO Radio2) een graphic (album hoes o.i.d.) vertoont i.p.v. het logo, gaat de Dabman in de fout. Het kan geen contact maken met de site die de graphics levert (dat doet niet het station, het is een externe service) en onderbreekt tijdens het zoeken de audiostream.
Het speelt al enige weken en er is niets aan te doen, een oplossing moet van de fabrikant komen. Dat was Telestar (www.telestar.de) maar dit product is niet meer op die site te vinden.
Wellicht is je andere radio ook verbonden met hetzelfde netwerk. Daar kom je achter als je de Airmusic control app gebruikt, deze app maakt contact met alle merken internet radio's die gebruik maken van dit platform.
Voor de Albrecht (zelfde software als de Dabman) heb ik gisteren deze informatie ontvangen:
@ iedereen met dezelfde problemen:
Ik ontving dit antwoord op mijn klacht bij de leverancier, inmiddels is dat Megasat:
Dear customer,
Thank you for your enquiry.
We would like to inform you that the reception area will continue to be supported by Megasat.
However, Nedis is available as a support partner for your product.
Further information can be found on the Nedis website at: https://nedis.de/de-de.
If you have any further questions or require support, please do not hesitate to contact us.
Dus bestook Nedis.de met je klachten, Ziggo is geen partij hierin.
Dit probleem (het wegvallen/bufferen) is goed te reproduceren met de zender NPO Radio 2.
Ik heb hiervoor de Dabman tijdelijk vóór mijn TV gezet met daarop de weergave van mijn Denon Tuner, allebei afgestemd op het internetstation van Radio 2.
Zolang alleen het stationslogo en de naam van het programma en de host worden getoond, is er niets aan de hand.
Zodra de tekst wijzigt in de titel/uitvoerenden begint het gedonder.
De albumhoes is wel zichtbaar op de Denon, de Dabman laat nog steeds het stationslogo zien.
Uiteraard speelt de Denon gewoon verder, het geluid van de Dabman valt weg.
Soms blijft de Dabman gewoon doorspelen. Geen idee waarom, er is geen pijl op te trekken.
Tot het volgende nummer begint, als er een andere albumhoes verschijnt op de Denon.
@Videopionier, misschien daar een nieuw/eigen topic voor aanmaken, waarmee u anderen kan helpen ! Zodat iedereen met zo'n apparaat, dat topic makkelijk kan vinden en e.e.a. kan testen en ( misschien ) t.z.t. kan lezen dat er een oplossing beschikbaar is.
Want het zou mij geheel niets verbazen, dat daar veel ( en steeds meer ) mensen last van hebben. Gezien er steeds meer van die apparaten verkocht worden.
Een topic met als titel "Internetradio via Albrecht-audio en Dabman hapert !" zou m.i. veel gemakkelijk te vinden zijn. Mochten er nog meer merken betrokken zijn, dan kunnen die natuurlijk gelijk aan de titel toegevoegd worden.
Dan kunnen de mensen die nieuwe topics hierover maken, ook direct naar dat 'centrale' topic verwezen worden en kan men ook uw uitleg lezen ( en is het voor u niet nodig, om in al die topics steeds dezelfde uitleg te geven ).
Op het KPN forum loopt ook een topic betreffende een Albrecht-Audio apparaat:
@Pasi schreef:...
misschien daar een nieuw/eigen topic voor aanmaken, waarmee u anderen kan helpen ! Zodat iedereen met zo'n apparaat, dat topic makkelijk kan vinden en e.e.a. kan testen en ( misschien ) t.z.t. kan lezen dat er een oplossing beschikbaar is.
Er is niks mis met de titel van dit topic. Het dekt prima de lading.
Als ik een nieuw topic open, dan doe ik dat op het tweakers forum, omdat het niets met Ziggo te maken heeft, zie de reactie van Doman.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.