Hallo community,
Sinds enkele dagen is de internet radio uitgevallen op de Pioneer VSX 930 receiver. De receiver heeft een IP adres (192.168.178.12) en alle andere internet opties werken (bijv. streamen vanaf een Iphone via receiver naar TV). Geen enkel station werkt, de receiver probeert verbinding te maken maar geeft daarna een server error. Heeft jarenlang probleemloos gewerkt. Geen wijzigingen verricht in netwerk of apparatuur in de woning. Ik zal plaatjes toevoegen van modem historie en instellingen, zoals in andere draadjes gevraagd. Dank voor meedenken
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
In Duitsland denken ze dat de server “uitgezet” is.
http://www.hifi-forum.de/viewthread-273-5304.html
het is al best een oud model uit 2015 mogelijk is de software niet meer ondersteund
Mijn Denon moest ieder jaar een nieuw abonnement om weer internet radio te krijgen. Als je niet betaald dan kon je alleen nog je favorieten luisteren.
Ik kan me daarom voorstellen dat oudere receivers verbonden waren met een "gratis" dienst die nu gestopt is.
Ik heb ook jaren kunnen luisteren zonder te betalen. Opeens kwam er op het scherm een bericht dat je moest betalen.
Dit bericht kan de oudere receiver waarschijnlijk niet laten zien.
Dank Steef. Topic had ik al gelezen. Ik heb echter geen hapering of af-en-toe signaal, maar helemaal niets. Al dagen niet. Ik heb ook geen bekabeling probleem of aansluitpunt probleem (ga ik vanuit). Nieuwbouwwoning alles 1 jaar oud.
Topic in Dld gelezen. Heel herkenbaar. Ik zal kijken of Pioneer dit herkent (dienst mogelijk gestopt?).
Ik heb hier eenzelfde probleem maar dan met een Harman kordon. Ik moest een anderabonnement nemen omdat ik niet meer wilde bellen., Nadat het nieuwe abonnemet was ingegaan, met een next mini (deze gebruik ik nog niet) had ik geen internet radio meer. Wie heeft een idee hoe dit kan. Alles werkt naar behoren alleen de internet radio niet. Het lijkt wel of Ziggo iets blokkert.
Pioneer gebruikt bij de oudere modellen inderdaad hetzelfde platform voor internetradio als onder meer Denon. Dit oudere gratis platform is vervangen voor een ander waarvoor extra betaald moet worden.
ik heb vragen uitgezet bij support van Pioneer en bij VTuner over het mogelijk verdwijnen van een platform voor internetradio. Die laatste (VTuner) schijnt het platform te zijn voor internet radio van Pioneer. Ik houd jullie op de hoogte, zal wel paar dagen duren.
Heeft er iemand nog naar mijn modem historie gekeken? Daar zit een DHCP error in, ik had gehoopt dat die het probleem zou veroorzaken.
Volgens Harmankardon is de server die de internet radio doorgaf Falliet en kan je geen gebruik meer maken van deze service. Dit zal dan ook wel voor de Pioneer gelden denk ik.
Dit zegt Marantz over vTuner
Bestaat VTuner nog?Zoals hierboven vermeld, biedt vTuner u momenteel de mogelijkheid om de service onbeperkt voort te zetten voor een kleine jaarlijkse abonnementsprijs van $4 . Als u voor deze optie kiest, worden alle vTuner-services na betaling binnen uw product hersteld.
@Robin_Chello Je zou hier eens kunnen kijken of je verder komt:
https://yradio.vtuner.com/setupapp/pioneer/asp/AuthLogin/signin.asp?Lngy=dututf8
Dank voor meedenken. Op de VSX930 is die uitleesmogelijkheid van een accesscode niet beschikbaar. Is waarschijnlijk iets van de latere of huidige modellen.
@Robin_Chello Even in de handleiding gekeken en er staat voor jouw type echt iets over een accescode.
https://intl.pioneer-audiovisual.com/manuals/docs/ARC8456B.pdf
Hi Boris, die instructie heb ik idd ook online gevonden. Die opties "get access code" of "help" biedt mijn receiver echter niet?! Ik heb bijv. ook geen optie "Pandora" als internetradio. Vervolgens volledige typenummer achterop receiver gecontroleerd, die komt ook overeen met die manual: VSX930K/S.... zucht. Vermoed dat het dus geen Ziggo probleem, maar Pioneer cq vTuner probleem is. Zowel bij Pioneer als bij vTuner kom ik trouwens geen steek verder.
Dank zo ver, ik ga Pioneer nog eens lastig vallen. Wellicht een software update nodig
Op de kpn community ook iemand met een Pioneer. Doet het sinds 19-1 niet meer. Heeft contact gehad met Pioneer. Die ondersteunen het gebruikte platform niet meer.
Hetzelfde probleem op mijn Harman Kardon HK3770 receiver.
2x email verstuurd naar vTuner om van een betaalde subscription gebruik te maken, maar ontvang geen antwoord. Jezelf opgeven via hun site is tevens onmogelijk.
FYI (all vTuner gebruikers met hetzelfde probleem)
Van Harman Kardon Customer Support kreeg ik onderstaande antwoord.
(hun alternatief had ik zelf al als workaround in gebruik, maar helpt niet om vTuner werkende te krijgen)
"
Dear Martin, Thank you for contacting the Harman costumer support. I understand that the vTuner is not working right. Unfortunately vTuner has stopped their internet radio service for Harman Kardon products as they went bankrupt a while ago. The service will no longer be supported. My apologies for the inconvenience. You can still enjoy internet radio via an App that you can download from the Apple App store or Google Store, such as TuneIn Radio. Simply download the app on your mobile phone or tablet. 1. Select the Bluetooth source and connect your device via Bluetooth. 2. iPhone users with the BDS 280 or 580, you may use Airplay to cast the sound directly to the BDS. Should you need further support, please reply to this message directly. Prefer another contact option? Simply quote your reference number 17184933 when contacting us through any of our support channels. Visit our support website for all available channels. Kind regards, Jeffrey Harman Customer Support"
Ik heb hetzelfde probleem vanaf begin januari 2025. Op mijn HK3770 staat vTuner (aangesloten op TP-switch), werkte voorheen vlekkeloos.
Harman Kardon Customer Support meldde mij:
Dear Martin, Thank you for contacting the Harman costumer support. I understand that the vTuner is not working right. Unfortunately vTuner has stopped their internet radio service for Harman Kardon products as they went bankrupt a while ago. The service will no longer be supported. My apologies for the inconvenience. You can still enjoy internet radio via an App that you can download from the Apple App store or Google Store, such as TuneIn Radio. Simply download the app on your mobile phone or tablet. 1. Select the Bluetooth source and connect your device via Bluetooth. 2. iPhone users with the BDS 280 or 580, you may use Airplay to cast the sound directly to the BDS. Should you need further support, please reply to this message directly. Prefer another contact option? Simply quote your reference number 17184933 when contacting us through any of our support channels. Visit our support website for all available channels. Kind regards, Jeffrey Harman Customer Support
Hoi Robin. Zoekende naar een oplossing kwam ik deze tegen. YTuner werkt voor de Pioneer VSX923. Misschien ook op die van jou?
Link: https://github.com/coffeegreg/YTuner?tab=readme-ov-file
YTuner is a simple project inspired by YCast but rewritten from scratch and greatly improved. Designed to replace vTuner internet radio service and dedicated to all users of AVRs made by Yamaha, Denon, Onkyo, Marantz, Grundig and others with built-in vTuner support. If you own one (or even more) of the vTuner-enabled AVRs mentioned above and want to enjoy free internet radio stations on your device as before, and be sure that your device's streaming service won't suddenly end, you should consider using YTuner.
YCast is a great project, but my goal was to run a similar service on a very low-spec platform where python along with packages turned out to be too heavy and too slow. Now, with YTuner you can enjoy improved functionality at full speed of ultra lightweight native app on operating systems such as:
and with selected CPU architecture:
or any others powered by cross-build abilities of Free Pascal Compiler.
YTuner supports :
YTuner also has build in :
Theoretically, YTuner should work with most AVRs that support vTuner.
Now, the list of supported and tested devices below is short, but I hope it will expand with your help.
Please test YTuner with your AVR and give me your feedback.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.