1
Vraag
2
Reacties
jaleb

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Internetradio TuneIn op mijn BOSE soundbar 500 valt regelmatig weg

Internetradio TuneIn (Qmusic) op mijn BOSE soundbar 500 valt regelmatig 1 tot 2 minuten weg.

De soundbar  is middels een ethernetkabel met het modem (Connectbox) verbonden.

Wanneer ik TuneIn (Qmusic) op mijn laptop beluister zijn er geen problemen.

De Soundbar is al voor reparatie weggeweest, maar niets gevonden.

 

Geen idee, hoe ik dit kan oplossen.

 

HELP

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @jaleb
Sorry, het is stil gebleven van onze kant zie ik. Heb je de tip van @Bert gevolgd om de splitter eens zonder het kapje aan te sluiten? Als dit niet helpt, zou je dan ook eens een test met je modem rechtstreeks op het AOP willen doen? 

Bekijk in context

jaleb
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb nu het kapje van de splitter verwijderd. Vooralsnog werkt het. Begrijp overigens niet dat zo'n plastic kapje van invloed is.

Wel laat ik een monteur nog de aansluitdoos vervangen. Ga een afspraak maken.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@jaleb  schreef:

Internetradio TuneIn (Qmusic) op mijn BOSE soundbar 500 valt regelmatig 1 tot 2 minuten weg.

De soundbar  is middels een ethernetkabel met het modem (Connectbox) verbonden.

Wanneer ik TuneIn (Qmusic) op mijn laptop beluister zijn er geen problemen.

De Soundbar is al voor reparatie weggeweest, maar niets gevonden.


Het is inderdaad wel vreemd, dat een via een netwerkkabel aangesloten apparaat wel internet onderbrekingen heeft, maar een laptop via wifi geen problemen ondervind. Terwijl beide apparaten uiteindelijk via dezelfde ConnectBox het internet opgaan.

Een laptop heeft natuurlijk veel meer mogelijkheden ( b.v. buffers ) om wat verbindingsproblemen te overbruggen, maar niet voor 1-2 minuten.

Uw eerste idee, om de soundbar te laten controleren lijkt mij juist, maar dan......

jaleb
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het e.e.a. verzameld.

Er komt geen groene kabel binnen in mijn appartement. Wel zit er een Multikabelkast op de galerij nog van het vroegere kabelnetwerk. Vermoedelijk kom daar de grijze kabel vandaan welke in mijn meterkast binnenkomt en een twaalf meter verder in de woonkamer op de contactdoos uitkomt. 

De multikabelkast is +/- 25meter van mijn appartement verwijderd.

 

Hopelijk hier de juiste info toegevoegd

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Als eerste stap onderstaande stappen volgen.

 

De wandcontactdoos is ook niet meer hedendaags, daar kan een Ziggo moderator haar/zijn oordeel over vellen.

Mogelijk moet die vervangen worden, maar dat is gratis door een Ziggo monteur.

 

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

een nieuw aop+poa-01-b zal al veel doen waarschijnlijk. beste is om een monteur dit te laten vervangen

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5179Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @jaleb
Sorry, het is stil gebleven van onze kant zie ik. Heb je de tip van @Bert gevolgd om de splitter eens zonder het kapje aan te sluiten? Als dit niet helpt, zou je dan ook eens een test met je modem rechtstreeks op het AOP willen doen? 

jaleb
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb nu het kapje van de splitter verwijderd. Vooralsnog werkt het. Begrijp overigens niet dat zo'n plastic kapje van invloed is.

Wel laat ik een monteur nog de aansluitdoos vervangen. Ga een afspraak maken.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@jaleb "Begrijp overigens niet dat zo'n plastic kapje van invloed is."

 

Dat UPC kapje had een ontwerpfout en was daardoor te diep, als de splitter te diep in het kapje zat, dan komt de splitter zelf niet diep genoeg in de wandcontactdoos.

De huidige kapjes POA-01 B zijn minder diep en passen precies.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @jaleb

De oplossing kan soms in een klein hoekje zitten! In ieder geval fijn dat de verstoringen nu weg zijn. Ik las dat je nog wel graag een afspraak met een monteur wilde maken om het AOP te vervangen. Deze afspraak was nog niet gemaakt, dus ik ben zo vrij geweest om hier direct een afspraak voor in te plannen. De monteur komt donderdag 2 juni tussen 8:00 en 13:00 langs. Je krijgt nog een bevestiging van deze afspraak. Mocht de afspraak niet gelegen komen, dan kun je deze zelf gemakkelijk wijzigen via Mijn Ziggo onder het kopje 'Mijn Gegevens' en vervolgens 'Mijn monteursafspraken'.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic