1
Vraag
2
Reageer en help mee
m.huijgen

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Internet radio via imperial dabman i150

Hallo,

Hoe komt het dat ik sommige internet radios niet meer kan ontvangen op mijn internetradio (imperial dabman i150) Sommige zenders doen het nog wel en sommige niet meer zoals skyradio. Vreemd dat de 1 het wel doen en de ander niet. Je kan skyradio wel selecteren maar hij krijg geen verbinding. Dit is sinds de laatste  3 weken. In onze prive kring zijn 3 van deze internet radios en ze hebben alle 3 het zelfde probleem.

Wie heeft een idee wat het is en eventueel oplossing?

Alvast bedankt

Marko

7 Reacties 7
Pasi

Level 18
  • 9546Posts
  • 487Oplossingen
  • 5303Likes

Hallo,

Luistert u naar FM, internet of Dab+ ?

Van Dab+ zijn volgens mij enkele weken geleden de zenders veranderd. Hebt u de Dabman al eens naar zenders laten zoeken?

Ps. Volgens mij heeft deze Dabman ook internet radio, wat kwalitatief veel beter is dan Dab+, tevens zijn via internet radio veel meer zenders te ontvangen.

m.huijgen
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

hallo,

het gaat juist om de internet radio.

paar weken geleden deden alle zenders het nog. 

emiliovisser

Level 9
  • 329Posts
  • 30Oplossingen
  • 93Likes

Staat deze zender in jouw favorieten? Zender opnieuw opgezocht?

Heb je de radio al eens naar fabrieksinstellingen gereset. (misschien wel vervelend)

Pasi

Level 18
  • 9546Posts
  • 487Oplossingen
  • 5303Likes

Misschien heeft Dabman ( of een derde partij ) iets aan de internet radio functie of achterliggende systemen veranderd?

Dan helpt inderdaad een reset vaak wel.

Ook bij mijn Yamaha waren 2 keer ( in al die jaren ) de internet zenders weg, wat door een reset opgelost is 

Wel onhandig, want dan moet alles weer ingesteld worden. Dus heeft u veel instellingen veranderd, dan misschien daar vóór de rest een foto van maken. Dan vergeet u niet e.e a. aan te passen en weet u ook wat wel de juiste instelling is.

m.huijgen
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja dat had ik ook al geprobeerd maar werkt niet. Had hem terug gezet naar de fabriek instellingen.

Pasi

Level 18
  • 9546Posts
  • 487Oplossingen
  • 5303Likes

@m.huijgen  schreef:

...Hoe komt het dat ik sommige internet radios niet meer kan ontvangen op mijn internetradio (imperial dabman i150) Sommige zenders doen het nog wel en sommige niet meer zoals skyradio. Vreemd dat de 1 het wel doen en de ander niet. Je kan skyradio wel selecteren maar hij krijg geen verbinding. Dit is sinds de laatste  3 weken. In onze prive kring zijn 3 van deze internet radios en ze hebben alle 3 het zelfde probleem...

Een Dabman heeft voor internet-radio natuurlijk toegang tot internet nodig en of deze nu via wifi of ( indien aanwezig ) via een netwerk aansluiting gaat, dat maakt niet uit. Qua internet data zal het niet uitmaken of het nu voor internet-radio is of het is om een website op uw computer te laten zien, behalve dat voor internet-radio het een continue stream data is ( anders komen er dipjes in het geluid ).

"... In onze prive kring zijn 3 van deze internet radios en ze hebben alle 3 het zelfde probleem..."

Juist, omdat meerdere mensen én op verschillende locaties er last van hebben, zou ik verwachten dat er iets bij Dabman of achterliggend bedrijf aan de hand is.

Hebben die kennissen dan ook ook allemaal internet van Ziggo ? Zo niet, dan is het zo-wie-zo geen Ziggo probleem en kan u zich beter wenden tot Dabman.

franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

Het probleem bij iedere internet radio tuner is iets wat veel mensen helaas niet weten en wat

ook meestal nergens wordt verteld bij een aankoop. Hetzij in een echte winkel dan wel op een

website. Dat is dat internet radio loopt via een speciaal daardoor opgezette muziek provider

Uw Imperial Dabman  i 150 logt in bij MediaU, zie   HIER   meer info over uw  vaker voorkomende

probleem.  Veel internetradio tuners hebben vaak helaas geen andere mogelijkheid om te 

luisteren via een andere muziek provider.  Helaas is dit geen probleem voor alleen deze tuner

Een paar jaar geleden verscheen DEZE  mededeling op de site van Denon.  dat is een soort van

vergelijkbaar probleem.   Dit wil dus zeggen dat uw internet tuner net zo lang werkt als de

muziek provider dat toe staat. Gaat die uit de lucht dan zegt uw fabrikant "Helaas maar wij 

leveren alleen maar die tuner, wij hebben niets te maken met die muziek provider, in uw

geval mediaU. En hebt U net als zoveel anderen een onbruikbaar duur apparaat.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic